לפני מספר שבועות הזילו דמעה לא מעט חובבי רכב ברחבי העולם כאשר עם צמד דגמים חד פעמיים נפרדה למבורגיני ממנוע ה-V12 האטמוספרי המזוהה איתה מיום היווסדה. במקביל, בלמבורגיני לא מבזבזים זמן ועובדים על יחידת הכוח החדשה אשר תניע את יורשת האוונטדור שקיבלה את שם הקוד LB744, ותיחשף במהלך השנה, כעת משחררים פרטים ראשונים על המנוע והטכנולוגיה שסביבו שתשרת את דגמי הדור הבא של החברה.
הבשורות הטובות הן שמנוע ה-V12 עדין לא פרש סופית, אלא שכדי להתמודד עם תקנות זיהום האוויר המחמירות הוא ייעזר בשלושה מנועים חשמליים ויהיה חלק מיחידת הנעה היברידית. בהחלט בשורה חשובה עבור למבורגיני, אבל צריך לזכור שפרארי ומקלארן כבר מזמן היו שם.
על פי הפרטים שפרסמה למבורגיני, מנוע ה-V12 החדש יהיה בנפח של 6.5 ליטר וישקול 218 ק”ג, 17 ק”ג פחות מהמנוע הפורש, זאת הודות לשימוש נרחב בחומרים קלים. המנוע החדש הוא בעל יחס דחיסה גבוה במיוחד של 12.6:1 מה שעוזר לחלץ הספק של 825 כ”ס ב-9,250 סל”ד, שיפור של 44 כ”ס מול המנוע המותקן באוונטדור אולטימה. שיא המומנט יעמוד על 74 קג”מ והוא יגיע ב-6,750 סל”ד – מה שהופך אותו למנוע ה-V12 הסדרתי החזק ביותר בתולדות למבורגיני עם הספק של 128 כ”ס לליטר.
מנוע ה-V12 מחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה בעלת שמונה יחסי העברה המותקנת לרוחב הסרן האחורי, בדומה למיורה האגדית. מעל תיבת ההילוכים ישנו מנוע חשמלי היכול להניע את הגלגלים באופן עצמאי בעת הצורך. על הנעת הגלגלים הקדמיים אחראיים צמד מנועים חשמליים בהספק של 110 קילוואט כל אחד ובסך הכל ההספק המשולב של כל המערכת עומד על 1000 כ”ס. למוטרדים מההתחממות הגלובאלית, למבורגיני מספרים שיחידת הכח החדשה תפלוט 30% פחות CO2 לעומת יחידת הכוח המותקנת כיום באוונטדור.
את האנרגיה למנועים החשמליים מספקת סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 3.8 קוט”ש שתותקן במנהרת תיבת ההילוכים. כמקובל ברכבים היברידיים-נטענים, הסוללה תטען באמצעות בלימה רגנרטיבית או באמצעות שקע טעינה, פעולה שתארך כ-30 דקות. הלמבורגיני החדשה תוכל לנוע באמצעות חשמל בלבד, אך מפאת גודל הסוללה המצומצם, הטווח צפוי להיות קילומטרים בודדים בלבד. כל החבילה הטכנולוגית הזו בהחלט מעוררת ציפיה לקראת יורשת האוונטדור.