עוד לא התאוששנו מנחיתתו של פורד ברונקו ראפטור בישראל, וכבר מצטרף אליו האח הקטן והצנוע יחסית במשפחת הטורפים של פורד. מדובר בריינג’ר ראפטור, המתבסס על הדור החדש של הטנדר הקומפקטי של פורד, שבאופן מעניין יגיע ארצה רק בסוף הרבעון השני של השנה (אגב, אחיו התאום פולקסווגן אמארוק החדש כבר נמכר בישראל). בכל מקרה, בינתיים נצטרך להסתפק בגרסת הראפטור, וזה לא כל כך נורא, בפרט אם אתם זקוקים גם לארגז כדי לשאת ציוד או להשתמש בראפטור ככלי עבודה במהלך השבוע.
בהתאם לנהוג במשפחה, פורד ריינג’ר ראפטור קיבל שורת עדכונים ושיפורים נרחבת כדי לאפשר לו יכולת שטח גבוהה וביצועים משופרים. זה מתחיל בראש ובראשונה ביחידת ההנעה: זהו אותו מנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים המותקן גם בברונקו ראפטור, אך בתצורה המותאמת לשוק האירופאי הוא המספק 288 כ”ס ו-50 קג”מ. עדין מרשים למדי אם כי מעט חלש יותר משברולט קולוראדו ZR2.
תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה מעבירה את הכוח לתיבת העברה המאפשרת בחירה בין מצבי הנעה אחורית ,הנעה כפולה לכביש, הנעה כפולה בחלוקת כוח משתנה והנעה כפולה עם יחס העברה נמוך. בנוסף ישנם ארבעה מצבי נהיגה שונים המשפיעים על תפקוד ואופי יחידת ההנעה, כולל מצב “באחה” קרבי במיוחד.
בהשוואה לריינג’ר הרגיל, פורד ריינג’ר ראפטור מצויד במערך מתלים משופר עם מפשק סרנים מורחב ב-9 ס”מ לטובת היציבות ומרווח גחון שצמח בכ-4 ס”מ ועומד על 27.2 ס”מ מרשימים, בין היתר בזכות צמיגי שטח ייעודיים בקוטר 33 אינטש. המתלים מצוידים גם בבולמי זעזועים ייעודיים של FOX ומהלך מתלה ארוך ב-25% מאשר בריינג’ר הרגיל. אל אלו מצטרפות נעילות דיפרנציאל מלפנים מאחור ומערכת מצבי שטח המשפיעה על אופי העברתה כוח ותפקוד מערכות האחיזה, הכוללת מצבי בוץ, חול ובלעים לצד מצב “באחה”
מחירו של פורד ריינג’ר ראפטור בישראל עומד על 475 אלף שקלים, לא זול, אבל 300 אלף שקלים פחות מאשר הברונקו ראפטור. עכשיו רק נותר לחכות לפורד F150 ראפטור, האב המייסד של משפחת הטורפים של פורד, שישלים את ההיצע של כלי השטח הקרביים של פורד בישראל.