ימאהה ממשיכה להרחיב ולפתח את משפחת טנרה 700. כיום כוללת משפחת טנרה 700 את הדגם הסטנדרטי שזכה לשורת עדכונים לקראת שנת הדגם 2023 ולצידו שתי גרסאות נוספות: World Raid בעלת מיכל הדלק המוגדל והמתלים המשודרגים וגרסת Rally Edition שכוללת בעיקר שינויים קוסמטיים בהשראת ה-XT של סוף שנות ה-70 שהיה האב הרוחני של הטנרה המקורי.
בימים אלו חושפת ימאהה צרפת שתי גרסאות נוספות במשפחה, האחת קרבית במיוחד למי שמחפשים יכולות שטח גבוהות עוד יותר והשניה לחובבי טיולים נינוחים וארוכים. שתי הגרסאות המעניינות יהיו זמינות באולמות התצוגה כבר בזמן הקרוב, אלא שאנחנו לא נראה אותן נכון לעתה אצלנו כיוון שהדגמים הללו שהם כאמור בפיתוח של ימאהה צרפת מיועדים רק לשוק המקומי ולשווקים בגרמניה ואיטליה.
אז מה אנחנו מפספסים כאן? ימאהה טנרה 700 Extreme Edition הוא הורסיה הקרבית במיוחד, כפי שמעידים כנף קדמית גבוהה ומיגון מלא וחסון לרדיאטור, לגחון ולמוביל השרשרת. גרסה זו קיבלה מתלי קאייבה בעלי כוונון מלא ומהלך מוגדל ב-20 מ”מ, עם מהלך קדמי 230 מ”מ ואחורי של 220 מ”מ, מה שגם אפשר להגדיל את מרווח הגחון ל-26 ס”מ. שינויים אלו הגביהו גם את המושב שמתנשא כעת ל-910 מ”מ. שינויים נוספים שקבילה גרסת האקסטרים הם רגליות רחבות מטיטניום ומסך TFT משודרג בגודל 5 אינטש.
מן העבר השני נמצא ימאהה טנרה 700 בגרסת Explorer Edition שמקריבה קצת את יכולת השטח לטובת נוחות משופרת לטווחים ארוכים ורוכבים פחות קרביים. בגרסה זו מהלך המתלים דווקא התקצר ב-20 מ”מ ביחס למקור ועומד על 190 מ”מ מלפנים ו-180 מ”מ מאחור ללא אפשרות כוונון מלאה כמו בדגם הקרבי. מושב הרוכב הונמך ל-860 מ”מ ויחד עם משקף קדמי גבוה יותר ישנה הגנת רוח יעילה יותר. בנוסף קיבל דגם האקספלורר מנשאי זיווד מאסיביים ואופציה לזיווד רך או קשיח בתוספת תשלום