גרסאות הביצועים של מרצדס עוברות מהפך עם הכנסתה של טכנולוגיה היברידית שאמור לאפשר להמשיך להציע גרסאות AMG עם מנועי בנזין. בזמן שחובבי מנועי ה-V8 של AMG מנסים לעכל את המעבר למנוע ארבע צילינדרים ב-C63 AMG החדשה ומתנחמים בכך שבינתיים לגרסת ה-AMG של ה-CLE יש מנוע שישה צילינדרים ותגבור היברידי קל בלבד, חושפת מרצדס את גרסת העל של ה-SL החדשה.
בדור הנוכחי שלה עשתה מרצדס SL תפנית עם ניסיון להפוך ליותר מכונית ספורט ופחות רודסטר קרוזרית כפי שהייתה במשך עשרות שנים, כאשר על הכוונת נמצאת פורשה 911. למעט גרסת הבסיס בעלת מנוע ה-2.0 ליטר וההנעה האחורית, צמד גרסאות ה-V8 מותגו כדגמי AMG על כל המשתמע מכך מבחינת עיצוב וכיול ספורטיבי. עד כה הסתפקה מרצדס SL הבכירה (AMG SL63) ב-585 כ”ס בלבד, אך כעת חושפת מרצדס את גרסת ה-S המציעה שדרוג ביצעים משמעותי.
מרצדס AMG SL63 S עדין מצוידת למרבה השמחה במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, כאשר הספקו שודרג קלות ל-612 כ”ס עם מומנט של 86.6 קג”מ. אלא שזה לא הכל. המנוע הוא חלק מיחידת הנעה היברידית המכונה E Power וכוללת גם מנוע חשמלי התורם עוד 204 כ”ס ו-32.6 קג”מ. התוצאה היא הספק משולב של 816 כ”ס שהופך את AMG SL63 S ל-SL החזקה ביותר אי פעם, ולאחד מדגמי מרצדס החזקים ביותר ביצור סדרתי מעולם. נתוני הביצועים הרשמיים הם 2.9 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 317 קמ”ש שמציבים את המכונית בטריטוריה של מכוניות העל. אגב, ה-SL הזו מהירה ב-0.7 שניה בזינוק ל-100 מפורשה 911 GT3 החלשה משמעותית (אך גם הקלה משמעותית).
כמו כל דגמי מרצדס SL בעלי מנוע V8, גם לגרסת ה-AMG הזו הנעה כפולה, אך עם סידור וטכנולוגיה לא שגרתית. המנוע החשמלי יושב על הסרן האחורי ומניע את הגלגלים האחוריים באופן ישיר בהתחלה נסיעה או כאשר נדרש כוח נוסף בעקיפה או תאוצה המצטרפים אל הכוח המועבר ממנוע ה-V8. בנוסף, בעת הצורך נשלח גם הכוח אל עבר הגלגלים הקדמיים כדי לשפר את התאוצה והאחיזה בהתאם לתנאי הדרך ותכנית הנהיגה הנבחרת. למנוע החשמלי ישנה תיבת הילוכים משלו עם שני יחסי העברה המצטרפת לתיבה כפולת המצמדים בעלת תשעת יחסי ההעברה המחוברת למנוע הבנזין. סוללת 6.1 קילוואט אמורה לספק את האנרגיה למנוע החשמלי ולאפשר גם טווח חשמלי צנוע של 18 ק”מ.
מעבר לכך, מרצדס AMG SL63 S החדשה מצוידת בעוד לא מעט פרטי טכנולוגיה מרשימים כולל מתלים אדפטיביים עם מוטות מייצבים אקטיביים לצמצום זוויות הגלגול, היגוי אחורי אקטיבי ובלמים קרמיים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור. כמובן שישנם גם משפר שינויים קוסמטיים לגרסת ה-S הבאים לידי ביטי במספק תוספות קוסמטיות ואווירודינמיות לצד עזרים אווירודינמיים בדמות ספוילר קדמי תחתון אקטיבי וספויילר אחורי לשיפור זרימת האוויר וכוח ההצמדה.
מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס AMG SL63 S צפויה להגיע ארצה ברבעון השלישי של 2024.