בשנים האחרונות הציניות של יצרניות הרכב שוברת שיאים של יצירתיות, כאשר שמות נוסטלגיים מהעבר מקבלים חיים חדשים על גבי מכוניות ללא קשר מהותי לדגם המקורי. סטלנטיס קבעה לאחרונה רף בתחום עם הצמדת המותג הספורטיבי HF לאפסילון החשמלית והענקת השם ג’וניור לקרוסאובר חשמלי של אלפא רומיאו על בסיס פיג’ו שמיוצר בכלל בפולין.
גם לפורד לא חסרה ציניות בתא המטען. אחרי שהחזירה את השם פומה לפני מספר שנים כקרוסאובר קטן והצמידה את השם מוסטאנג לקרוסאובר חשמלי, מגיע השלב הבא בו היא מחזירה לחיים את השם קאפרי. הקאפרי, על שם עיירת הנופש האיטלקית, הייתה מכונית קופה מסוגננת ופופולארית על בסיס הקורטינה המשפחתית שיוצרה עד אמצע שנות ה-80. בגלגול הנוכחי מצמידה פורד את השם קאפרי, תיראו מופתעים, לקרוסאובר חשמלי.
בפורד ניסו לייצר קשר עיצובי מסוים לקאפרי הקלאסית מעבר לצללית “קופה” עם דלת חמישית בסגנון האצ’בקי, שהיום היא לא יותר ממס שפתיים יח”צני. עם קצת מאמץ ניתן לזהות דמיון בשבכה הצרה המתחברת ליחידות התאורה הבולטות יותר עם קפלים הנמתחים לאורך מכסה המנוע, כשהעיצוב המעוגל של החלון השלישי מאחורי הדלת האחורית הוא אזכור לקו החלונות המזוהה עם הקאפרי ההיא, אבל לא תמצאו משהו מהותי מעבר לכך. לא שזה כזה משנה כי קרוב לוודאי שמי שהיה הבעלים של פורד קאפרי בתקופת הזוהר שלה כבר בדרך להשתמש בחשמליות מסוג אחר.
למען האמת, פורד קאפרי החדשה היא גם לא ממש פורד. למעשה היא יושבת על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן החולקת אותה עם פורד כחלק משיתוף הפעולה המעמיק בין השתיים, שיצר כבר בחטיבה המסחרית את הטנדרים אמארוק/ריינג’ר ואת הטרנספורטר/טרנזיט החדשים. פולקסווגן נידבה את הפלטפורמה כדי לחסוך עבור פורד את עלויות הפיתוח הכבדות כדי שתוכל להציע קו דגמים חשמלים מודרני באירופה שכולל עד כה בגזרת רכבי הנוסעים רק את המוסטאנג EV.
במידה רבה אפשר להתייחס לפורד קאפרי כפולקסווגן ID.5 בעיצוב של פורד, עם פרופיל שדומה באופן מחשיד לזה של פולסטאר 2. המידות דומות. אורך של 464 ס”מ ובסיס גלגלים זהה של 277 ס”מ. תא הנוסעים עוצב לפי הגישה של פורד, עם מסך קטן המשמש כלוח מחוונים ומסך מרכזי אנכי השולט כמעט על רוב תפעול מערכות הרכב, כשחיפוי העליון הבולט מעל הדשבורד ניתן לשלב רמקול היקפי מתוצרת בנג אנד אולפסן. כמובן שתמצאו כאן את כל מערכות הבטיחות האקטיבית המקובלות כיום, ובפורד מתגאים ברמת אבזור גבוהה הכוללת כסטנדרט מושבים מחוממים מתכווננים חשמלית עם עיסוי למושב הנהג, מפתח חכם וחימום לגלגל ההגה.
פורד קאפרי תוצע בשתי תצורת הנעה. הראשונה היא גרסת הנעה אחורית עם מנוע אחורי בהספק של 286 כ”ס ו-55.5 קג”מ המאיצה ל-100 קמ”ש ב-6.4 שניות.גרסה זו מצוידת בסוללה בקיבולת של 79 קוט”ש האמורה לאפשר טווח מרבי מרשים של עד 627 ק”מ ותומכת בטעינת DC מהירה בקצב של 135 קילוואט. הגרסה השניה היא בעלת הנעה כפולה ומנוע נוסף מלפנים, עם הספק משולב של 340 כ”ס ומומנט משולב של קרוב ל-70 קג”מ המאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות. לגרסה זו סוללה מעט גדולה יותר בקיבולת של 79 קוט”ש וטווח מרבי מוצהר של 592 ק”מ עם אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 185 קילוואט.
מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר כי הקאפרי מתוכננת להגיע ארצה בתחילת שנת 2025.