אין צורך לבזבז את הזמן ונקפוץ ישר לעיקר – נתוני המנוע. הספק של 802 כ״ס ומומנט מפלצתי של 146 קג״מ! מספרים שיותר מתאימים לעולם המשאיות אולי. למרבה השמחה, ובניגוד ל-C63 AMG, מרצדס שומרת ב-S63 על מנוע ה-V8 המשרת את דגמי AMG של הדור הנוכחי (והיוצא) בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים המפיק 612 כ״ס. כמתבקש בימים אלו של תשומת לב יתרה לפליטות מזהמים, אליו משודך מנוע חשמלי המפיק 190 כ״ס ובניגוד לרוב המכוניות ההיברידיות בהן התרגלנו שהמנוע החשמלי נמצא בין המנוע לתיבת ההילוכים פה הוא משודך לדיפרנציאל האחורי.
חוץ מהתיבת הילוכים העיקרית יש עוד תיבת 2 הילוכים המחוברת למנוע החשמלי (שבדומה לפורשה טאייקן) נועדה לשלב בין יציאה מהירה מהמקום לבין האצה חזקה גם במהירויות גבוהות. ואכן המרצדס S63 AMG E פרפורמנס מסוגלת להאיץ את כל ה-2.6 טון שלה תוך 3.3 שניות קצרצרות מעמידה ל-100 קמ״ש. ובשביל לעצור את כל המסה הזאת היא מגיעה עם ברקסים קארמיים כאופציה בתוספת תשלום שבוודאי תרצו להוסיף.
בניגוד לרוב דגמי הקצה שמבוססים על רכבי מנהלים או פאר המרצדס S63 AMG E פרפורמנס לא יושבת נמוך על המתלי אוויר שלה ביחס לשאר גרסאות ה-S הסטנדרטיות. המתלים עצמם יחד עם מוטות פיתול אקטיבים הנשלטים אלקטרונית ומערכת היגוי לגלגלים האחוריים ה-S63 כוילו להתנהגות וריסון מרכב ספורטיבים יותר.
בפן הויזואלי לראשונה בסדרת ה-S קלאס של מרצדס, ה-63 ההיברידית מקבלת את הגריל של שאר דגמי AMG ובנוסף הסמל של AMG מחליף לראשונה את סמל הכוכב הבולט מעל אותו גריל. מאחור ה-S63 ההיברידית שומרת על עיצוב ארבעת המפלטים שמאפיינים את דגמי ה-AMG. השונים וחדי עין יוכלו להבין בקווי המתאר האדומים סביב שם הדגם אשר נועדו לציין לסביבה שמדובר בגרסת הביצועים עם יחידת ההנעה ההיברידית.
תא הנוסעים אפשר לקלוט ישר את ההגה הספורטיבי יותר עם שפע כפתורים ומכווני שליטה שונים עליו. עוד תוספת שתהיה זמינה גם בגרסאות ה-AMG line לדגמים ה״פשוטים״ יותר כוללים עיטור קארבון בדשבורד, שטיחי וספי דלתות עם מיתוג AMG ומושבים מעט חובקים יותר מהרגיל.
טרם פורסמו מחירים בארץ או בחו״ל של הבהמה החדשה בפסגת ההיצע של AMG אבל 2 נקודות אפשר כבר להניח די בוודאות. 1. זולה היא לא תהיה ו-2. ברגע שיתאפשר תוכלו להזמין אותה בארץ.