אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 956: ארבעים שנה, ארבעה נהגים ואירוע נוסטלגי אחד
ראשי » חדשות » פורשה 956: ארבעים שנה, ארבעה נהגים ואירוע נוסטלגי אחד

פורשה 956: ארבעים שנה, ארבעה נהגים ואירוע נוסטלגי אחד

פורשה חוגגת ארבעים שנה לאחד מדגמי המרוץ האייקוניים שלה. אם לא האייקוני מכולם. וכמובן, שזו הזדמנות לאסוף גם כמה מנהגי המרוץ הבולטים לחגיגה נוסטלגית

יובל לוי 10/11/2022

40 שנה חלפו מאז שרשמה פורשה 956  ניצחון בכורה עבורה בסילברסטון 1982. 40 שנה ו-9 חודשים חלפו מאז החלו לפתח את אותה מכונית מרוץ שהיתה מיועדת להתחרות בגרופ C.

כן, 9 חודשים בלבד הספיקו למהנדסי פורשה לפתח ולייצר מכונית מרוץ שניצחה בדייקנות גרמנית בשלל מרוצים וזכתה למעשה בתואר מכונית המרוץ המצליחה ביותר של פורשה בכל הזמנים.

רשימת ההישגים ארוכה ומרשימה (קחו אוויר): חמישה תארי יצרן, 43 ניצחונות אישיים במרוצי סיבולת, חמישה תארי נהגים במרוצי הסיבולת, שבעה ניצחונות כלליים במרוצי 24 השעות של לה מאן, ארבעה תארים של האיגוד הבינלאומי לספורט מוטורי (IMSA), 52 ניצחונות אישיים במרוצי ה-IMSA וחמישה ניצחונות במרוצי 24 השעות של דייטונה.


 

“עבדנו כמו משוגעים!” – אם אתם חושבים שאת המשפט הזה אמרו מהנדסי הפיתוח שעמלו על פיתוח ה-956 תוך זמן כל כך קצר אז יש לנו חדשות בשבילכם. בעצם סביר להניח שגם מהנדסי הפיתוח יספרו משהו דומה, אבל במקרה הזה מדובר במשפט אותו אמר במפגש המרגש דרק בל, נהג המרוצים באותן שנים. בל, כיום בן 81, עדיין נכנס באלגנטיות לפורשה 956 ‘שלו’ לצד שלושת נהגי המרוצים שהגיעו יחד איתו לציין את האירוע: יוכן מאס, הנס שטוק וברנד שניידר.

לצידם של ארבעת נהגי המרוץ האגדיים עמדו שש אגדות מרוץ עליהן נהגו כמחווה נוסטלגית ומרגשת במיוחד בסלול המרוצים בלייפציג: המנצחת במרוץ 24 השעות של לה-מאן בשנת 1982, המנצחת של מרוצי ה-1,000 קילומטרים בנורבורגרינג, שיאנית מסלול המרוץ בדייטונה, זוכת מרוץ הסופרקאפ בשנת 1987, זוכת מרוץ לה-מאן בשנת 1987 והצעירה שבחבורה, המכונית שסיימה במקום הרביעי במרוץ לה-מאן בשנת 1990.

חגיגה ראויה

במפגש המרגש ומלא הנוסטלגיה נכח גם המהנדס באותה תקופה, הלמוט שמיד, וראש הפרוייקט נורברט זינגר, אשר הצטרף בוידאו. נכון, אותו זינגר שעל שמו, לכאורה, נקראת הסדנה המפורסמת עליה כבר ספרנו לכם כבר בעבר.

טימו ברנהרד, נהג המרצים שזכה במרוץ לה-מאן בשנת 2010 ובשנת 2017 ופעמיים באליפות העולם בסיבולת, אירח את החבורה. רגע לפני שהניע והעיר לחיים את מנוע הבוקסר בעל ששת הצילינדרים שנושמים אוויר באמצעות מגדש טורבו ומפיקים יחד 635 כוחות סוס הוא אמר: “ה-956 היא מכונית המרוץ המצליחה ביותר בהיסטוריה של פורשה. היא שלטה בכל מרוץ בו השתתפה, וזה נשאר כך במשך תקופה בלתי נתפסת של 12 שנים”.

S22_3926_fineS22_3926_finePreview
S22_3924_fineS22_3924_finePreview
S22_3923_fineS22_3923_finePreview
S22_3920_fineS22_3920_finePreview
S22_3919_fineS22_3919_finePreview
S22_3914_fineS22_3914_finePreview
S22_3913_fineS22_3913_finePreview
S22_3911_fineS22_3911_finePreview
S22_3910_fineS22_3910_fine
חגיגה ראויה
Preview
S22_3903_fineS22_3903_finePreview

 

במפגש המרגש לא נכח כמובן אחד הנהגים המפורסמים ששמו נקשר בשמה. סטפן בלוף, הנהג הגרמני שנחשב להבטחה גדולה בשנות ה-80′, שגם את נחת זרועו טעמה ה-956. ההישג המפורסם ביותר של שני אלו יחד, מתאר את ההקפה המהירה ביותר מסביב לנורבורגרינג. בלוף קבע זמן של 6 דקות ו-11.3 שנ’ מסביב לגהינום הירוק. שיא שיישמר לעד. הוא גם סיים את חייו בתוך ה-956, אבל זה סיפור שלא מתאים ליום-הולדת 40.

פורשה פורשה 956
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד