לפני מספר חודשים הציגה מרצדס את סדרת CLE החדשה, האמורה לתפוס את מקומן של גרסאות הקופה והקבריולט של סדרות C ו-E הקיימות, זאת לאחר שבחברה לא מצוא הצדקה לקיום שתי סדרות נפרדות שכאלו בעידן הקרוסאוברים. כעת חושפים בחברה את גרסת ה-AMG הראשונה בסדרה החדשה הממותגת תחת שם הקוד 53 AMG, מה שאומר שזו לא תהיה הגרסה הבכירה והחזקה ביותר של ה-CLE. אבל זה לא בהכרח רע, אפילו להפך.
חטיבת AMG החלה להציע בגרסאות העל יחידות הנעה חדשות והיברידיות המכונות E-Performance על בסיס מנוע 2.0 טורבו, כפי שכבר ראינו ב-C63 AMG החדשה. במרצדס ישמרו את יחידת הנעה הזו שמפיקה הספק משולב של יותר מ-600 כ”ס לגרסת ה-63 AMG שתופיע בעתיד. מרצדס CLE 53 AMG עושה שימוש במנוע שישה צילינדרים טורי כפול מגדשים (אחד מהם מגדש חשמלי) בנפח 3.0 ליטר, אשר מספק 449 כ”ס ב-5,800 עד 6,100 סל”ד ומומנט של 57.1 קג”מ ב-2,200 עד 5,000 סל”ד, כשבמצב אוברבוסט בתאוצה נוספים לסיוע של עוד 4 קג”מ נוספים.
כדי עדין להציג נתוני פליטות מזהמים הגיוניים (וגם כדי לשפר עוד קצת את הביצועים) נעזר במערכת תגבור היברידי קל התורמת בעת הצורך עוד 23 כ”ס ובוסט של 20 קג”מ. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים בחלוקה משתנה דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת תשעה יחסי העברה. התוצאה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-4.2 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ”ש, או 270 קמ”ש עם חבילת דינמיק פלוס.
לצד יחידת ההנעה המשודרגת מקבלת מרצדס CLE 53 AMG שינויי עיצוב קרביים המדגישים את העובדה שמדובר בדגם של AMG וכוללים שבכה קדמית מודגשת, פגושים חדשים עם כונסי אוויר מוגדלים וכנפים מנופחות ורחבות יותר ב-5.8 ס”מ מלפנים ו-7.5 ס”מ מאור כדי לאכלס צמיגים רחבים יותר ולהדגש את השריריות של הדגם. חבילת השדרוגים בגרסת ה-AMG ממשיכה גם עם מתלים אדפטיביים בעלי כיול ספורטיבי ואפשרות בחירה בין שלושה מצבי כיול שונים, כאשר ישנם גם בלמים מוגדלים עם דיסקים מוגדלים בקוטר 370 מ”מ מלפנים עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות ודיסקים בקוטר 360 מ”מ מאחור. עוד מצוידת המכונית כסטנדרט במערכת היגוי אחורי אקטיבי.