בזמן שכל העולם מחכה שב.מ.וו תואיל בטובה לחשוף את היורש של R1250 GS,לבאווארים יש תוכניות אחרות. במקום R1250 GS חדש חושפת ב.מ.וו בימים אלו את האחרים הקטנים והצנועים יותר במשפחת האדוונצ’רים שלה, השייכים לסדרת ה-F בעלת מנועי הטווין המקבילי.
מדובר ב-F800 GS ו-F900 GS החדשים שמחליפים את ה-F750 GS ו-F850 GS, שהיו הנציגים של ב.מ.וו בחלק העליון של קטגוריית הביניים הלוהטת מול אדוונצ’רים כמו ק.ט.מ אדוונצ’ר 890, הוסקוורנה נורדן 901 ועד דוקאטי מולטיסטראדה V2 ודזרט X. כמו בעבר, שני הדגמים חולקים בסיס משותף, אך כוללים לא מעט הבדלים בהתאם לייעוד וקהל יעד שונה, כאשר ה-F900 GS יוצע גם בגרסת אדוונצ’ר קרבית יותר ומאובזרת במיוחד.
הפעם ההבדל העיצובי בין שלושת הדגמים מוחשי הרבה יותר. F800 GS מתאפיין מראה אדוונצ’רי קלאסי של ב.מ.וו, עם פנס קדמי כפול א-סימטרי מעל “מקור” גדול ובולט, חיפויי צד גדולים שנועדו לספק הגנת רוח במהירויות גבוהות ומושב מדורג ועבה. ה-F800 נוטה יותר לכיוון הכביש באופיו כשהוא מצויד בחישוקים יצוקים, 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור, עם צמיגים בעלי פרופיל כביש מובהק ומשקף נמוך.
F900 GS לעומת זאת מאמץ קו עיצובי שונה לגמרי וקרוב יותר לדגמי האדוונצ’ר הקרביים. המשעות היא יחידת פנס יחיד וכנף עליונה מינימליסטיים (עם דמיון ל-F650 GS הקלאסי), חיפויי צד מינימליסטים ומושב שטוח. אל אלו מצטרפים חישוקי שפיצים כאשר זה הקדמי צמח לקוטר של 21 אינץ’ יחד עם צמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי.
שני הדגמים עושים שימוש ביחידת כוח המוכרת שעברה שדרוג משמעותי עם נפח צמח מ-853 ל-895 סמ”ק בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-86 מ”מ. שסתומים חדשים וניהול מנוע חדש העלו את ההספק המרבי ל-105 כ”ס ב-8,500 סל”ד עם מומנט של 9.3 קג”מ ב-6,750 סל”ד. ה-F800 GS מסתפק בתפוקה מעט צנוע יותר עם 87 כ”ס ו-9.1 קג”מ בטווחי סל”ד זהים, כאשר ניתן יהיה לקבלו גם בגרסה מוגבלת הספק לבעלי רשיון A1 עם 47 כ”ס.
שלדה בעל פרופיל שונה, יחידת זנב חדשה ומיכל דלק חדש העשוי מעתה מפלסטיק אפשרו לצמד ה-GS דיאטה משמעותית שמגיעה לעד 14 ק”ג ב-F900 GS שהמשתמש גם בדוד אחורי קל מתוצרת אקרפוביץ’. לשני הדגמים לוח מחוונים חדש בגודל 6.5 ומערך עדכני של מערכות עזר אלקטרוניות. מערך המתלים שונה. ובעוד F950 GS מצוייד במתלים בעלי מתוצרת SHOWA ומהלך של 230 מ”מ עם אפשרות כיוונון חלקיות, ה-F800 GS המתון יותר מסתפק במתלים פשוטים יותר עם מזלג סטנדרטי במקום הפוך ומהלך מתלים של 170 מ”מ.
ב.מ.וו F900 GS מוצע כאמור גם בגרסת אדוונצ’ר מאובזרת, שבאופן מפתיע דווקא חולקת עיצוב בסיסי דומה לזה של ה-F800 GS, אך מוסיפה מיגון רוח גבוה, חיפוי צד מורחבים, מיגון מנוע מלא גם בצדדים וכמובן מנשאים מחוזקים למזוודות. בנוסף ישנו באדוונצ’ר מזלג קדמי עם אפשרות כיוונון מלאה ועוד מספק תוספות אבזור לטובת המטיילים לטווחים ארוכים. השלישיה החדשה צפויה לנחות בישראל במחצית הראשונה של 2024.