בקיץ האחרון חוללה פרארי היסטוריה, כאשר זכתה במרוץ 24 השעות של לה-מאן לראשונה מזה 58 שנה. את הניצחון ההיסטוריה קטפה פרארי עם ה-499P שנבנתה על פי תקנות קטגוריית הפרוטוטייפ העדכניות על בסיס שלדה של דאלראה. לא בדיוק ניצחון שכל כולו פרארי, אבל המטרה מקדשת את האמצעים.
הניצחון בלה מאן חולל החזיר את פרארי לכותרות וגם עורר רצון בקרב לא מעט לקוחות פרארי לטעום מהיכולות של ה-499P, אלא שעל פי התקנות מדובר במכונית מסלול טהורה שלא ניתן לעלות איתה לכביש הציבורי, וגם לא ניתן לייצר אותה כדי למכור ללקוחות. את הפתרון לכך הגו פרארי בדמות תכנית חדשה הנקראת Sport Prototipi Clienti שבה יוכלו לקוחות נבחרים של פרארי לנהוג בדגמי האבטיפוס של החברה בימי מסלול יעודיים עם לוגיסטיקה ותמיכה מלאה של צוות המפעל.
המכונית שתכנוך את התכנית החדשה היא 499P Modificate המוצגת לפניכם, שהיא בבסיסה אותה 499P שזכתה בלה מאן, אך אחרי כמה מקצי שיפורים. כיוון שלא מדובר במכונית המיועדת לעמוד בתקנות התחרות, הרשו לעצמם בפרארי להוסיף בגרסה הזו של ה-499P כמה וכמה שיפורים ושדרוגים שלא תמצאו במכונית הלה מאן.
המנוע העיקרי נותר V6 בנפח 3.0 ליטר המספק 680 כ”ס המשודך לתיבת הילוכים סינקוונסיאלית בעלת שבעה יחסי העברה. עם זאת המנוע החשמלי מלפנים שודרג, כאשר מעתה הוא מספק 272 כ”ס, מה שיוצא הספק משולב משודרג של 870 כ”ס. מדובר בשיפור משמעותי לעומת מכונית המסלול שבה לפי התקנות המנוע החשמלי הקדמי מוגבל ל-150 כ”ס וההספק המשולב ל-680 כ”ס.
בנוסף, המנוע החשמלי ב-499P Modificate יכול להיכנס לפעולה במהירויות נמוכות יותר מהמותר בתקנות הלה מאן, כאשר ה”בוסט” שמוגבל ל-4 שניות במכונית הלה מאן מתקבל כעת למשך 7 שניות. כמו כן, וסרה ההגבלה המאפשרת למנוע החשמלי לפעול רק עד מהירות של 190 קמ”ש, כך שה-499P המשודגרת יכולה להשתמש בשילוב של הנעה כפולה לאורך זמן רב יותר, מה שמשפיע גם אל האחיזה וההתנהגות של המכונית
בנוסף כוללת פרארי 499P המשודרגת עוד מספר שינויים במערכות אחזור אנרגית הבלימה הטוענת את הסוללות, מערכות בקרת האחיזה והמשיכה ומפות נהכול המנוע כדיש שיתאימו לשינויים במערכת ההנעה כמו גם לאופי השימוש השונה מאשר במרוץ סיבולת. לבסוף, המכונית בצמיגי פירלי ברוחב 310 מ”מ מלפנים ומאחור המותאמים לשימוש מסלול בתעדוף של תחושה ואחיזה על פני עמידות.
כרגע לא ידוע כמה מכוניות פרארי 499P משודרגות ייוצרו עבור התכנית החדשה, אבל מה שבטוח הוא שכדי לכסות על העלויות הגבוהות מי שירצה להרגיש כמו מנצח לה מאן ולנהוג במכונית יצטרך לשלם לא מעט.