הצלחה במרוצי סיבולת, ובראשם מרוץ 24 השעות האגדי בלה-מאן, הן חותמת יוקרתית עבור לא מעט יצרניות רכב שרוצות למנף את עצמן כמובילות בטכנולוגיה ואמינות. בשנים האחרונות שולטת בלה-מאן בעיקר פרארי (שחזרה לפני שנתיים לנצח לראשונה מזה 50 שנה) וטויוטה, שמנסות לזנב בהן כמה יצרניות שעשו קאמבק לזירה כמו פיג’ו וקאדילאק וכאלו שרוצות לכבוש את הלה-מאן לראשונה כמו למבורגיני ואפילו ג’נסיס שהכריזה לאחרונה שפניה למרוץ הסיבולת המפורסם בעולם.
לאחרונה הודיעה פורד כי היא מתכננת לעשות קאמבק לזירה כדי לשחזר את שושלת הנצחונות ההיסטוריים משנות ה-60′, וכעת אנחנו מתבשרים על קאמבק נוסף לזירת מרוצי הסיבולת. הפעם מדובר במקלארן, שאמנם מזוהה בעיקר עם מרוצי הפורמולה 1, אך בשנות ה-90 הייתה לה אפיזודה קצרה ומוצלחת במרוצי הסיבולת. למעשה, בדיוק לפני 30 שנה זכתה מקלארן במרוץ הלה-מאן הראשון והיחיד שלה עם גרסת ה-GTR של ה-F1 המהוללת.
אלא שבאותו הזמן מקלארן כלל לא תכננה להתחרות המרוץ הלה-מאן, כשגרסת ה-GTR של ה-F1 פותחה עבור לקוחות של קבוצות מרוצים שרצו לשכפל את ההצלחה של המכונית באליפות מרוצי ה-GT העולמית גם במרוצי הסיבולת. ההצלחה הייתה הרבה מעבר למצופה, ובשנת 1995 שלטה מקלארן F1 GTR בלה-מאן עם ארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים, וכאמור גם עם התייצבות על המדרגה העליונה בפודיום.
מכוניות מקלארן המשיכו להתחרות במרוצי הסיבולת במהלך השנים שלאחר מכן, אבל לא הצליחו לשחזר את ההישג משנת 1995, ועם שינוי התקנות באליפות המרוצי הסיבולת שהעניקו מחדש יתרון לפיתוח של מכוניות אבטיפוס נעלמה מקלארן מהזירה לאחר שהעדיפה להתמקד במרוצי פורמולה 1 במקום לפתח מכונית אב-טיפוס ייעודית גם למרוצי סיבולת, או להמשיך לפתח את ה-F1 שייצורה הופסק.
ההכרזה של מקלארן על כוונתה לשוב לאליפות מרוצי הסיבולת (WEC)ו ללה-מאן היא כאמור לא מקרית, כאשר המטרה היא להתחיל להתחרות בעונת 2027 בקטגוריית האב-טיפוס הבכירה. למעט תמונת אב-טיפוס מוצללת לא ידועים פרטים נוספים הודות המכונית העתידית של מקלארן למשימה. יחד עם הכניסה המחודשת ללה-מאן, ינסו במקלארן לשחזר את הישג הטריפל שלהם משנת 1995 שבו זכו לא רק בלה-מאן, אלא גם בפורמולה 1 ובמרוץ האינדי 500. חתיכת אתגר. דבר אחד בטוח, הגריד של מרוצי הסיבולת בשנים הקרובות הולך להיות צפוף ותחרותי במיוחד, כשלפרארי וטויוטה צפוי לא מעט כאב ראש כדי שלמר את מעמדן בצמרת.
