לא יבשו הפיקסלים על ההודעה של ניו בדבר שיא ההקפה של ה-EP9 וכבר מגיעה ההודעה הזו: מקלארן P1 LM קבעה זמן הקפה של 6:43,2 דקות. הזמן הזה מהיר בכשתיים וחצי שניות מהשיא שקבעה הניו והופך את המקלארן למכונית הסדרתית המהירה ביותר מסביב לנורדשלייפה.
סדרתית? רגע, רגע, רגע. כשפורשה קבעה את השיא שלה עם ה-918 עוד יכולתי להעלים עין מהסדרתיות שלה (בכל זאת יוצרה בכמעט אלף יחידות). אבל אז הגיעו ניו (שייצרו יחידות בודדות של ה-EP9) ועכשיו מקלארן עם ה-P1 LM?
רק בשביל לסבר את האוזן ה-LM המדוברת היא מכונית מסלול מוסבת על ידי סדנת לנזנטה, שממנה יוצרו 5 יחידות בלבד ועלות כל אחת מהן מוערכת בכ-3 מליון יורו. סדרתית? זה עוד לא נגמר. את השיא קבע למעשה האבטיפוס XP1 LM (מקלארן משתמשת בכינוי XP לאבות-הטיפוס שלה) ש-“זהה לחלוטין לדגמי ה-P1 LM” לפי החברה. מקלארן גם מתגאה שהמכונית, עם רישוי כביש, נסעה כל הדרך בכוחות עצמה חזרה לאנגליה.
מקובל לחלק את זמני ההקפות בנורבורגרינג לשלוש קטגוריות, רכבים סדרתיים, רכבים שאינם סדרתיים ורכבי מירוץ. לפי החלוקה הזו, הלמבורגיני פרפורמנטה היא המכונית הסדרתית המהירה ביותר מסביב לנורדשלייפה, עדיין. הניו מקבלת את ראשות קטגורית הרכבים שלא סדרתיים. אבל המקלארן – היא יותר מכונית מירוץ מכל דבר אחר.
כך שה-P1 צריכה להיכנס לרשימת הרכבים התחרותיים המהירים ביותר שהקיפו את הנורבורגרינג ושם היא, וכל חברותיה, נשארות הרחק מאחור הפורשה 956 של סטפן בלוף ז”ל (6:11,13 דקות).
רק בשביל לרענן את הזיכרון של כולנו, כשהוצגו ה-918 וה-P1 הלכו שני היצרנים האלו לנורבורגרינג עם מטרה ברורה. פורשה חזרו ופרסמו זמן הקפה, מקלארן השתתקו ולא פורסם זמן הקפה מעולם ל-P1 “הרגילה”. כעת הם מפרסמים את זמן ההקפה של ה-LM? מיותר. היה טוב אם היו נמנעים מכך, בכל מקרה היינו ממשיכים להעריך, שלא להגיד להעריץ את ה-P1.