אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משנות כיוון: המיזוג בין הונדה וניסאן קרס
ראשי » חדשות » משנות כיוון: המיזוג בין הונדה וניסאן קרס
הונדה

משנות כיוון: המיזוג בין הונדה וניסאן קרס

כחודש וחצי אחרי פרסום מזכר ההבנות בינהן, הונדה וניסאן לוקחות צעד לאחור ומודיעות כי לא יתאחדו. עם זאת, שיתוף הפעולה בתחום החשמלי ימשך

אופיר דואק 13/02/2025 צלם: יצרן

זה היה נראה כאילו הדרך למיזוג סלולה כמו כביש מהיר בין 4 נתיבים, אבל באופן מפתיע הודיעו הונדה וניסאן כי האיחוד בינהן לא יצא לפועל. לפני כחודש וחצי חתמו שתי ענקיות הרכב היפניות על מזכר הבנות בו סוכם על מתווה כללי שיוביל למיזוג שתי החברות ב-2026 עם אפשרות לכלול בו גם את מיצובישי הנמצאת בבעלות חלקית של ניסאן.

בעקבות החתימה על המתווה הכללי נכנסו צוותי שתי החברות למשא ומתן על אופי האיחוד, חלוקת הכוחות בתוכו והאסטרטגיה העתידית. אתגר לא פשוט לאור העובדה שלשתי החברות היצע דגמים חופף למדי ברוב השווקים. ניסאן כידוע הגיעה לשיחות המיזוג מעמדת נחיתות, זאת לאחר שהחברה נקלעה לקשיים פיננסיים משמעותיים לאחר שיצאה מהברית ארוכת השנים עם רנו כשהיא נמצאת עם היצע דגמים מצומצם יחסית בשווקי מפתח כמו השוק האירופאי ובפיגור בתחום החשמלי. מבחינת יחסי הכוחות ידה של הונדה היא על העליונה לאחר שבשנים האחרונות יצאה ממשבר, חידשה את היצע הדגמים שלה וביצעה פיתוחי משמעותי בתחום ההנעה החשמלית, בין היתר תוך שיתופי פעולה עם יצרניות אחרות כמו ג’נרל מוטורס.

בשנה האחרונה ייצרה הונדה ברחבי העולם 4.19 מיליון מכוניות לעומת רק 3.44 מיליון מכוניות שייצרה ניסאן. שווי השוק של הונדה עומד על 44 מיליארד דולר לעומת 10 מיליארד דולר לניסאן, ולא תתפלאו לשמוע גם שערך המניה של הונדה בבורסה היפנית גבוה יותר מפי 3 מזה של ניסאן. נתונים אלו הכתיבו את הלך הרוח בשיחות ואם כלפי חוץ החתימה על מזכר ההבנות הוצגה כברית בין שווים, בחדרי הדיונים דחפה הונדה להשתלטות על ניסאן.


ההודעה לעיתונות שפורסמה מאשרת את הדברים, כאשר מצוין בה כי הונדה הציעה לשנות את מבנה החברה המשותפת על בסיס החלפת מניות כשהיא תהיה חברת האם, כאשר היא תמנה את המנכ”ל המשותף ואת רוב הדירקטורים. במילים אחרות, אנשי הונדה יהיו בעלי הבית בפועל למרות החלפת מניות הדדית. אנשי ניסאן סירבו להצעה הנדיבה וסיכמו בג’נטלמניות כי “שתי החברות הגיעו למסקנה שעדיף לבטל את מזכר ההבנות”.

עם זאת צפויות שתי החברות להמשיך ולשתף פעולה בפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות הנעה חשמלית, זאת על סמך הסכם מוקדם יותר בינהן. מיצובישי אגב, ויתרה מהר מאד על האפשרות להיכלל במיזוג והודיע הכי תצא לדרך עצמאית תוך התמקדות בשווקים החזקים של החברה, בעיקר באסיה. במציאות הזו תצטרך ניסאן מעתה לחפש ומהר שותפה אסטרטגית חדשה כדי לשרוד.

הונדה מיזוג ניסאן תעשיית הרכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד