1. תבדקו מראש תאריכים. נורבורגרינג פתוח הרבה ימים בשנה לעומת כל מסלול אחר, אבל לא תמיד לציבור הרחב. רוב ימות השבוע המסלול סגור לציבור ומשמש כמתחם פיתוח לחברות השונות בתעשיית הרכב.
לכן במהלך ימות השבוע נורבורגרינג יהיה פתוח רק בשעות הערב (כשעתיים בדרך כלל). בסופי שבוע יש הרבה פעילויות מירוצים מה שאומר שגם אז אין התחייבות שהמסלול פתוח לציבור.
הוא כן פתוח ב-2 דרכים: הראשונה – כביש אגרה שבעצם כל כלי רכב (כן גם קטנוע, אוטובוס או טרקטור למשל) עם טסט בתוקף יכולים לעלות עליו להקפה. האופציה השנייה כיום מסלול בו המארגן של אותו יום מחליט כמה ואיזה כלי רכב יכולים לעלות, למשל מכוניות פרטיות ורכבי מירוץ במקביל.
2. יש 3 שדות תעופה שקרובים למסלול נורבורגרינג. נורבורגרינג ממוקם במערב גרמניה ואופציות הטובות ביותר הן אחת מ-3 שדות תעופה במרחק נסיעה של שעה עד שעה ו-40 דקות מהרינג. הגדול והנוח שבהם הוא פרנקפורט אליו יש טיסות ישירות עם אלעל ולופטהנזה כמה פעמים ביום. הקרוב ביותר לרינג הוא השדה של קלן ובון שמצריך כיום קונקשן על מנת להגיע אליו. השדה השלישי הוא דיסלדורף שיש אליו טיסות ישירות עם חברת גרמניה (Germania) שהיא זולה אבל ימי הטיסות לא תמיד נוחים ומתאימים.
3. צריך לשכור רכב מנהלה. בגלל המיקום של נורבורגרינג והאזור בו הוא ממוקם בגרמניה אין כמעט תחבורה ציבורית נגישה ונוחה. יש אוטובוסים כמה פעמים ביום אבל הזמן שייקח להתנייד אתם עד לעיר גדולה קרובה ומשם ברכבת לא שווה את הטרחה ובעיקר את הזמן שתשרפו. עלות השכרת רכב בגרמניה נחשבת יחסית לזולה וגם הדלק מעט זול מישראל.
4. חייבים לשכור רכב מסלול. לא לעלות עם רכב שכור על המסלול! לחברות ההשכרה יש מספר דרכים לדעת אם עליתם על המסלול או לא. בחוזה שלהן רשום באחד הסעיפים שבמקרה וכן עליתם הביטוח לא מכסה כלום. אז כל נזק לרכב או למסלול יצא מהכיס שלכם (כמה אלפי יורו ומעלה). חוץ מזה, רכב רגיל לא בנוי לעמוד בעומסים של נהיגת מסלול מהירה. בשביל זה יש חברות השכרה ייעודיות רק להשכרת רכבי מסלול, ומסביב נורבורגרינג לא חסרות אופציות. הרכבים שהן משכירות מותאמים לנהיגת מסלול והביטוח, למרות עלות השתתפות גבוה, כן דואג לכסות אתכם במקרה של הגרוע ביותר. אז עשו טובה ותשכירו רכב מסלול.
5. הדרכה שווה זהב. אורך הקפה של נורבורגרינג היא כמעט 21 ק״מ וכוללת 73 פניות. זה מסלול שנחשב מאוד מהיר, עם הרבה פניות עיוורות ומעט מאוד שטחי מילוט בצדדים. הוא נחשב למסלול מסוכן שדורש הרבה זמן עד שלומדים להכיר אותו כראוי. בשביל שתוכלו להפיק את המרב מהנסיעה בו, רצוי לקחת אתכם מדריך מקצועי שמכיר את המסלול היטב. מדריך כזה ידע לדחוף אתכם איפה שניתן ולהזהיר אתכם איפה שצריך. ובעצם אפשר לומר שהקפה מודרכת משולה ל-5 הקפות (אם לא יותר) של נהיגה עצמאית. כך שבסופו של דבר תוכלו גם לדחוף את הרכב קרוב יותר למגבלות, גם לשפר את היכולת האישית וגם ליהנות יותר מהחוויה הכוללת. גם חלק מחברות ההשכרה יציעו לכם הקפה מודרכת. בכל מקרה מומלץ לעלות על נורבורגרינג עם מישהו שמכיר את המקום. תנו גז.
דין אפפל הוא נהג מירוצים ומדריך נהיגה המשתתף בתחרויות ה-VLN בנורבורגרינג. הוא גם מדריך שם באופן שוטף ופעיל על הב.מ.וו M3 המשופרת שלו. אנחנו היינו מקשיבים למה שהוא אומר.