קרוב לשנה לאחר שנחת בארץ קיה EV9, רכב הפנאי החשמלי הגדול והיקר של היצרן, מתרחב היצע הגרסאות המקומי בשתי גרסאות חדשות, מוזלות ומעט יותר נגישות. הבשורה המשמעותית מגיעה מכיוון גרסת הכניסה החדשה “Executive” הנושאת תג מחיר התחלתי של 399,000 שקל, המחיר הנמוך ב-40,000 שקלים מול גרסת הכניסה של הדגם עד כה.
גרסת הכניסה החדשה “Executive” מגיעה בתצורת ההנעה אחורית עם מנוע חשמלי המפיק 203 כ”ס ו-35.7 קג”מ, המאיץ את הרכב ל-100 קמ”ש ב-9.4 שניות, לצד הבטחה לטווח נסיעה משולב עד 563 ק”מ. מעליה יוצעו שתי גרסאות הנעה כפולה, אחת מהן גם היא חדשה ומוזלת יחסית לעבר.
גרסת ההנעה הכפולה החדשה שתהיה גרסת הביניים בהיצע מכונה Premium AWD. היא המצוידת בצמד מנועים חשמליים בעלי הספק משולב של 384 כ”ס ו-71.4 קג”מ, המאיצים את הרכב ל-100 קמ”ש ב 5.3 שניות לצד הבטחה לטווח נסיעה משולב של 512 ק”מ. האבזור כאן כולל גם 2 חלונות גג (קדמי נפתח) ותצוגה נתונים עילית על השמשה הקדמית (HUD). מחיר גרסה זו נקבע על 439,000 שקלים, כמחירה של גרסת הבסיס הקודמת של קיה EV9 שהייתה בתצורת ההנעה האחורית החלשה יותר.
הגרסה הבכירה במשפחה נותרה ה- GT Line שלא עברה שינוי ותציע כבעבר שישה מקומות ישיבה, כולל מושבי Relaxation מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים (גם בשורת המושבים השניה) וטווח משולב של 505 ק”מ. מחיר גרסת GT Line לא השתנה ועומד על 489,000 שקלים.
מאז שהושקה קיה EV9 בארץ בחודש מאי אשתקד, עלו כאן לכבישים בסה”כ 34 מכוניות, בעיקר בשל תג המחיר הגבוה והמחסום הפסיכולוגי של רכישת קיה ביותר מ-400 אלף שקל. יחד עם זאת, חשוב לציין שתג מחיר כזה לרכב ממותג עממי כבר לא נדיר לצערנו בימינו ולצידה של ה-EV9 גם הגרסאות הבכירות של מאזדה CX90 המצוידת במנוע בנזין נעות כיום כבר סביב ה-400,000 שקל, כשבימים הקרובים יושק כאן גם הדור החדש של יונדאי סנטה פה ההיברידי, במחיר שלפי הערכות יתקרב גם הוא ל-400 אלף שקל.