בסוף השבוע האחרון חשפה פורשה את הדור החדש של המקאן, הדגם הנמכר והחשוב ביותר בפורטפוליו של החברה עם יותר מ-800 אלף יחידות שנבנו מאז 20214. הדור החדש של פורשה מקאן מוצג כשעל גביו משימה כפולה: גם לשמר את ההצלחה של הדור היוצא כדגם המאסה העיקרי של פורשה, וגם להצעיד את החברה לעידן ההנעה החשמלית. מדובר בדגם החשמלי המלא השני של פורשה אחרי הטייקן היקר משמעותית, וכמו במקרה שלו, גם המקאן החשמלי החדש פותח בשיתוף אאודי.
הבסיס למקאן החדש הוא פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה הנקראת Premium Platform Electric (או בקיצור PPE) שתשמש את דור הדגמים החשמליים החדש של שתי החברות, בהם פורשה פנאמרה וקאיין הבאות, אאודי Q6 איטרון ו-A6 איטרון. הפלטפורמה החדשה היא בעלת ארכיטקטורת 800V לתמיכה בטעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 270 קילוואט ודור חדש של סוללות בקיבולת גבוהה במיוחד שתאפשר טווח נסיעה של יותר מ-600 ק”מ.
למרות שהבסיס הוא פלטפורמה חדשה ומתקדמת, בפורשה לא הימרו בכל הקשור לעיצוב החיצוני, בטח בדגם כל כך חשוב. המקאן החדש נראה אבולוציה של קודמו עם קווי גוף מעוגלים וזורמים, קו גג נמוך בסגנון קופה (כרגע “מקאן קופה” עוד לא זמינה כמו בדור היוצא) וחזית עדכנית עם יחידות תאורה אופייניות בעולת ארבעה גופי LED היוצרים מבנה מרובע מתחת לכיסוי השקוף. המקאן החדש גדל בכ-10 ס”מ לאורך (478 ס”מ), מתוכם 8 ס”מ שנוספו לבסיס הגלגלים (289 ס”מ), מה שאומר שהוא דומה במידותיו לדור הראשון של הקאיין. הקוקפיט מיישר קו עם הטייקן, וזה אומר שלושה מסכים הפרוסים לרוחב כולל אחד מול הנוסע שמלפנים, כאשר למרבה השמחה ישנם עדין מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים בקונסולה המרכזית.
פורשה תציע בשלב ראשון את המקאן החשמלי בשתי תצורות הנעה, שתיהן עם שני מנועים חשמלים והנעה כפולה. הדגם הבסיסי המכונה מקאן 4 הוא בעל הספק משולב של 387 כ”ס או 408 כ”ס במצב בוסט עם 66.3 קג”מ, המאפשרים להאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת של 220 קמ”ש. הדגם הבכיר מכונה עדין משום מה “טורבו”, וכבר מציע הספק משולב של 639 כ”ס במצב בוסט ומומנט מרבי של 115 קג”מ כאשר מופעל בקרת השיגור. הנתונים הללו מתורגמים לזינוק ל-100 קמ”ש ב-3.3 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ”ש.
שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה בקיבולת של 95 קוט”ש האמורה לספק לפי פורשה טווח נסיעה של עד 613 ק”מ בנסיעה משולבת בדגם הרגיל ו-591 ק”מ בדגם הטורבו. פורשה מקאן החש לי מגיע עם מערכת מתלים אדפטיביים כסטנדרט עם אופציה למתלי אוויר אקטיביים (סטנדרט בדגם הטורבו), כאשר לראשונה במקאן ישנה גם אופציה להיגוי אחורי אקטיבי.
לפחות עד סוף השנה פורשה מקאן החשמלי ישווק לצידו של המקאן היוצא. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון השלישי של 2024 כאשר המחיר יחל ב-620 אלף שקלים לדגם הסטנדרטי, כאשר מחירו של מקאן טורבו יחל ב-930 אלף שקלים.