נתחיל מהשורה התחתונה. קאוואסאקי ZX4R שנוחת בימים אלו בישראל הוא אמנם אופנוע בעל מנוע בנפח של 399 סמ”ק ותג מחיר התחלתי של 54 אלף שקלים, מה שעלול לגרום לאנשים מסוימים לחשוב שמדובר באופנוע ספורטיבי קטן המיועד לרוכבים בקטגוריית הביניים, אבל הוא ממש לא. בפועל מדובר באופנוע בעל הספק ומפרט קיצוניים ביחס לנפח ולקטגוריה שלו, שבמידה לא מועטה מחזיר אותנו לשנות ה-90 בהן פרחו ביפן אופנועי 400 סמ”ק בעלי מנועי 4 צילינדרים בשורה (אנחנו זכינו לקבל בארץ רק את סוזוקי בנדיט 400 רוצחחתת).
קאוואסאקי ZX4R שונה מכל אופנוע בעל יומרות ספורטיביות בקטגוריית ה-400 פלוס מינוס. בניגוד למנועי הטווין המקבילי המקובלים בקטגוריה, לנינג’ה הקטן יש כאמור מנוע 4 צילינדרים בשורה עם הספק מרשים של 77.5 כ”ס (80 כ”ס בתוספת פעולת מערכת ה-Ram Air) המתקבלים ב-14,500 סל”ד ומנתק הצתה שנכנס לפעולה ב-15,000 סל”ד. המומנט המרבי (כ-3.9 קג”מ) מתקבל ב-13,000 סל”ד מה שמעיד על אופי רייסרי ולא ממש שימושי להתנהלות יום יומית. למעשה יש ל-ZX4R יחס נפח/הספק של יותר מ-190 כ”ס לליטר, דומה לזה של אופנועי הליטר הספורטיביים המובילים.
מעבר לנתוני המנוע המרשימים קאוואסאקי ZX4R מגובה במכלולים תואמים. מלפנים ישנו מזלג הפוך SFF-BP ומאחור בולם בעל כיוון עומס קפיץ, שניהם מתוצרת Showa, מצמד מחליק הוא גם ציוד סטנדרטי ומערכת הבלימה משלבת צמד דיסקים קדמיים בקוטר 290 מ”מ עם קאליפרים ראדיאליים בעלי 4 בוכנות ו-ABS. חבילת האלקטרוניקה כוללת 4 מצבי רכיבה שונים ובקרת משיכה בעלת 3 מצבי פעולה.
בנוסף לגרסה הרגילה של קאוואסאקי ZX4R מוצעת גם גרסת RR הכוללת מכלולים משודרגים לשיפור היכולת ברכיבה ספורטיבית בהם בולם אחורי BFRC דומה לזה של ה-ZX10R עם אפשרויות כיוונון מלאות, קוויקשיפטר אלקטרוני דו-כיווני, תצוגת ייעודית למסלול בלוח המחוונים. גרסת ה-RR מגיעה בצביעת רפליקה בהשראת קבוצת הסופרבייק של קאוואסאקי ומחירה עומד על 60 אלף שקלים כולל אגרות רישוי.