כשבועים לאחר שסיפרנו לכם על הכוונה של ב.מ.וו להרחיב את משפחת הדגמים על בסיס מנוע הבוקסר של ה-R1300 GS החדש, חושפת החברה את השני בסדרת הבוקסרים הגדולים שלה (שאינה שייכת לסדרות הרטרו R18 ו-R12). מדובר בדגם ספורט-עירום לכביש הנושא באופן מסורתי את הכינוי R, קיצור של רודסטר, או בשמו המלא כעת R1300 R.
בניגוד ל-GS בעל העיצוב הלא קל לעיכול, ב-R הלכו מעצבי ב.מ.וו על מראה קונבנציונלי יותר. עם פנס חזית מינימליסטי ומחודד ללא משקף קדמי, כאשר מהצד בולט מיכל הדלק הגבוה וחיפויי הצד האווירודינמיים המקנים ל-R יחד עם צמד הבוכנות המזדקרות לצדדים מראה שרירי ובשרני. באופן מעניין ה-R שומר על מראה מינימליסטי יחסית ללא כנפונים או עזרים אווירודינמיים בולטים כמיטב האופנה העכשווית, כשלמראה הנקי והספורטיבי מוסיפה הבחירה בגימור שחור מט לחלקי גוף, לשלדה, מכסי הצילינדרים של המנוע וכיסוי גל ההינע.
הלב של ב.מ.וו R1300 R החדש הוא מנוע הבוקסר העדכני שהוצג ב-GS החדש, אשר נפחו גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק, בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ. המנוע לא עבר שינוי ביחס לתצורתו בגרסת האדוונצ’ר, כך שהוא מספק 145 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט בשרני של 15.2 קג”מ המתקבלים ב-6,500 סל”ד, כשהוא עדין מסוגל לטפס עד ל-9,000 מרשימים ביחס למנוע בתצורת בוקסר. נתונים אלו הפכו את המנוע החדש לבוקסר הסדרתי החזק ביותר של ב.מ.וו, מה שמכניק גם ל-R החדש את התואר הבוקסר הרום החזק ביותר בשושלת הרודסטרים של חברה. כמו ב-GS, גם את ה-R1300 R ניתן יהיה לקבל עם מערכת ה-ASA החדשה של ב.מ.וו המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית או ידנית ללא צורך בשימוש במצמד.
המנוע החדש שוכן בשלדה חדשה לחלוטין המשלבת בין מסגרת ראשית ממתכת ושלדת זנב מאלומיניום לחיסכון במשקל, כשהיא קשיחה יותר משלדת הדור הקודם ואפשרה למהנדסים להשיג מרכוז מאסה משופר. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך 47 מ”מ מלפנים בשילוב מתלה פרלאבר EVO חדש מאחור. כאופציה ניתן לקבל בגרסאות היקרות גם מערכת מתלים דינאמית DSA המשנה את אופי השיכוך של המתלים באופן אלקטרוני. חישוקי אלומיניום חדשים חוסגים 1.4 ק”ג ממשקל האופנוע. מערכת הבלימה כוללת שני קאליפרים רדיאלים קבועים בעלי 4 בוכנות מלפנים ואקליפר רדיאלי צף בעל שתי בוכנות מאחור, בשילוב מערכת ABS הפועלת תחת פניה, כשבגרסאות היקרות מגיעה מערכת בלימה משופרת וספורטיבית יותר עם קאליפרים בצבע טיטניום.
כמקובל אצל ב.מ.וו, גם R1300 R יוצע בכמה גרסאות אבזור שונות, הנבדלות לא רק בצביעה ושינויים קוסמטיים. ב.מ.וו R1300 R מציע לרוכב בגרסתו הסטנדרטית שלושה מצבי רכיבה (חסכוני, גשם וכביש), כשמצבי דיימניק ודיינמיק פרו ספורטיביים מוצעים בגרסאות היקרות יותר. עוד תכונות שמוצעות בגרסאות האבזור הבכירות הם בגרסאות חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות רדאר הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת התנגשות, כשבשם השימושיות מוצעות גם מזוודות צד מקוריות אם למישהו ממש מתעקש לקלקל את המראה המדליק של האופנוע.