אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משנת 2025: ימאהה R1 יורד מהכביש
ראשי » דו-גלגלי » משנת 2025: ימאהה R1 יורד מהכביש
ימאהה R1

משנת 2025: ימאהה R1 יורד מהכביש

תקנות זיהום האוויר המחמירות מכניעות גם את הסופרבייק של ימאהה, כשהחל מהשנה הבאה לא יזכה לרישוי כביש באירופה וימכר לשימוש מסלול בלבד

אופיר דואק 25/02/2024 צלם: יצרן

המעבר לתקינת יורו 5 גרמה ליצרניות האופנועים להשקיע משאבים גדולים כדי להתאים את דגמיהן לרמת פליטות המזהמים הנדרשת. ישנם לא מעט דגמים שלא שרדו את המעבר, בעיקר כיוון שלא היה משתלם לבצעו או שהפגיעה בביצועים הייתה ממשית. אחד הדגמים שנעלמו מהשוק האירופאי הוא ימאהה R6 שלא הותאם לתקינה הנדרשת ונמכר מזה מספר שנים רק לשימוש מסלול. למרבה הצער, בשנה הבאה יצטרף אליו גם אחיו הגדול ה-R1, שבדיוק חוגג השנה 25 שנה להופעתו.

הסיבה לכך היא שוב החמרה בתקנות האירופאיות עם תקינת יורו 5 פלוס שתהפוך לחובה החל מהשנה הבאה. בהודעה שהוציאה ימאהה נמסר כי החברה תפסיק למכור באירופה את ה-R1 עם רישוי כביש ב-2025, אך תמשיך לייצר, לפתח ולמכור אותו עבור שימוש על המסלול בלבד במה שמוכר אצלנו כ”רישוי אפור”. בנוסף צפויה ימאהה להציג גרסאות GYTR משופרות שישמשו בסיס עבור קבוצות מרוצים שונות כמו גם כבסיס לשימוש באליפות הסופרבייק.

הבחירה של ימאהה לא להתאים את ה-R1 לתקנה החדשה מעציבה, אבל לא מפתיעה. היקף המכירות הנמוך של אופנועי הספורט הקיצונים, בפרט של הליטרים הספורטיביים, הופכת את התאמה לדרישות החדשות ללא כלכלית. עם זאת, ישנן יצרניות שעדין מוכנות לבצע את ההשקעה הזו. כמו ב.מ.וו עם ה-S1000RR החדש או הקאמבק של הונדה CBR600RR שהותאם לתקינת יורו 5 לאחר מספר שנים בהן לא נמכר באירופה. מצד שני, בימאהה בחרו גם שלא לייצר את ה-WR450F עם רישוי כביש בגלל החמרת התקינה, ותעדיף כמו יתר היצרניות היפניות להמשיך ולשווק אתה דגמים בשווקים רווחים שלא מחמירים בתקנות זיהום האוויר כמו השוק האמריקאי.


ההחלטה החדשה תאלץ למכור בשנה הבאה את ימאהה R1 בישראל רק ברישוי אפור, כשלא ברור אם וכמה מוצדק יהיה לנסות ולהביא את האופנוע בתקינה אמריקאית כפי שמגיעים אצרה מספר דגמים יפנים שאינם משווקים באירופה. בכל מקרה, השנה תהיה כנראה השנה האחרונה תוכלו לרכוש ימאהה R1 עם רישוי כביש בישראל. מי שעדין יחפוץ האופנוע ספורטיבי גדול נפח מימאהה יאלץ להמתין ל-R9 שאמור להיות מוצג בקרוב כסופרבייק שפוי לקהל הרחב.

זיהום אוויר יורו 5 פלוס ימאהה ימאהה R1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד