אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן ספידטייל: הולכת עד הסוף
ראשי » חדשות » מקלארן ספידטייל: הולכת עד הסוף
מקלארן ספידטייל

מקלארן ספידטייל: הולכת עד הסוף

בזמן שמרצדס ואסטון מתמהמהים עם הצגת מכוניות העל האולטימטיביות שלהם, מקלארן מציגה כבר אחת ומוכרת את כל המלאי מראש...

אריאל אלסיבוני 27/10/2018

שנייה לפני שאנחנו מדברים על מקלארן ספידטייל – צריך לזכור. גם מרצדס וגם אסטון-מרטין מדברים על מכוניות העל האדירות שהם עומדים להציג כבר לא מעט זמן. בזמן שהם מדברים, מקלארן מפתיעה, וחושפת את הדבר הכי חם עם ארבעה גלגלים היום.

מקלארן ספידטייל היא המכונית השלישית בסדרת ה-“אולטימט” שלה. היא מצטרפת ל-P1 ולסנה אבל שונה מאוד מהן. אם הסנה, שהוצגה אחרונה, עשתה הכול בכדי לייצר הצמדה וביצועי מסלולי עילאיים, באה הספידטייל ומקדשת מקדם גרר נמוך וביצועים אדירים בקו ישר.

כל הסיפור של המכונה הזו, מתרכז בהתעסקות על גבול הקטנונית בהפחתת הגרר. זה מתבטא בחלקים שלא ממש בולטים כמו העלמת המגב הדגמי מאחורי עבודת הגוף או כונס אוויר אחורי למנוע שלא בולט מצללית המרכב. אבל יש כאן לפחות שלושה פרטי טריוויה מעניינים ומשמעותיים יותר.

מקלארן ספידטייל


 

הראשון בלי ספק הוא הכיסוי האוירודינמי הקבוע על הגלגלים הקדמיים. הוא עשוי, כמו כל המכונה הזו פחות או יותר, מקרבון-פייבר ומפחית בצורה משמעותית את מערבולות האוויר שיוצר סיבוב הגלגל. עוד פרט מעניין הוא הזנב. הוא מסיים למעשה את עיצוב “הדמעה” של המכונית, הצורה האוירודינמית ביותר בטבע. בסופו יש שני כנפונים – אבל אתה לא יכול לראות אותם. אין כאן ציר או חיבור כלשהו, עבודת הקרבון פשוט מתכופפת באופן אקטיבי לפי הצרכים באותו רגע. כל זה בשביל להפחית למינימום את חיתוכים בגוף ולייצר זרימת אוויר אחידה וחלקה.

מקלארן ספידטייל

 

אותו זנב אחראי ברובו גם למימדים של מקלארן ספידטייל. עם תוספת של יותר מחצי מטר לאורך הכללי לעומת ה-P1, הזנב הזה נמשך ונמשך במטרה, שוב, להפחית למינימום את מערבולות האוויר באחורי המכונית הזו. כמובן שיש כאן עוד המון דוגמאות לטיפול באוויר, צמצום פתחי אוויר למינימום הכרחי ועוד אלמנטים שתפקידים אחד – התנגדות נמוכה לאוויר. עם כל ההתעסקות הזו בתחום האמור, מפתיע שמקלארן בינתיים לא משחררת נתון רשמי בנוגע למקדם הגרר של הספידטייל.

מקלארן ספידטייל

 

גם לגבי יחידת ההנעה הם לא מפרטים יותר מדי. הם כן מציינים שמדובר ביחידה היברידית ואפשר לשער שהיא נשענת על המערך קיים של ה-P1. הם כן מספרים על ההספק הגבוה (1,036 כ”ס) על המשקל הנמוך יחסית (1,430 ק”ג) ועל המהירות. במצב “ולוסיטי” מפיקה המקלארן הזו את כל העוצמה מיחידת ההנעה, מנמיכה את המרכב ב-35 מ”מ ולא עוצרת עד ל-403 קמ”ש. הנתון המעניין כאן הוא נתון התאוצה מעמידה ל-300 קמ”ש. מקלארן ספידטייל עושה את זה תוך 12.8 ש’. זה מהיר יותר מ-P1 וגם מבוגאטי שירון לצורך העניין.

מקלארן ספידטייל

 

אבל הסיפור הכי גדול כאן, הוא מיקום הנהג בתא הנוסעים. עברו הרבה מאוד שנים מאז ה-F1 האייקונית וסידור המושבים הייחודי שלה. כעת מקלארן חוזרת לאותו מתכון ומציבה את הנהג במרכז, עם מקום לשני נוסעים בצידו. ואם כבר נכנסנו לתא הנוסעים, הוא באמת נראה כמו משהו אחר לגמרי, עם מסכים גדולים שחולשים על שדה הראייה של הנהג ומקבץ מתגים מעל ראשו. שם אפשר לבחור במצב תיבת ההילוכים, לבחור במצב המהירות הייעודי וגם לפתוח דלתות וחלונות. אם שאלת איפה המראות, אז נצטרך לספר לך שאין מראות. יש שתי מצלמות המשדרות את הנעשה מאחור על שני מסכים הממוקמים בצידי תא הנוסעים.

מקלארן ספידטייל

 

מקלארן עומדת לייצר 106 מכוניות כאלו, וכולן כבר הוזמנו – לא באמת מפתיע. המחיר מתחיל ב-1.75 מיליון יורו, אבל זו רק ההתחלה. מקלארן יציעו לכל רוכש להתאים באופן אישי את מקלארן ספידטייל לטעמו והם צופים שלא יהיו שתי מכוניות זהות. כי זו באמת לא מכונית מיוחדת מספיק כמו שהיא. ציפוי הקרבון בתא הנוסעים מכורסם מעשרות שכבות בעובי מילימטרי של החומר האקזוטי מה שנותן מראה ייחודי דמוי עץ. הכיתוב מקלארן בסמל הקדמי זהב לבן כולו ומורכב בעבודת תכשיטנות ידנית. באמת, מכונית חסרת ייחוד…

9840-McLarenSpeedtail9840-McLarenSpeedtailPreview
מקלארן ספידטיילמקלארן ספידטיילPreview
9837-McLarenSpeedtail9837-McLarenSpeedtailPreview
מקלארן ספידטיילמקלארן ספידטיילPreview
9831-McLarenSpeedtail9831-McLarenSpeedtailPreview
9827-McLarenSpeedtail9827-McLarenSpeedtailPreview
9833-McLarenSpeedtail9833-McLarenSpeedtailPreview
9824-McLarenSpeedtail9824-McLarenSpeedtailPreview
מקלארן ספידטיילמקלארן ספידטיילPreview
מקלארן ספידטיילמקלארן ספידטיילPreview
מקלארן ספידטיילמקלארן ספידטיילPreview

מקלארן ספידטייל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד