חודשים ספורים לאחר שהוצג בעולם, מתחיל בישראל שיווקו של ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר החדש. באופן מסורתי, גרסאות האדוונצ’ר במשפחת דגמי ה-GS של ב.מ.וו הן הגרסאות המאובזרות וממוקדות רכיבת השטח, כשבמקרה של ה-GS הבכיר מדובר גם בתצוגת תכלית טכנולוגית של ב.מ.וו שבאה להזכיר לכל אופנועי האדוונצ’ר שמסביב מי הייתה שם קודם.
ב.מ.וו R1300 GS החדש שהוצג לפני קצת יותר משנה הוא לא אופנוע שגרתי למראה, אבל גרסת ה-אדוונצ’ר שלו קופצת צעד אחד קדימה. הפנס הקדמי המשלב גופי תאורת לד בצורת X נשמר כשמסביבו פלסטיקת חזית חדשה, כנף קדמית גדולה יותר ומיכל דלק חדש ועצום בנפחו (30 ליטר) שגונב את ההצגה ומקנה לאדוונצ’ר מראה של קרנף על גלגלים.
המתלים בגרסת האדוונצ’ר שודרגו והם בעלי מהלך ארוך יותר של 210 מ”מ מלפנים ו-220 מ”מ מאחור, כאשר כל הכלים המגיעים ארצה מצוידים כסטנדרט במערכת המתלים האקטיבית DSA. מערכת זו משנה את מאפייני השיכוך והקשיחות עם התאמה למצבי הרכיבה הנבחר. בנוסף המתלים מצוידים במערכת איזון גובה אוטומטית כך שנמנעת שקיעה של האופנוע כאשר הוא עמוס, כשבמהירויות נמוכות ובזמן עמידה מנמיך האופנוע את עצמו ב-3 ס”מ כדי להקל על הרוכב ולשפר את יכולת התמרון.
יחידת ההנעה של ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר נותרה ללא שינוי. הוא מונע על ידי מנוע בוקסר בנפח 1,300 סמ”ק המפיק 145 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט מרבי של 15.2 קג”מ ב-6,500 סל”ד, אך בגרסת האדוונצ’ר הוא צריך להתמודד עם תוספת של 30 ק”ג נוספים למשקל העצמי (268 ק”ג כולל דלק) הודות למיכל הדלק הגדול ותוספת האבזור. נכון לעתה גרסת האדוונצ’ר מציעה גם אפשרות לתיבת ASA האוטומטית, שבדומה לתיבת ה-Y-AMT של ימאהה מנגנון אלקטרו-מכאני בפיקוד מחשב מסוגל לבצע את פעולות שילוב ההילוכים והמצמד, או לאפשר לרוכב להעביר הילוכים על ידי מתגים המותקנים על הכידון ללא שימוש במצמד.
רשימת האבזור הארוכה של ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות וזיהוי תנועה בשטחים מתים ותאורת לד אדפטיבית בחזית מתים לצד שלל מערכות עזר אלקטרוניות לרוכב, זיווד מקורי וחימום לידיות ולמושבים. ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר יוצע בישראל בארבע רמות גימור (Pure, 3B, טרופי ו-719) הנבדלות בינהן בצביעה, בגימורים החיצונים ובפרטי אבזור חיצוני שונים.
מחירו של ב.מ.וו R1300 GS אדוונצ’ר מתחיל ב-195 אלף שקלים לגרסת ה-Pure ומגיע עד ל-207 אלף שקלים לגרסת ה-719 המסוגננת. עבור תיבת ההילוכים האוטומטית נדרשת תוספת של 10,000 שקלים.