אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתגעגעים לפיג’ו ספורטיביות? פיג’ו 208 מוצגת בגרסת ראלי חדשה למרוצים
ראשי » חדשות » מתגעגעים לפיג’ו ספורטיביות? פיג’ו 208 מוצגת בגרסת ראלי חדשה למרוצים
פיג'ו 208

מתגעגעים לפיג’ו ספורטיביות? פיג’ו 208 מוצגת בגרסת ראלי חדשה למרוצים

פיג'ו חושפת גרסת ראלי בסיסית ומוזלת על בסיס ה-208 המיועדת למרוצים שמעוררת נוסטלגיה בקרב חובבי ההגה, אבל למרבה הצער בפיג'ו לא חושבים שהיא צריכה להימכר לקהל הרחב

אופיר דואק 21/10/2024 צלם: יצרן

כבר ביכינו לא מעט לאחרונה את גסיסתה של קטגוריית הקטנות החמות, קטגוריית של מכוניות ספורטיביות עממיות יחסית שגידלה דורות של חובבי רכב וכיום כוללת מנציגות ספורות בלבד שגם הן הולכות ונעלמות, ולא רק מהשוק הישראלי.

פיג’ו הייתה אחת מהמייסדות של הקטגוריה בשנות ה-80 עם ה-205GTI האייקונית שבעקבותיה הגיעו שלל גרסאות ספורטיביות לדגמי ההאצ’בק של החברה במשך השנים. אלא שגם פיג’ו נטשה את הקטגוריה, וה-208 הנוכחית לא זכתה לגרסת GTI או גרסה ספורטיבית כלשהי לקהל הרחב. ולא, גרסת GT Line עם סממנים ספורטיביים ותיבת הילוכים אוטומטית היא לא תחליף ראוי אלא יותר לעג לרש.

אותה פיג’ו ייצרה במהלך השנים גם גרסאות “ראלי” בסיסיות, קלות ותזזיתיות לדגמי ההאצ’בק שלה (בארץ זכורים לנו ה-205 וה-106) ששימשו כפלטפורמה מוזלת עבור נהגים שרצו להתחרות המרוצי ראלי, ענף ספורט מוטורי פופולארי במיוחד בצרפת, ונמכור לציבור הרכב כגרסאות הומולוגציה חוקיות לכביש שהפכו לאייקוניות בקרב חובבי רכב. פיג’ו לא נטשה את מרוצי הראלי העממיים והמשיכה לייצר לאורך השנים גרסאות מרוצים עממיות על בסיס דגמי הסופרמיני שלה, אבל כאמור נטשה את ייצור הדגמים הספורטיביים למינהם בעלי רישוי לכביש.


בימים אלו חושפת חטיבת הספורט המוטורי של פיג’ו גרסת ראלי חדשה על בסיס ה-208, שרק ממחישה כמה חובבי הרכב צמאים למכונית ספורטיבית קטנה, בסיסית ונגישה שיכולה לתפקד גם כמכונית יום-יומית. הגרסה החדשה המכונה 208 Racing מיועדת להתחרות בקטגוריית FR6 החדשה, קטגוריית מרוצים שהקימה פדרציית המרוצים הצרפתית שנועדה להנגיש את הכניסה למרוצי הראלי עבור חובבים ונהגים צעירים בעלי תקציב מוגבל, כאשר מלבד הוספת כלוב התהפכות ואביזרי בטיחות חיוניים ישתמשו המכוניות במכלולים סדרתיים ויורשו לקבל שיפורים מינימליים.

בהתאם לכך נלקחה פיג’ו 208 הסטנדרטית והופשטה מדיפונים ואביזרי הנוחות, הותקן בה כלוב בטיחות,  מושבי מרוצים עם חגורות בטיחות מרובות עיגונים ומערכת כיבוי אש. חיצונית הוסרה תאורת ה-LED בפגושים, הותקנו חישוקי ברזל לבנים שהפכו להיות מזוהים עם דגמי הראלי של פיג’ו והוסרו קישוטים מיותרים. התוצאה הסופית של הדיאטה היא שה-208 רייסינג שוקלת 1,050 ק”ג בלבד לאחר שנוספו לה גם חיזוקי מרכב ושלדה נדרשים.

בניסיון לשמור על מחיר זול ככל הניתן עושה גרסת הראלי שימוש במנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר של סטלנטיס, כשבזכות מספר שדרוגים מספק 143 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים, ולא תיבה סינקוונסיאלית יקרה יותר, אותה תוכלו לקבל בגרסת הראלי 4 החזקה יותר של ה-208 המיועדת לקטגוריות מרוצים בכירות. מחירה של פיג’ו 208 גרסת הראלי החדשה עומד על 39 אלף יורו, כ-20%, נגיש יחסית למכונית מרוץ תקנית מה שגורם לנו רק להצטער על כך שבפיג’ו לא טורחים להציע גרסה חוקית לכביש של ה-208 ראלי, בלי כלוב בטיחות ועם אבזור מינימלי. בדיוק מסוג המכוניות שכל כך חסרות כיום. זה לא כל כך קשה אם רוצים פיג’ו.

מרוצי ראלי פיג'ו פיג'ו 208 פיג'ו 208 Racing קטנות חמות ראלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד