מרצדס E קלאס החדשה היא מכונית חשובה מאוד לכל אחד מאיתנו, גם אם מחירה מופרך ובלתי מושג עבור רוב תושבי המדינה הזו. זו המכונית הכי מתקדמת שמרצדס מייצרת כיום, ומכאן שהיא כנראה אחד הרכבים המעודכנים ביותר מבחינה הנדסית וטכנולוגית בייצור סדרתי. יותר מאחיותיה למותג, וברור שיותר מכל חשמלית כזו או אחרת שחונה או לא חונה לידה באולם. מכאן גם החשיבות שלה.
עבור מרצדס היא חשובה גם כן. אולי ניסיון מלחמה משולש קופסאות ומרובע דלתות כנגד אופנת הפנאי הנוגסת בקטגוריות הקלאסיות. יש כאן הרבה מאוד דברים שרומזים משהו לגבי מכוניות העתיד של כולנו, דרך הגריל המואר שמהווה חתימת אור שיבחין מותג כזה מאחר, דרך סופר-מסך מלפנים עם אפליקציות צד ג’ ועד להיגוי האחורי היעיל. בדרך היא גם מגלמת את שילוב ההנעה היעיל וההגיוני ביותר היום.
כן, למבחן התייצבה גרסת ה-E300e של מרצדס E קלאס החדשה, הבכירה נכון לעתה הנמכרת בישראל. היא המצוידת במערכת הנעה ההיברידית-נטענת. מנוע 2.0 ליטר מוגדש מתוגבר במנוע חשמלי שאמור להציע את כל העולמות: כוח, טווח חשמלי יעיל וביטול חרדת טווח בהסתמך על בנזין.
על הכביש זה מרגיש בדיוק ככה. הביצועים של שני המנועים יחדיו מצוינים, חלקים, חסרי מאמץ. דחוף את הדוושה לפי רצונך וקבל את התגובה. גם כשהסוללה אוזלת על לוח המחוונים הנפלא, נותרת בה רזרבה של כוח ואתה רואה ומרגיש אותה. כשמנוע הבנזין פועל לבדו הביצועים עדיין טובים, אבל נמרצים פחות. גם הצליל המאומץ שלו תחת עומס פוגע מעט בשקט המופגן ששורר כאן. הגיוני וסביר. טווח הסוללה הרשמי מדבר על כ-100 ק”מ ובפועל הגענו כמעט ל-80 ק”מ. לחלוטין אומר שמי שמטעין את הרכב שלו בערב בבית, ייהנה מכוחו במשך יום שלם.
מרצדס E קלאס החדשה היא מכונית גדולה מקודמתה במקצת. היא מרווחת ונעימה מאוד מבפנים בכל אחד מארבעת מקומות הישיבה העיקריים שלה. האיכות מרגישה משופרת אפילו ביחס למרצדס, וכל פינה בתא משופעת בחומרים איכותיים ותחושה בהתאם. יש כאן שימוש בחומרים ממוחזרים אבל זה לא משפיע לרעה על התחושה והאווירה. יש גם מערכת שמע עדכנית של בורמייסטר, אורות תא נוסעים דינאמיים, סגירת וואקום בדלתות ועוד שלל מיני אביזרי נוחות ובטיחות. ה-E קלאס היא גם מכונית חכמה מאוד, כזו שמאפשרת לך לבצע שיחות זום וגם ללמוד את ההרגלים שלך בכדי להתאים את כל האפשרויות המוצעות כאן לטעמך.
כל זה אכן טוב ויפה, אבל מתגמד לעומת השימושיות שנחה בגלגליה האחוריים של מרצדס E קלאס החדשה. מסוג הדברים שעובדים טוב כל-כך ומורגשים מהשנייה הראשונה. זו מכונית גדולה למדי, אבל אין כאן לא בעיה להיכנס, להשתחל ולצאת גם במקומות שמרגישים צפופים עם משפחתית גדולה. כן, רדיוס הסיבוב קטן ב-90 ס”מ לעומת גרסה נטולת היגוי אחורי. כמובן שמערך מצלמות מכל זווית וסוללות חיישנים עוזרים גם הם לשמור על גופה מחיכוך עם הסביבה. ואם נגענו בגוף – זו מכונית מושכת יותר מהדור הקודם בכל הקשור למראה. הקווים המוכרים נראים קלילים יותר, החזית אגרסיבית במידה (לפחות ברמת גימור AMG הנבחנת) והתוצאה פחות מבוגרת מבעבר. מקדם הגרר הנמוך (0.23) מראה גם את החשיבות הניתנת כאן לכל הקשור לאווירודינמיקה.
