לפני קצת פחות משנה חשפה חטיבת AMG של מרצדס את הדור החדש של AMG GT קופה שנועדה, כמו בדור היוצא, להיות פסגת ההיצע של דגמי AMG הספורטיביים. למעשה, כיוון שהדור החדש חולק בסיס משותף עם מרצדס SL ניתן לראות בו כגרסת הקופה של הרודסטר המפורסמת. בהתאם לכך, כאשר הוצגה בסוף 2023 גרסת ה-E-Performance ההיברידית נטענת של ה-SL היה ברור שיחידת ההנעה החדשה והשרירית תגיע גם ל-GT. ואכן, זה מה שקרה.
בתערוכת שנחאי הנערכת בימים אלו מציגה מרצדס את AMG GT 63 SE שמקבלת את אותה יחידת הנעה מה-SL המקבילה. כדי לרענן את הזיכרון, מדובר בשילוב של מנוע ה-V8 כפול המגדשים המוכר בנפח 4.0 ליטר המניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה, בתוספת של מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים בעת הצורך ויוצר מערכת הנעה כפולה חכמה לפי דרישה.
מנוע הבנזין בגרסה זו תוגבר קלות ומניב 612 כ”ס ו-86.7 קג”מ, תוספת של 35 כ”ס בהשוואה לגרסה החזקה ביותר של AMG GT עד כה. למנוע החשמלי שמלפנים הספק של 204 כ”ס ו-32.6 קג”מ, כשהתוצאה המתקבלת בשילוב שני המנועים היא הספק משולב של 816 כ”ס ובין 110 ל-144.8 קג”מ בהתאם לתנאים והצורך הנדרש. המנוע החשמלי ניזון מסוללה צנועה בקיבולת של 6.1 קוט”ש הניתנת לטעינה עצמית או חיצונית בקצב איטי למדי של עד 3.7 קילוואט. המנוע חשמלי אמור לספק בעיקר תגבור כוח בעת הצורך, אך יש לו גם אפשרות להניעה את המכונית באופן עצמאי עד לטווח של 13 ק”מ בלבד.
שילוב הכוחות של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מסוגל להאיץ את ה-AMG GT 63 SE ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות, מה שהופך אותה למכונית המהירה ביותר של AMG אי פעם, אפילו יותר מ-AMG ONE האקזוטית שזקוקה לעוד עשירית שניה בזינוק הקלאסי. המהירות המרבית עומדת על 320 קמ”ש, קצת פחות מאשר גרסת ה-Black Series בדור הקודם של ה-GT.
מרצדס AMG GT 63 SE זכתה גם לשדרוג היקפי למכלולים, כשהיא מגיעה כסטנדרט עם היגוי אחורי אקטיבי, מערכת המתלים המשלבת בולמים אדפטיביים בעלי 4 מצבי פעולה ומוטות מייצבים חצי אקטיביים ודיסקי בלימה קרמיים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים. אל אלו מצטרפים גם מדפים אווירודינמיים אקטיביים בתחת לחרטום המשנים מיקומם, ובהתאם לכך את כוח הצמדה ומאפשרים את הנמכת החרטום ב-4 ס”מ במהירויות שמעל 80 קמ”ש.
מחירה של מרצדס AMG GT 63 SE טרם פורסם, אך הוא צפוי להיות גבוה במעט מזה של ה-SL המקבילה, קרי יותר מ-210 אלף אירו לפני תוספות.