שנת 2022 הייתה שנה סוערת בעולם. מחירי הדלק נסקו, משבר השבבים פגע בהיקפי הייצור וגם בעיות השינוע עדין לא נפתרו. בעוד ענקיות הרכב מנסות לתמרן, סוגרות ופותחות קווי ייצור, בפרארי העסקים טובים מאי פעם. מדו”חות שפרסמה החברה בסוף השבוע עולה כי שנת 2022 הייתה שנת שיא במראנלו עם עליה של 18.5% במסירות.
בסך הכל מסרה פרארי בשנה החולפת 13,221 מכוניות עם סמל הסוס הצוהל, 2,066 מכוניות יותר מאשר בשנת 2021 שהייתה בעצמה שנת שיא עבור החברה. בסך הכל הרווח הנקי הסתכם ב-939 מליון אירו, עליה של 13%.
השווקים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה המשיכו להיות השווקים החזקים עבור פרארי, כאשר כמעט 6,000 נמסרו בשווקים אלו – עליה של 8%. בישראל, הנכללת בגוש זה, הייתה 2022 גם שנת שיא עם 19 דגמי פרארי שקיבלו לוחית רישוי צהובה.
את הזינוק המרשים ביותר עשתה פרארי בטאיוואן, הונג קונג וסין שם קצב הפיתוח המואץ מגדיל את שכבת המתעשרים שמגשימים חלומות מוטוריים. בשנה החולפת זינקו במדינות אלו מכירותיה ב-73% עם 1,552 מכוניות.
על פי הדו”חות, התוצאות העסקיות המצוינות הגיעו בזכות גידול משמעותי בביקוש לדגמי פורטופינו M ומשפחת ה-SF90, כאשר גם דגמי ה-812 ו-296 הפגינו עליה במכירות. לעומת זאת דווקא דגמי ה-SP1 ו-SP2 הקיצונים רשמו האטה. עוד נתון מעניין, רגע לפני שפרארי נכנסת לעידן החשמל, 22% מדגמיה שנמכרו בשנה החולפת ההיו בעלי הנעה היברידית.
ומה לגבי שנת 2023? במראנלו מצפים שגם בשנה זו ימשיכו המכירות לצמוח, כאשר ה-SP3 החדשה שנכנסה לייצור לאחרונה תתרום גם היא את חלקה לגידול. עם זאת, צפויה החברה להעלות את מחירי המכוניות ברוב השווקים כדי להתאים לקצב האינפלציה העולמית. במילים אחרות, ב-2023 יהיה יקר יותר לקנות פרארי, אבל לא נראה שלעשירים זה יפריע.