שבירת שיאי הקפה במסלול הנורבורגרינג נורדשלייפה כבר הפכה מזמן לאמת מידה (לאו דווקא מוחלטת) לגבי היכולת והאיכויות של מכוניות ספורטיביות. אחת לכמה חודשים אנחנו מתבשרים על ניסיון והצלחה בשבירת השיא בקטגוריות שונות, כמו למשל השיא אותו קבעה אאודי לאחרונה עם ה-RS3 החדשה עבור מכוניות קומפקטיות.
אלא ששבירת שיא ההקפה המוחלט של המסלול עבור מכוניות סדרתיות הוא כבר אירוע הקורה לעיתים רחוקות יותר. בסוף השבוע התבשרנו שהשיא ההקפה למכונית סדרתית נשבר ואושר, כאשר מחזיקת השיא החדש היא זו שקבעה גם את השיא הקודם: מרצדס AMG One. עם זאת ההגדרה של מכונית סדרתית היא נדיבה ביחס למכונית אקזוטית מסוגה שמיועדת להיות מיוצרת ב-275 יחידות בלבד.
מכונית העל של מרצדס וחטיבת AMG החלה כפרויקט עוד בשנת 2017 ובגרסתה הסופית הגיעה לייצור לפני כשנתיים. היא מצוידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין וארבעה מנועים חשמליים המייצרים יחד הספק משולב של 1,040 כ”ס. כבר רחוקה מלהיות החזקה ביורת בז’אנר, אך הודות לטכנולוגיית פורמולה 1 בתחום המרכב, האווירודינמיקה והמתלים מתקבלת אחת המכוניות המהירות ביותר שיוצרו אי פעם.
את שיא ההקפה החדש בנורבורגרינג קבעה מרצדס AMG One ב-23 לספטמבר כאשר מאחורי ההגה יושב נהגה מרוצי ה-DTM מארו אנגל שקבע זמן של 6:29.090 דקות. מדובר בשיפור של כ-5 שניות לעומת שיא ההקפה הקודם אותו גם קבעה מרצדס AMG One ובהישג כפול: גם שיא הקפה חדש וגם היותה מכונית הסדרתית הראשונה שיורדת מרף של שש וחצי דקות להקפה ברינג.
כדי לשבור את שיא ההקפה נאלץ הצוות של מרצדס גם לתנאי מסלול אופטימליים ואלו אכן הגיעו בהקפה השלישית של במסלול אותה ביצע אנגל, כאשר טמפרטורת האוויר עמדה על 15 מעלות צלסיוס, טמפרטורת האספלט על 20 מעלות וכאשר התוואי היה יבש לחלוטין. הסט-אפ של המכונית כלל את זווית הקאמבר המרבית האפשרית בכיוון המתלים, הפעל מערכת עזרי האווירודינמיקה האקטיביים והנמכת המכונית ב-37 מ”מ מלפנים ו-30 מ”מ מאחור להשגת אפקט הצמדה מקסימלי. בנוסף המכונית צוידה בצמיגי מישליין פיילוט ספורט קאפ 2 R MO – סמי סליקס קיצוניים עם מינימום חריצים שחוקיים גם לכביש הציבורי, האמורים להעניק שיפור של חצי שניה לק”מ בקפה בנורבורגרינג לפחות על פי הצהרת מישליין.
תהיו בטוחים שזהו לא סוף פסוק, ומכוניות העל המתחרות כבר ינסו לאתגר את השיא החדש בקרוב מאד.