שיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג נשבר שוב על-ידי מרצדס AMG ONE. מכונית העל החדשה של מרצדס עצרה את שעון העצר על זמן של 6:35.183 דקות – שיפור של 8 שניות ביחס לשיא הקודם אותו החזיקה פורשה 911 GT2 MR. בתנאים לא אידיאלים, משמע רטובים ומלוכלכים בחלק מהמסלול, הצליח מארו אנגל (אחד מנהגי המירוצים הרשמיים של מרצדס) לשבור את שיא ההקפה פעמיים למרות שהיו לו רק 4 הקפות לנסות זאת. ועתה המרצדס AMG ONE מחזיקה גם בשיא ההקפה למכונית סדרתית וגם בשיא ההקפה בקטגורית רכבי-על, למרות שהיא הראשונה לעשות זאת בקטגוריה.
אם לרגע אחד זה נראה פשוט ומובן מאליו שמכונית בעלת 1,063 כ״ס תשבור את השיא אז זהו שלא. לזכותה עומדת יחידת כוח מרשימה עם ההספק הנ״ל המתקבל משילוב של מנוע V6 טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמגיע ישירות ממכונית הפורמולה 1 של היצרן עם הספק מעט מוחלש וקו אדום ב-11,000 סל״ד בלבד לשמירה על אמינות ואורך חיים גדול יותר. אל יחידת הבנזין משודכים 4 מנועים חשמליים, 2 אשר מניעים את הגלגלים הקדמיים, ויוצרים הנעה כפולה, ו-2 מחוברים למנוע – אחד להאיץ את מגדש הטורבו בסל״ד נמוך והשני בין המנוע לתיבת ההילוכים.
ההקפה המלאה:
בנוסף ליחידת הכוח וההנעה הכפולה למרצדס יש עזרים אווירודינמיים שעוזרים לה לאחוז את האספלט טוב יותר בפניות ולהיות מהירה יותר בישורות. מארו אנגל, הנהג, ציין שהוא השתמש במצב ״רייס פלוס״ שיודע בין היתר להנמיך את המרכב ב-37 מ״מ ו-30 מ״מ קדימה ואחורה התאמה לטובת הצמדה נוספת לאספלט.
ולמרות היתרונות הללו, המרצדס AMG ONE מעולם לא תוכננה להיות מהירה במסלול הנורבורגרינג. כיאה לרכב שנוצר ממכונית פורמולה 1 גם ה-ONE נועדה בעיקר לקביעת זמני הקפה על מסלולי גרנד-פרי מפולסים ורחבים. בסרטון עצמו אפשר לראות ולשמוע את כמות הפעמים שהמרצדס משפשפת את האספלט בחלקים רבים של המסלול.

כמו-כן בשביל לקבוע את השיא נאלץ מארו אנגל להשתמש באסטרטגית שימוש אפקטיבי של המנועים החשמליים. מה שדרש ממנו לעזוב את הגז (״לשייט״) במספר מקומות על-מנת לטעון את המצברים לחלקים אחרים בהמשך כמו הישורת הראשית לקראת סוף ההקפה בה הצליח להגיע ל-338 קמ״ש – קרוב ל-352 קמ״ש המירביים.
ההקפה הזאת מזכירה מאוד את השיא קבעה מרצדס עם ה-GT בלאק סיריס לפני מספר שנים. גם אז התנאים היו רחוקים מאידיאלים ונראה ב-2 המקרים המכוניות יכלו לעשות זמן הקפה מהיר יותר בכמה שניות טובות.