בין השורות אפשר כבר להבין איך מרגישה הנהיגה עם מרצדס E קלאס החדשה. היא נראית טוב יותר מהקודמת ומרגישה כל כך מרשימה על הכביש, עד שאפשר לתהות אם לא חוסל כאן ההפרש בינה לבין ה-S קלאס. המרחב, הטכנולוגיה, האיכות בתא הנוסעים, כל אלו מרחיבים את הדעת ונעימים מאוד לישבן. הגרסה הנבחנת גם עולה בהתאם: כשלושת רבעי מיליון שקלים. המושב עמוק ונוח, אפשרויות העיסוי והמיזוג שלו יעילות ומורגשות. הארגונומיה מצוינת ויש תמהיל נכון בין תפעול על מסך (מהיר וחד) או שימוש במתגים. עומס האפשרויות נשלט בקלות דרך ההגה וקל להבין את ההיגיון שמנהל את כל מה שיש כאן. תשומת הלב לפרטים נדירה, וזה נכון לגבי כל מתג ולכל מחוון מוקרן בלוח הדיגיטלי. קחו לדוגמה את פתחי האוורור. אלו נשלטים אוטומטית אם תבחר ויוזחו לפי פקודה דרך המסך המרכזי. אבל, הם זזים גם בצורה ידנית מבלי לחייב אותך לטרוח דרך מסכים ותפריטים.
זה נכון גם לשילוב של כל מערכות ההנעה כאן, לתוצר שקוף עגול וחלק. אתה יכול לעקוב ולנהל את הפעולה של אלו, דרך לוח המחוונים המפורט והחכם ואתה יכול להניח לה לעשות את העבודה. רכב המבחן מצויד גם במתלי אוויר ואלו מציעים נוחות נסיעה מצוינת. הם יודעים גם להפוך את פניה של מרצדס E קלאס החדשה ולהתמודד עם עומס גבוה בצורה ראויה. זו מכונית כבדה כמובן, אבל התגובות נכונות ומדודות ורמת האחיזה האדירה שומרת על הכיוון ועל המהירות.
היא גם יודעת לעשות זאת לבדה, אז אתה בהחלט מרגיש קצת מיותר כאן לפעמים. עם יכולת השואפת לדרגה 4 בנהיגה אוטומטית, אולי באמת עדיף לתת לה לעשות את העבודה. והיא עושה עבודה טובה מאוד, טובה מהמוכר. שומרת באדיקות על מרכז נתיב, מגיבה מהר למתרחש סביבה, ועוקבת אחר הנתיב גם אם הסימון עליו לא מושלם. היא גם יודעת לעבור נתיב בתגובה לידית המאותת. בודקת, מתכננת, מאיצה אם צריך, מרשים. יש כאן גם יכולת חנייה עצמאית רחוקה, שלא חוקית לשימוש בארצות שונות וגם אצלנו.
כמו שקורה לא פעם במרצדס יקרות וחדשות, מרצדס E קלאס החדשה מגלמת בתוכה את מה שיודעת התעשייה הזו להציע היום. מה שיחלחל ויגיע למכוניות נפוצות יותר בעשור הקרוב. מצד אחד עבור האדם מהישוב אלו בשורות טובות מאוד. המכונית שלו תחווה קפיצת יכולת מקיפה בכל תחום בעתיד. מצד שני יש לי בעיה איתה. זו מכונה מהונדסת, מתוכננת ומיוצרת לעילא שמחמיאה ומנעימה לנהג מחד ומודיעה לו שהיא אינה זקוקה לו, מאידך.
מרצדס E300e פלטינום – תעודת זהות
מנוע: 1,999 סמ”ק, טורבו-בנזין. מנוע חשמלי, הספק משולב: 313 כ”ס, מומנט משולב: 56.1 קג”מ, תמסורת: אוטומטית 9 יחסי העברה, הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 296 ס”מ, משקל: 2,210 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.4 שניות, מהירות מרבית: 236 קמ”ש, טווח חשמלי: 100 ק”מ, מחיר: 770 אלף שקלים