מתוך ייבול מכוניות-העל ההיברידיות האחרון, פורשה היא היחידה שקבעה זמן ברינג, 6:57 דקות והיא מכונית-העל המהירה ביותר מסביב לגיהנום הירוק. מה עם מקלארן ופרארי? אין זמן רישמי. כלום.
מקלארן כבר ביקרו ברינג עם ה-P1, הם הצהירו שהיא ירדה משבע דקות להקפה אבל לא פרסמו זמן מדויק. אפשר לשער שהזמן שעשתה ה-P1, איטי יותר מזה של הפורשה 918, אחרת למה גנזו מקלארן את התוצאה? פרארי היו עם הלה-פרארי ברינג אבל לא טרחו לפרסם מילה אחת על הנושא. יש עוד סיבה שבגללה אף יצרנית לא שברה את השיא של פורשה. אחרי כמה תאונות לא קלות, הוטלו מגבלות מהירות על חלקים מהנורדשלייפה, מה שמנע נסיונות רציניים לשבירת שיא ההקפה של ה-918.

מגבלות המהירות האמורות הוסרו זה מכבר ויצרנים שונים כבר עטים על שבירת השיא. זה זמן טוב להיזכר מה יש ב-918 שמחזיקה אותו היום ומה יש לאלו שעשויות לשבור אותו להציע כנגד.
פורשה 918
הפורשה 918 שקבעה את הזמן האמור ברינג צוידה בחבילת וויסאך. החבילה האופציונאלית הזו, מתמקדת בעיקר בהורדת משקל על-ידי גלגלים עשויים מגנזיום (אמיתי כן?), הפחתת משקל משמעותית למערכת הבלימה, שימושי בברגי טיטניום ועיטוף הגוף עם מדבקה דקה וקלה במקום שכבות הצבע ב-918 מהשורה.

יחס הספק\משקל: 1.84 ק”ג לכ”ס.
למה כן? לפורשה יש הרבה כסף. ברינג ההפכפך, שיכול להפתיע עם גשם ברגע, כסף אומר יכולת להשכיר שוב ושוב את המסלול עם כל האופרציה הדרושה, עד שאתה שובר את השיא. פורשה גם לא ממש יתרגשו אם במהלך שבירת השיא, נהג מבחן ירסק 918. זה לא סוף העולם מבחינתם.
למה לא? כי זו מכונית די כבדה בסופו של יום. על הנייר כל המתחרות שלה מציגות יחס הספק-משקל טוב יותר. מצד שני יש לה הנעה כפולה שמציעה משיכה טובה יותר – אז לך תדע.
מקלארן P1 LM
מקלארן מזמינים ברגעים אלו כמה ימי מבחן בנורבורגרינג בכדי לבצע כיול אחרון ל-P1 LM. על הדרך יש סיכוי שהם ישברו את השיא של פורשה. גרסת ה-LM של ה-P1 היא גרסה מוסבת לכביש של ה-GTR (גרסת המסלול הייעודית של ה-P1). ה-LM חזקה יותר וקלה יותר מ-‘סתם’ P1 ומקבלת עזרים אווירודינמיים משמעותיים יותר, גם בהשוואה ל-GTR. מקלארן מספרים שהם לא יכולים להרשות לעצמם להשכיר את הרינג מתי שבא להם (כמו יצרנים אחרים…), שמבחינתם ריסוק המכונית הוא לא בא בחשבון ושמספיק יום גשום אחד בשביל להרוס את התוכניות שלהם. הם טורחים ומציינים שהם מגיעים עם ה-LM לנורדשלייפה בכדי לסיים את הכיול שלה ולא במטרה לשבור את השיא. אוקיי…

יחס הספק\משקל: 1.51 ק”ג לכל כ”ס.
למה כן? כי תכל’ס זו מכונית מסלול עם רישוי כביש שמגיעה מהר מאוד ל-362 קמ”ש ומייצרת יותר מ-1.5 G בפניות.
למה לא? כי מקלארן מייצרים אותן ביחידות ספורות ויהיה לנהג המבחן זמן מועט בכדי לנסות באמת לשבור את השיא ובאותו זמן לא לשבור את המכונית.
פרארי לה-פרארי
טוב, אז פרארי חייבים לשבור את השיא לא? האמת היא שלא. גם כך נמכרו כל המכוניות שהם מתכננים לייצר כולל גרסת האפרטה, שכל הייצור המתוכנן שלה נמכר עוד לפני שהוצגה רישמית. מצד שני, יש שמועות עקשות שפרארי עומדת להציג גרסת XX ללה-פרארי. זו אומנם תהיה מכונית שמיועדת למסלול בלבד אבל שמועות נוספות טוענות שאחת כזו הקיפה את הנורדשלייפה ב-6:35 דקות.

יחס הספק\משקל: 1.66 ק”ג לכל כ”ס.
למה כן? כי זו מכונית-על של פרארי. אם יש מכונית בעולם שאמורה להקיף כל מסלול במהירות גבוהה ובהצלחה זו כנראה המכונית הזו.
למה לא? כי לפרארי אין מה להרוויח משיא כזה ואין שום סיבה להתאמץ ולהשיג אותו.
קוניגסאג ONE:1
אם צריך לשים את הכסף על מישהו שלא יעצור עד שישבור את השיא של פורשה, אז כדאי לשים אותו על כריסטיאן וון קוניגסאג. הוא לא יעצור לדעתנו עד שהוא יקבע שיא מופרך – כזה שייקח ליצרנים אחרים הרבה מאוד זמן להגיע אליו. כל הרעיון של הקוניסאג ‘אחד על אחד’ הוא כזה מטיבו. לבנות את המכונית הכי חזקה, הכי קלה, הכי מהירה. השם שלה מתאר את יחס ההספק משקל, אחד לאחד. 1,361 כ”ס על 1,361 ק”ג. הקוניגסאג הזו כבר ניסתה לקבוע שיא חדש נסיון שלא הסתיים בהצלחה. הם כרגע בונים את המכונית מחדש ואנחנו בטוחים שהם ינסו שוב. ושוב. ושוב.

יחס הספק\משקל: 1\1 ק”ג לכל כ”ס
למה כן? יחס הספק משקל שובר מוסכמות. דחף אדיר של הבעלים להוכיח את ערך החברה שלו מול החברות הוותיקות והנחשבות בתחום.
למה לא? לפי איך שהסתיים הניסיון הראשון יש סיכוי שמועצת המנהלים של קוניגסאג תגיד לכריסטיאן: ‘עד כאן’.