אודי TT – גם אם לא נהגת בה מעולם ברור לך לחלוטין, או שאתה בעד הז’אנר או שאתה נגדו. יש כאלו שזו עבורם מכונית חלום, יפה, מבצעת עשויה היטב. יש כאלו שלא יבינו מדוע להוציא רבע מיליון שקלים על קופה מוגדשת עם הנעה קדמית.
אני לא יכול שלא לחשוב עכשיו על ה-BRZ שהייתה לי. אותה סביבת מחיר, אותה תצורת מרכב, אבל כאן נגמר בערך הקשר. עם בנייה ספרטנית ומנוע חלוש מחד וכל החיוכים בעולם מהצד השנים. מכונית נשמה.
לאיזה מהקבוצות אתה משתייך? לאלו שאוהבים סטייל ואיכות חיים? או אולי דווקא לאלו שמוכנים להקריב את הכול לשנייה אחת של חיבור ותחושות. לי ברור לחלוטין לאיזה צד אני שייך ואז, סתם ככה במהלך שיוט נינוח במהלך נסיעת המבחן, שמתי לב שקורה משהו. אבל אני מקדים, כהרגלי, את המאוחר.
בסיס מוכר
הדור הנוכחי של ה-TT נסמך על שעטנז. יש כאן את פלטפורמת ה-MQB המוכרת של הקונצרן מחד ואת השימוש הנרחב באלומיניום של אודי מאידך. ועוד משהו על ה-TT הנוכחית, היא פשוט נראית טוב, גם בגרסה הבסיסית הזו. מהלכת על הגבול הדק שבין אלגנטיות לבין נשיות. רומזת כוחניות מבלי להיות מצועצעת אפילו לרגע.
הפנים, הוא אחת המשובחים שיש לעולם הזה להציע. הוא נקי, חלק, ספרטני למראה – אבל אז אתה יורד לתוך הפרטים. לשליטה על מערכת האקלים בתוך פתחי המיזוג. לעובדה שאין כאן מסך גדול אבל כל הנתונים שאתה צריך פרוסים על לוח השעונים הרהוט. אודי TT הזו מוכיחה שלא צריך עומס בשביל לשדר עושר, יוקרה, איכות. צריך פשוט לחשוב לעומק ולרדת לפרטים וזה בדיוק מה שקורה מולך כשאתה ישוב בתוכה.
קופה? כן. אבל אתה לא צריך להתאמץ יותר מדי בשביל להיכנס אליה או לצאת ממנה. היא לא באמת דורשת ממך פשרות. העיצוב המרהיב לא באמת גובה מחיר שימושי. כל עוד אתה לא מנסה לשים את כיסא התינוק במושב האחורי זאת אומרת. תא הנוסעים ממשיך לזרוח גם שאתה מתחיל למשש חומרים ולהכות פאנלים שונים. המכונית הזו מרגישה מוצקה, חסונה ובאותה נשימה רכה ומתחשבת. יש באיכות הזו קסם. ואני לא יכול שלא לחשוב שוב על ה-BRZ שהייתה שלי. עם תא הנוסעים שלה, שחלק תכנון וחומרים עם המנגנון הזה שאתה דוחף לו 5 שקלים בעגלת הסופר.
מהבחינה המכאנית אין הפתעות גדולות בגרסה הזו. מנוע מוגדש בנפח 1,798 סמ”ק מפיק 180 כ”ס בין 5,100 סל”ד ל-6,200 סל”ד ו-25.4 קג”מ החל מ-1,250 סל”ד. חבר את זה לתיבה כפולת מצמדים, שבעה יחסי-העברה ולמשקל נמוך ביחס למקובל (1,230 ק”ג) ותקבל (על דף הנתונים) תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 7.0 שניות בדרך ל-241 קמ”ש.
בסיס ממכר?
שניה לפני שיורדים על הגז אני חייב לציין שתנוחת הנהיגה הרגישה לי גבוהה מדי לרכב כזה. למרות זאת לא נרשמו מפגשים מהסוג הכואב עם הגג. גם ההגה היה יכול להתכוונן יותר לגובה. נוחות הנסיעה מפתיעה. הכיול קשיח יחסית אבל הספיגה טובה, יש תחושה של הידראוליקה איכותית גם אם הבידוד אינו מושלם. הרושם הנעים נמשך עם שיוט שקט בכ-2,000 סל”ד ב-100 קמ”ש בהילוך ה-7. גם מערכת השמע טובה.
יחידת ההנעה מרשימה גם אם לא מלהיבה. ההילוכים עוברים מהר וחלק בנוהל וקצת יותר מהר ועדיין מאוד חלק במצב S. התפעול הידני אינו מלא ובעיקר ברור כאן המנוע שדוחף חזק כבר מתחת ל-2,000 סל”ד, מקבל עוד זריקת מרץ באזור 4,500 וממשיך לדחוף לכיוון המנתק ב-6,750 סל”ד שהם הגבול המותר כאן. יש כאן השהיית דוושה קלה, צליל מעט מתכתי-רייסרי למנוע וכמו שאמרתי יחידת ההנעה הזו מרשימה.
על הכביש המפותל מראה אודי TT הזו שהדור האחרון הבשיל, התבגר. זה מתחיל עם הכיול המוצלח ששומר על קור רוח בנהיגה מהירה. עובר דרך טרן-אין מצוין של ההגה הקל מדי. הוא גם חסר תחושה אבל כאמור מהיר כברק ומטיח ביעילות (שוב המילה הזו) את חרטום ה-TT לתוך הפניה. תגובות השלדה טובות, כך שהיכולת הדינאמית טובה גם כן. אודי TT בהחלט מהדקת את זנבה לתוך הסיבוב ואם תלחץ עליה היא גם תשלוף אותו החוצה. בקטנה. התוצאה היא מכונית קלה מאוד לנהיגה מהירה, עם חיוך עדין בשוליים.
בסיס נמכר
עם תחושה שהיא כל-כך פיין בכל-כך הרבה תחומים, אפשר להבין את המשיכה של המכונית הזו. אני חייב להודות שאפילו אני, לא חסיד גדול של הז’אנר כאמור, מצאתי את עצמי משייט בה ודי מרוצה מהסיטואציה. מכונית מחניפה מאוד. ואולי גם אני הזדקנתי קצת.
אודי TT התבגרה, לא הזדקנה. מציעה המון איכות וסטייל לנוהג אותה. היא גם ה-TT המרשימה ביותר דינאמית מאז ומעולם. היא עדיין מתרכזת יותר ביעילות ופחות בהתלהבות. ועושה רושם, שיכולתה זו, היא שקנתה לה אוהדים רבים כל-כך.
נתונים: 1,798 סמ”ק, 180 כ”ס מ-5,100 עד ל-6,200 סל”ד, 25.4 קג”מ מ-1,250 עד ל-5,000 סל”ד, 1,230 ק”ג, 11.7 ק”מ לליטר (מבחן), מחיר: 279,300 שקלים (249,000 במבצע)