מרצדס G קלאס הוא אחד מהדגמים הייחודים אותם מציעה מרצדס. מי שהחל את דרכו כרכב שטח פשוט עם ייעוד צבאי הפך ברמות הימים לרכב שטח יוקרתי במיוחד עם גרסאות AMG שריריות ובעקבות כך לסמל הצלחה מוחצן של אוליגרכים, איילי נפט וזמרי ראפ. רוב הלקוחות שיכולים להרשות לעצמם מרצדס G קלאס לא ממש מתעניינים ביכולות השטח שלו, אבל זה לא מונע ממרצדס להדגיש אותם בכל פעם מחדש.
כך גם כאשר חושפת החברה משטוטגארט את הגרסה החשמלית המלאה של ה-G קלאס. גרסה זו משלימה את משפחת רכבי הפנאי החשמליים של מרצדס הכוללת עד כה לא פחות מחמישה דגמים המקבילים לדגמי סדרות הנוסעים של החברה, אלא שה-G מתבדל מיתר דגמי המשפחה כשהוא אמור לרטום את הטכנולוגיה החשמלית לטובת ביצועי שטח ברמה גבוהה עוד יותר מזו של דגמי הבנזין המבוקשים.
אלא שבאופן מעניין, בניגוד לציפיות שהגרסה החשמלית של ה-G קלאס תיקרא EQG, בחרו במרצדס לשמור על השם G בצירוף הסמנטיקה המוכרת של מספר לאחריה עם הצירוף EQ בסופו. כנראה שבמרצדס מבינים ש”G קלאס” כמותג הוא הרבה יותר חזק, בטח עבור הלקוחות הפוטנציאלים שעבורם ה-G הוא סמל סטאטוס להתרברב בו לפני הכל.
כפי שכבר פרסמה בעבר, הגרסה החשמלית של מרצדס G קלאס עושה שימוש בארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, מה שמייצר אפשרות לחלוקת כוח משתנה לכל גלגל לפי דרישה המדמה נעילה של שלושה דיפרנציאלים בשטח וחלוקת כוח וקטורית בזמן פניה. בנוסף, כפי שהציגה מרצדס בסרטונים מוקדמים, מסוגל ה-G החשמלי לבצע תמרון של סיבוב במקום.
כל מנוע חשמלי הוא בעל הספק 145 כ”ס כאשר יחד מתקבל הספק משולב של 580 כ”ס (ומפה שמו של ה-G580 EQ) ומומנט של 118.7 קג”מ. הספק מרשים, אבל רחוק מהשערות מוקדמות, בטח לאור ההספקים של GMC האמר EV או יאנגוואנג U8 של BYD שמתהדרים בהספקים של 1000 כ”ס וצפונה. עם זאת, יתכן שהתשובה של מרצדס תגיע בקרוב בדמות גרסת AMG חזקה.
ההספק של ה-G קלאס החשמלי זהה לזה של G63 AMG, אך הוא מציע יתרון משמעותי בנתון המומנט. זה אמור לעזור לו להתגבר על משקל עצמי עצום של 3,085 ק”ג, כחצי טון יותר מה-G63 AMG שהוא עצמו היפופוטם לא קטן. למרות זאת, ה-G החשמלי מסוגל להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות, כ-0.2 שניה יותר מגרסת ה-AMG שורפת הבנזין. ועדין, זה אומר ש-G קלאס חשמלי עם חמישה נוסעים על מטענם עלול לדרוש מכם רישיון למשאית.
חלק ניכר מהמשקל העצום הוא בזכות הסוללה שהיא בעלת קיבולת מהגדולות כיום בתעשיית הרכב העומדת על 116 קוט”ש. עם זאת, בגלל משקל עצום ואווירודינמיות של האנגר טווח הנסיעה המרבי המוצהר עומד על 473 ק”מ. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 200 קילוואט. באופן מעניין בחלקה על גבי דלת תא המטען מאחורי מה שנראה כמעין כיסוי לגלגל חילופי לא תמצאו צמיג אלא מקום לאכסון כבל הטעינה. ואם כבר מזכירים את המראה, אז השינויים הקוסמטיים הבולטים של הגרסה החשמלית הם בחזית, עם שבכה קדמית אטומה ומוארת ומכסה מנוע מעט גבוה יותר שאמורים לשפר במעט את האווירודינמיקה. במרצדס יציעו את ה-G החשמלי גם עם חבילת עיצוב בסגנון רטרו עם פגושים וגג שחורים ואפשרות לצבע חאקי בטעם של פעם.
למרות שמדובר ברכב חשמלי, במרצדס מצהירים כי לא וויתרו על יכולת השטח של ה-G החשמלי וביצעו לא מעט התאמות כדי לאפשר נהיגת שטח בתנאים קיצוניים. הסוללה מותקנת בין קורות שלדת הסולם כשהיא והמנועים החשמליים אטומים למים. כשמתחת לגחון הרכב מותקן מיגון אינטגרלי מלא מחומרים מרוכבים בעובי של 2.6 ס”מ המוברג לקורות שלדת הסולם. מיגון שאמור לספק הגנה מלאה מפני סלעים ולשמש כמשטח החלקה עבור נסיעה שטח טכני, כשמשקלו הוא כמעט 58 ק”ג. מרווח הגחון המינימלי עומד על 25 ס”מ עם יכולת צליחה של מעברי מים עד גובה של 85 ס”מ.
בהיעדר תיבת הילוכים וטרנספר אין ל-G החשמלי הילוך כוח סטנדרטי, אך הוא מציע בלחיצת כפתור אפשרות ליחס העברה נמוך של 1:2 בזכות תיבת הילוכים המשולבת בכל מנוע חשמלי, עם מהירות מרבית המוגבלת ל-85 קמ”ש. אל יחס ההפחתה מצטרפת פונקציית זחילה בשטח הנעזרת גם במערכת בלמים כדי לאפשר יכולת תנועה בשטח טכני קיצוני. המתלים תוכנו מחדש כאשר מאחור במקום סרן חי ישנו בגרסה החשמלית מתלה דה-דיון כאשר המנועים החשמליים מקובעים אל הסרן ומניעים את הגלגלים באמצעות ציריות מפרקיות כפולות לעמידות וגמישות גם במצבים של הפרשי גובה בין הגלגלים. אל אלו מצטרפים מתלים אדפטיביים שזכו לכיול ייעודי עבור הדגם ותוכניות נהיגה מותאמות לתנאי שטח שונים.
מחירו של מרצדס G קלאס החשמלי מתחיל ב-142 אלף אירו, כ-20 אלף אירו יותר מאשר מחירו של G450 סטנדרטי ובסיסי. זה אומר בתרגום לעברית קצת יותר מ-1.2 מיליון שקלים. ממש מחיר מציאה ביחס לגרסת ה-AMG הדומה בביצועיה.