בעשורים האחרונים הפך מרצדס G קלאס לסמל סטאטוס נוצץ בקרב בעלי הון שלא מתביישים להראות את עושרם, להפך. מאחורי הבלינג בלינג של ראפרים, אוליגרכים או סתם אנשים מוחצנים אפשר לפספס את העובדה שמדובר, עדין באגדת שטח שהחלה את דרכה באופן הרבה יותר צנוע.
במרצדס מנסים להזכיר לקהל את העובדה הזו, ובסוג של חזרה למקורות הציגו במרצדס מהדורת רטרו מיוחדת לציון ייצור חצי מיליון יחידות מדגמי ה-G קלאס לדורותיו. המהדורה המיוחדת עוצבה בסגנון רטרו כמחווה ל-G קלאס המקורי ונקראת בשם הלא ממש מצטנע Stronger Than The 1980s שלא משאיר ספקות לגבי מהותה של המהדורה המיוחדת, אם המראה החיצוני לא הבהיר זאת.
מהדורת האייטיז של מרצדס G קלאס מאמנת אלמנטים עיצוביים שגורמים לה להיראות קרוב לדגם המקורי, ומצד שני גם ממחישים שלמרות המהפך שעבר ה-G קלאס בדור השני שלו שהוצג ב-2019 הוא לא התרחק כל כך מהמקור, לפחות בכל מה שקשור לחזות. זה מתחיל בחזית שכוללת חיפוי פלסטיק שחור מלא לכל רוחבה, כולל סביב הפנסים שזוכים למגן מתכת מסורג ושבכה בעלת חריצים רוחביים כשסמל הכוכב במרכזה. המאותתים שעל הכנפיים קיבלו חיפוי כתום שהיה מקובל באותה תקופה, סביב הגוף ישנם פסי קישוט בסגנון רטרו, כנפוני בתי גלגלים וחצאיות הגנה תחתונות מפלסטיק שחור.
הגלגל החלופי לצד שמאל כמו ב-Gקלאס המקורי, כשהוא עוטה כיסוי PVC רק במקום הכיסוי הקשיח שמוצע כיום ב-G המודרני, מה שמאפשר להציע סולם המותקן על הדלת האחורית שמאפשר טיפוס לגגון בסלסלה הגדול והמאסיבי, כחלק מחבילת פרזול חיצוני בהשראת המקור, שצבועה בשחור תכליתי כמובן. ל-G קלאס המקורי היו אמנם חישוקי ברזל, אבל בגרסת הרטרו ישנם החישוקים קלים שהם בדוגמת כוכב מחומש, שהייתה אופציונלית ומזוהה עם מרצדס באותם ימים. את החבילה הכוללת משלימה הצביעה. מרצדס תציע את המהדורה המיוחדת בשלושה צבעים מקורים של ה-G קלאס משנות ה-80: ירוק צבאי, קרם בהיר ואי אפשר אייטיז בלי צבע חום-בז’.

גם תא הנוסעים של המהדורה המיוחדת זכה למספר נגיעות ייחודיות משלו, כשמלבד, ספי דלתות ייחודיים, סמלים של המהדורה המיוחדת והכיתוב על ידית האחיזה הקדמית ישנו גם מספור של הרכב על הקונסולה המרכזית. מעל הכל בולטת הבחירה בריפוד בד משובץ אפור-שחור במרכז המושבים, כמיטב האופנה לפני 40 שנה.
מרצדס מתכוונת לייצר 460 יחידות ממהדורת האייטיז המיוחדת, ואם תהיתם למה דווקא 460 אז הסיבה היא ששם הקוד שניתן ל-G קלאס המקורי במרצדס היה W460. ניתן יהיה לבחור אם לקבלה בגרסת ה-G450d בעלת מנוע טורבו דיזל שישה צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר המספק 367 כ”ס, או בגרסת ה-G500 עם מנוע טורבו בנזין בנפח ותצורה דומה המספק 450 כ”ס כששני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה.
מחיר המהדורה מיוחדת בגרמניה מתחיל ב-160 אלף יורו, כ-30 אלך יורו יותר מאשר המחיר ההתחלתי של ה-G קלאס. מי אמר שרטרו הוא עסק זול?