קצת אחרי שתערוכת פריז סגרה את שעריה ואחרי לא מעט שמועות ותמונות ריגול, ב.מ.וו סדרה 5 החדשה נחשפת. מכונית הסאלון החדשה, תירש את מקומה של ה-F10 שהושקה ב-2010 ותכונה G30.
באופן לא מפתיע אין כאן מהפכות עיצוביות, אלא אבולוציה שמתכתבת באופן ברור עם סדרה 7 הגדולה יותר. גם בתא הנוסעים ניתן לראות ארכיטקטורה דומה עם מתגים ומשטחים מוכרים במראה.

כמובן שאנו זוכים לראות כאן את שלל החידושים הטכנולוגיים שהוצגו ב-7 כמו תפעול המערכות באמצעות מחוות יד, חנייה-אוטומטית באמצעות השלט, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, אפשרות לקבל דימוי של 360 מעלות לסביבת הרכב בכל רגע נתון היישר לנייד, תצוגה עילית מתוחכמת ועוד. ולא רק גאדג’טים – ב.מ.וו סדרה 5 החדשה משתמשת, כמו ה-7, בקרבון פייבר לטובת חיזוק הגוך והורדת המשקל.

כן, למרות שהיא גדולה מהדור היוצא, מהנדסי ה-5 הצליחו להוריד את משקל המכונית בכ-100 ק”ג (תלוי בגרסה) תודות לשימוש בקרבון כאמור וגם באלומיניום (מכסה המנוע ותא המטען, הדלתות ועוד). עוד מספרים בחברה כי זו אחת ממכוניות היעילות ביותר מבחינה אווירודינאמית שיצאה משערי המפעל עם מקדם גרר של 0.22Cd בלבד.
יחידות ההנעה יהיו אלה המוכרות לנו מהדגמים העדכניים של היצרנית. ה-530i תעשה שימוש ב-2.0 ל’ מוגדש (4 ציל’) המפיק 252 כ”ס ו-35.7 קג”מ (6.2 ש’ ל-100 קמ”ש) בעוד ה-540i מקבלת את המהדורה העדכנית של מנוע ה-6 בטור המוגדש, שמפיק כאן 340 כ”ס ו-42.8 קג”מ (5.1 ש’ ל-100 קמ”ש). כל הגרסאות עושות שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה כסטנדרט. ישנם גם מנועי דיזל וגרסת פלאג-אין היברידית – ואפשר יהיה למצוא באגף ה-“חסכוני” גם את גרסת ה-M550d.

בכל מקרה, במרץ תצטרף גרסת ה-M550i החמימה שתוצע עם הנעה כפולה בלבד (שכנראה תדבק גם ב-M5). גרסה זו חמושה ב-V8 כפול המגדשים (4.4 ל’) המוכר והאהוב של היצרנית שמפיק כאן 462 כ”ס ו-66.2 קג”מ המספיקים ל-4 ש’ בתאוצה ל-100 קמ”ש.
בעתיד יוצגו גרסאות הסטיישן וה-GT (שאמורה לקבל מראה זורם ונקי יותר מקודמתה) וכן, M5 החדשה והמדוברת. לישראל צפויה להגיע ה-5 החדשה, בסוף הרבעון הראשון של 2017.