בשבוע האחרון ערכה מרצדס את הועידה השנתית שלה בה התיגה את התוצאות העסקיות של השנה החולפת לבעלי המניות, אך גם ניצלה את ההזדמנות כדי לחשוף את תוכניותיה לשנים הקרובות. השנה האחרונה הייתה קצת מוצלחת עבור הכוכב משטוטגארט והסתכמה בירידה של 3% במכירות, עם קצת פחות מ-2 מיליון מכוניות, כשבולטת במיוחד ירידה של 23% במכירות הדגמים החשמליים של החברה שהסתכמו ב-185 אלף מכוניות בלבד.
מרצדס אמנם כבר הודיעה כי היא דוחה את תאריך היעד להתחשמלות מלאה לתוך העשור הבא, אבל בינתיים היא גם נאלצת לעדכן את היעדים לטווח הקרוב. על פי היעד החדש של החברה, 30% ממכוניות החברה עד שנת 2027 יהיו בעלות הנעה חשמלית או היברידית-נטענת, וזה אומר שינוי כיוון רציני עבור החברה שרק לפני מספר שנים הציבה יעד של חשמול מלא עד 2030. כאמור, זה כבר לא יקרה.

בהתאם לכך, ולצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים באירופה, תשקיע מרצדס בשנים הקרובות מאמצים בהצמדת טכנולוגיה היברידית קלה 48V לכל מנועי הבעירה הפנימית אותם היא תמשיך לייצר. לצד ההתייעלות במנוע הבעירה הפנימית והתאמתם לתקן יורו 7 שיכנס לתוקף בשנה הבאה, במרצדס לא צפויים להזניח גם את המנועים הגדולים.
מרצדס צפויה להמשיך להציע את מנוע ה-V12 כפול המגדשים שלה במרצדס S קלאס שתעבור מתיחת פנים בקרוב, מתוך הבנה שזו דרישה של לקוחות הקצה של הדגם. עם זאת, מנוע ה-V12 יוצע לדברי מרצדס רק “בשווקים מסוימים”, רמז לכך שמדובר בשווקים בהם תקני זיהום האוויר פחות מחמירים מאשר באירופה. הבשורה הטובה השניה היא שגם מנוע ה-V8 לא פורש לפנסיה מוקדמת. AMG תפתח יחידת הנעה היברידית חדשה שתשלב מנוע V8 מעודכן עם מנוע חשמלי, מה שיאפשר לה לעמוד בתקני זיהום אוויר ועדין להציע יחידת הנעה ראויה בדגמי AMG הבכירים. כנראה שבחברה הסיקו את המסקנות אחרי הביקורת במעבר למנוע ארבעה צילינדרים ב-C63 AMG.
היצע הדגמים של מרצדס בשנים הקרובות צפוי להתחדש באפן רוחבי עד 2027 עם עשרות דגמים חדשים ומחודשים. את התקוות הגדולות שלה לשנים הקרובות תולה מרצדס בסדרת ה-CLA החדשה שתוצג השנה, הצפויה להפוך לאחד מדגמי המאסה המרכזים של החברה בשנים הקרובות. מרצדס CLA החדשה צפוי להציע מנוע 1.5 ליטר חדש עם תגבור היברידי שישודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה בעלת שמונה יחסי העברה.

עם זאת במרצדס לא זונחים גם את הפאן החשמלי ומתכוונים גם גרסה חשמלית מלאה שתהיה חשובה במיוחד עבור השוק הסיני. בגרסה החשמלית של ה-CLA תאמץ מרצדס טכנולוגיית הנעה חשמלית משופרת עם סוללות LFP חדשות ומודולאריות בעלות אגירת אנרגיה גבוהה יותר ומחיר נמוך ב-30% לקילוואט. חידושים אלו צםויים להגיע גם לדור הדגמים החשמליים הבא של מרצדס שיכלול בשנים הקרובות גם דגמי GLC, C קלאס ו-E קלאס חדשים וחשמליים לחלוטין, זאת בתקווה לשנות את המומנטום עבור החטיבה החשמלית, בעיקר תוך הסתמכות על השוק הסיני.