מורגן היא מיצרניות הרכב הבודדות בעולם שרוח הזמן לא ממש משפיעה עליה. בעוד שיצרניות אייקוניות של מכוניות ספורט מייצרות כיום רכבי פנאי מגושמים, משתעשעות עם הנעה חשמלית והפכו גם את מכוניות הספורט שלהן לפצצות טכנולוגיה מסובכות מורגן נאמנה לדרך בה היא מתגלגלת מזה 115 שנים. לכן כאשר מורגן מציגה מכונית חדשה, וזה לא קורה הרבה, תמיד עומדת באוויר השאלה האם היא עדין תישאר מורגן.
זו גם התהיה שעלתה לקראת חשיפת הסופרספורט, הדגם החדש של מורגן שנחשף לא מכבר. הדגם אמנם אינו מחליף ישיר של הפלוס 6 שיצורה הופסק בשנה שעברה, אך הוא אמור לתפוס את מקומה בינתיים כדגם הבכיר בהיצע של מורגן הכולל גם את הפלוס 4 העממית יחסית בעלת מנוע ארבע צילינדרים ואת תלת הגלגל הביזארי עם צמד גלגלים מלפנים המכונה סופר 3.
הבשורות הטובות למעריצי המותג והזקנים בנפשם הן שזוהי עדין מורגן קלאסית, הנבנית בעבודת יד עם מסגרת עשויה מעץ, בדיוק כמו לפני 100 שנים. עם זאת, אי אפשר להישאר ארכאיים לחלוטין והסופרספורט בנויה על בסיס פלטפורמת אלומיניום חדשה המכונה CVX, שהיא קשיחה וקלה יותר אליה מחוברת מסגרת עץ המסורתית הנושאת את המרכב העשוי מאלומיניום גם הוא.
הפרופורציות הקלאסיות נשמרו עם תא מנוע ארוך בעל פתח מתרומם מכל צד, דלתות מעוקלות וצמד מושבים נמוכים שמשענתם צמודה לבתי הגלגלים האחוריים. העיצוב הפך להיות זורם ואווירודינמי יותר עם נגיעות מודרניות כמו ביחידות תאורת הלד העגולות מלפנים המוגדשות מצידי השבכה המעוגלת והמסורתית.
תא הנוסעים של מורגן סופרספורט שומר גם הוא על המראה הקלאסי, עם שילוב של מסגרת וגימורי עץ, שעונים אנאלוגיים במראה רטרו על גבי פאנל מתכתי רוחבי ודיפוני עור מוקפדים כשרק ידית ההילוכים שמגיעה מב.מ.וו נראית לא קשורה למעמד. זאת כי מתחת למכסה המנוע הארוך של מורגן סופרספורט נמצא אותו מנוע שישה צילינדרים טורי ומוגדש בנפח 3.0 ליטר שהגיע מב.מ.וו, יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. המנוע מספק 335 כ”ס ו-51 ק”מ, כשהודות למשקל עצמי של 1,170 ק”ג קלילים למדי הסופרספורט מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 267 קמ”ש. ההנעה היא כמובן אחורית ומערכת המתלים כוללת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור, כאשר ישנה אופציה לבולמי ניטרון מתכווננים ולדיפרנציאל מוגבל החלקה.
ובכל זאת אי אפשר בלי חידושים. הזנב המשתפל והקצרצר מסתיר מתחתיו לראשונה במורגן תא מטען, כדי שתוכלו לשים בו את החלונות המתקפלים. בנוסף תא הנוסעים משלב מערכת סאונד מודרנית ולראשונה גם קישורית BT ומשטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד. מי היה מאמין. בנוסף, עבור מי שרוצה לנהוג במורגן שלו גם בימים גשומים מציע החברה גג קשיח העשוי מסיבי פחמן עם שמשה אחורית מלאה בתוספת תשלום.
מחירה של מורגן סופרספורט החדשה מתחיל ב-85 אלף פאונד לפני מיסים בבריטניה, וכיוון שמדובר במכונית הנבנית באופן מסורתי בעבודת יד המחיר יכול לטפס בעשרות אחוזים בהתאם לרצונות הלקוח, התוספות והאפשרויות המגוונות להתאמה אישית.