מרצדס SL43 AMG הזכירה לנו שאנחנו לא צריכים הרבה בכדי להנות מנהיגה, גם בעידן הזה. תנו לנו מנוע חזק, הנעה מהמקום הנכון, גג פתוח ותשתית התנהגותית טובה ואנחנו מרוצים. אם זה עטוף במראה משגע, איכות יוצאת דופן ועוד קצת מנעמים מוטוריים כאלו ואחרים אז דיינו. טוב, נכון, זה לא מעט, וזה משתקף במחיר בהחלט. אבל בואו לא נהיה קטנוניים. ובכלל הגרסה הזולה ביותר של ה-SL החדשה היא גם זו הטהורה יותר. הנה הסיפור בחמש נקודות.
1. מסורת זה משהו חשוב ב-SL. נכון שהראשונה שהשתמשה בכינוי הזה היתה בכלל מכונית קופה. אבל לאחר מכן הפך השם שלה צמוד לגרסאות גג פתוח. ולכבוד דורה האחרון הגג הזה חוזר להיות עשוי בד. אל דאגה, לא צריך להפעיל אותו ידנית חלילה, הוא נשלט ממסך המגע הגדול וניתן להפעיל אותו עד למהירות של 50 קמ”ש. עוד עניין של מסורת מחובר דווקא לגרסה הזו. מרצדס SL43 AMG היא ה-SL הראשונה להשתמש במנוע בעל ארבע ציל’ מאז 1955, כך שגם למנוע הקטן לכאורה שנמצא כאן בחזית – יש איזו קורלציה למעלליה המסועפים של הסדרה הזו.
2. מיצוב הוא נושא חשוב ב-SL הזו. במרצדס מספרים על מיקוד בהנאה מנהיגה מצד אחד, מוסיפים שני מושבים קטנים מאחור מצד שני ויש כאלו שאפילו מסננים את המתחרה משטוטגארט כמטרה. למרות מה שניתן היה להבין מהצהרות כאלו ואחרות, זו מכונית גדולה מהדור היוצר וגם כבדה יותר מגרסאות מקבילות שלו. אבל כשמתסכלים עליה לא רואים את זה ולא חושבים על זה. היא נראית קטנה יחסית, מוקפדת וכוחנית. וכן, היא פשוט יפה, מכל זווית ומכל פינה ומה שחשוב לא פחות – היא לא דומה לשום דבר אחר. פרופורציות נכונות מאוד ובעיקר תא מנוע ארוך יחסית עם זנב מינימליסטי. נוסחה שאי אפשר להתווכח איתה.
3. טכנולוגיה מצויה כאן בכל פינה. מול העיצוב האלגנטי מבחוץ תא הנוסעים מטיס אותך לעידן הנוכחי. הרבה מידע, הרבה אפשרויות כיוונון. תנוחת הישיבה מציבה אותך נמוך מאוד בתנוחה נהדרת. מסביב יש הכול אם זה לטובת נוחות (עיסוי למושבים, חימום, קירור וכו’), נהיגה (פקדים מתחלפים לשליטה ברכיבים שונים על ההגה לדוגמה), או סתם הנאה (מערכת אדירה בין השאר). צריך גם עליונות טכנולוגית בכדי להוציא 381 כ”ס משני ליטרים. גולת הכותרת כאן הוא מגדש שבמרכזו מנוע חשמלי, כזה ששומר על דחף גם כשהמנוע לא דוחף מספיק פליטה דרך הטורבינה. התוצאה בין השאר היא מנוע כוחני, כזה שמגיב ודוחף בהחלטיות בכל סל”ד וגם מראה צמא וששון בטיפוס לסל”ד הגבוה.
4. מינימליזם הוא לא משהו שאפשר לקשור למכונית כל-כך חכמה, מאובזרת, טכנולוגית ומרשימה. אבל מרצדס SL43 AMG מציגה את האופציה הטהורה ביותר בדור החדש. הדגמים שמעליה מציעים הרבה יותר כוח, אבל גם שוקלים יותר משמעותית ומגיעים רק עם הנעה כפולה. כך שהמכונית הזו מרגישה ישירה מאוד, בין השאר בזכות תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה (מצמד דיסקיות במקום ממיר מומנט). שים את כל הכפתורים על המצבים הקיצוניים (כולל את זה של מערכת הפליטה – מתבקש) ותקבל מכונית שמגיבה מיידית. גם בכל הקשור להתנהגות. הכניסה לפנייה נמרצת מאוד, המתלים שומרים על המשקל בשליטה והתלונה היחידה תגיע על ניתוק מההגה וגם מהמושב. כך או כך, אם תשלב בין ההגה המהיר והמנוע הבשרני תגלה שהישבן כאן שמח לקחת חלק בהפניית המכונית. שזה בעצם, כל מה שרצינו.
5. אקזיט זו מילה שקופצת לי לראש ישר בהקשר של המכונית הזו. כן, אולי באמת צריך איזה אקזיט הייטקי מתוקשר בכדי להכות מכונה כמו מרצדס SL43 AMG יום אחר יום ולשלוח את גלגליה האחוריים לטייל לרוחב הכביש. עם הגג פתוח וההרגשה שהיא מייצרת תלאות העולם מעניינות פחות. אולי גם יציאה מתא משפחתי כי המושבים מאחור לא ממש יתאימו למשפחה וזו מכונית כל כך מושכת שהיא לא מתיישבת בראש של תא משפחתי. בעיקר זו מכונית שמסמלת את היציאה של העולם הישן, את הפרידה ההולכת וקרבה ממנועי הבנזין. בדרך לשם היא מראה לנו שגם יחידת הנעה קטנה יחסית, יכולה להיות חזקה וראויה. אפילו במכונית גדולה, מהחיים.
מנוע: טורבו, 1,991 סמ”ק הספק: 381 כ”ס ב-6,750 סל”ד מומנט: 48.9 קג”מ ב-3,000 סל”ד תיבת הילוכים: אוט’ 9היל’ משקל עצמי: 1,810 ק”ג בסיס גלגלים: 270 מ”מ מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.9 שנ’ מהירות מרבית: 275 קמ”ש צריכת דלק (יצרן): 6.8 ק”מ/ל’ מחיר: 1,290,000 שקלים