מקלארן היא אמנם יצרנית מכוניות אקזוטיות בהיקפים קטנים, אך היא מציע שפע של דגמים וגרסאות שונות לחובבי ביצועים בעלי כיסים עמוקים. בין שלל הדגמים של נבדלה מקלארן GT שנולדה בשנת על בסיס מקלארן S720 כדי להוות אלטרנטיבה שפויה ונינוחה, יחסית, ליתר דגמי העל של החברה. כעת, כמעט 5 שנים מאז נחשפה לראשונה בתערוכת ג’נבה 2019 מגיע זמנה לעבור מתיחת פנים במסגרתה היא גם זוכה לשם חדש: GTS.
השם החדש נועד כדי ליצור בידול לעומת ה-GT היוצאת, למרות ואולי בגלל שמסכת השיניים של מקלארן GTS לעומת הדגם המקורי לא גדולה במיוחדת. עיקר השינויים העיצוביים מבחוץ מסתכמים בכונסי אוויר שונים בחזית, ובצדדים כדי לשפר את האווירודינמיות ויכולת הקירור, דיפיוזר אחורי גדול יותר וחישוקי גלגלים ממגנזיום בעיצוב חדש. תא הנוסעים אף הוא כמעט ולא השתנה למעט ממשק עדכני למערכת המולטימדיה ולמסך לוח המחוונים הדיגיטלי, לצד אפשריות גימור פנים חדשות. חידוש נוסף הוא בגג זכוכית בעלת יכולת הכהיה אלקטרוכומרטית כסטנדרט כמקום גג סיבי הפחמן שהיה מותקן ב-GT.
שינוי משמעותי יותר נעשה ביחידת ההנעה. מנוע ה-V8 כפול המגדשים המוכר בנפח 4.0 ליטר שזכה לתוספת של 15 כ”ס הודות לגל ארכובה משופר, תזמון הצתה שונה וניהול מנוע מתקדם יותר. התוצאה הסופית היא 635 כ”ס המתקבלים ב-7,500 סל”ד ומועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. נתוני הביצועים שופרו קלות, ומקלארן GTS מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות ולפ200 קמ”ש ב-9.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 326 קמ”ש.
מערכת המתלים האקטייביים שופרה וכך גם המערכת ההידראולית להרמת המרכב בזמן מעבר על פני פסי האטה. מערכת הבלימה עבר גם היא שדרוג כאשר מעתה בלמים קרמיים עם דיסקים בקוטר 390 מ”מ מלפנים -260 מ”מ מאחור הם ציוד סטנדרטי ומאפשרים לקצר לטענת אנשי מקלארן את מרחק הבלימה ל-32 מטרים בלבד בבלימה מ-100 ל-0 קמ”ש. עוד תוספת מעניינת היא של שני מצבי נהיגה נוספים, “ספורט” ו”מסלול” לחידוד פעולות המנוע, תיבת ההילוכים המתלים ומערכות הבקרה האלקטרוניות.
מקלארן GTS ניתנת להזמנה כבר כעת בסוכנויות המכירה של מקלארן לקראת מסירות ראשוניות במהלך 2024, למרות שתג המחיר טרם פורסם אך צפוי להיות גבוה ממחירה התחלתי של ה-GT שעמד על קצת יותר מ-200 אלף דולר לפני תוספות והתאמה אישית.