מרצדס מתחילה לשווק אחת המכוניות המסקרנות ביותר שתעלה על הכבישים שלנו ב-2020. מרצדס A45 S AMG אמורה להביא כוח, ביצועים ויכולת לא מוכרים בז’אנר ולייצר אמת מידה חדשה בעולם הספורט-קומפקט.
כבר סיפרנו לכם בעבר על מצב “דריפט” ייחודי, שמתוכנת במערכת ההאלדקס, כזה שאמור לפי מרצדס לייצר החלקות כוח אמיתיות. שאר הנתונים מעוררי עניין גם הם. יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בעל ארבעה ציל’, שבאמצעות טורבו עם נחיר כפול מפיק לא פחות מ-421 כ”ס ב-6,750 סל”ד ו-50.8 קג”מ ב-5,000 סל”ד (בגרסת ה-S האמורה). המנוע, נבנה על ידי אדם אחד מתחילתו ועד סופו ב-AMG, כמו בדגמים היקרים והמוכרים יותר של המותג.
הכוח הזה עובר אל ארבע הגלגלים דרך תיבת ה-DCT 8G של מרצדס, שלפי שמה אפשר להבין שהיא מהזן כפול המצמדים ובעלת 8 יחסי-העברה. כשהיא במצב הידני, בקרת היציבות מנותקת והנהג בוחר במצב נהיגה “מירוץ”, מתאפשר גישה למצב “דריפט” המוזכר.

לפי מרצדס ניתוב הכוח הזה מתבצע ע”י דיפרנציאל מכאני מבוקר אלקטרונית בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. לדיפרנציאל האחורי שני מצמדים, המעבירים את הכוח לכל גלגל אחורי לפי דרישה. למי שמעדיף להישאר בטוח ובשליטה יש כאן גם את ארסנל האבזור הבטיחותי המתקדם של מרצדס.

אתה יכול לתאר לעצמך שגם נתוני הביצועים של מרצדס A45 S AMG מרשימים למדי. בגרסת ה-S הנתונים האלו מדברים על תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 3.9 ש’, בדרך ל-270 קמ”ש, המהירות הסופית. המכונית הזו, ממשיכה להציג מפרט מרשים מכל בחינה אחרת, מהבלמים ועד קצה הכנף האחורית. המחיר משמעותי מחד, וגם מגלם את ההשקעה הזו מאידך.