אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור
ראשי » חדשות » ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור
אלפא רומיאו ג'וניור

ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור

שבוע לאחר שנחשפה אלפא רומיאו מילאנו היא מקבלת שם חדש ותיקרא מעתה ג'וניור. הסיבה: התנגדות של ממשלת איטליה

אופיר דואק 15/04/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני שבוע הושקה ברוב הדר אלפא רומיאו מילאנו. קרוסאובר עירוני חדש על בסיס פלטפורמת eCMP2 הבלתי נגמרת של קבוצת סטלנטיס המשמשת אין ספור דגמים ומותגים. המילאנו אמורה להיות המכונית שתחזיר צעירים ומזומנים אל אלפא, ובמידת מה לתפוס את מקומה של המיטו הקטנה. אלא שעם חשיפתה אלפיסטים וחובבי רכב די התאכזבו, בלשון המעטה, מהעיצוב המשתדל, מאימוץ ציני של אלמנטים ממכוניות עבר של החברה וגם מהעובדה שבסופו של דבר השם מילאנו מוצמד לקרוסאובר חשמלי שבכלל לא מיוצר באיטליה.

מסתבר שלא רק לקהל האלפיסטים היו השגות לגבי הבחירה של אלפא רומיאו בשם מילאנו. ממשלת איטליה גם היא לא התלהבה מכך שאלפא רומיאו משתמשת בשם מילאנו עבור מכונית שמיוצרת בפולין. שר התעשיה של איטליה אף טען כי הדבר אסור על פי החוק במדינה, כשהוא מסתמך על חוק משנת 2003 שבו לא ניתן להשתמש בשם איטלקי עבור מוצר שלא מיוצר באיטליה משיקולי הטעיית הציבור. ביננו, מדובר גם בעניין של כבוד לאומי, דבר משמעותי אצל האיטלקים בוודאי שמדובר במותג שורשי כמו אלפא רומיאו שבעצמו מזוהה עם העיר מילאנו.

זה המקום להזכיר שממשלת איטליה נמצאת כבר זמן מה בעימות מול הנהלת סטלנטיס שבחרה לצמצם את ייצור המכוניות במפעלים באיטליה עקב עלויות גבוהות מידי, מה שהוביל לצמצום משמרות ייצור ועלול להוביל בעקיפין לפיטורים המוניים. הדוגמא הבולטת היא מפעל מירפיורי המפורסם של פיאט שמייצר כרגע רק את ה-500 החשמלית שמכירותיה לא מתרוממות, ותפוקת הייצור שלו נחתכה משמעותית מרף של 175 אלף מכוניות שנדרשות להיבנות במפעל בשנה כדי לשמרו כריווחי. מן העבר השני, ממשלת איטליה מעודדת יצרניות זרות, בעיקר סיניות, להקים מפעלי רכב באיטליה וצ’רי כבר הודיעה שהיא מתכננת להקים מפעל שכזה בשנים הקרובות.


בסטלנטיס ניסו להצדיק את עצמם בכך שטענו שאלמלא הבחירה לייצר את המכונית בפולית היא הייתה אמורה להיות יקרה יותר בכ-10,000 אירו, מה שהיה הופך אותה ללא רלוונטית ופוגע בסיכויי ההישרדות של אלפא רומיאו. בסופו של דבר, הודיעה אלפא רומיאו כי החליטה לשנות את שמה של המכונית שתיקרא מעתה בשם ג’וניור. ניתן לתהות האם אנשי סטלנטיס ואלפא לא היו מודעים לעניין, בפרט שההכרזה על השם החדש של המכונית הייתה כבר לפני מספר חודשים, כשהצינים שבינינו יכולים לטעון שמדובר בתרגיל ביחסי ציבור. בכל מקרה,  הבחירה בשם ג’וניור תרגיע את החזית מול ממשלת איטליה, אבל תחריף את חוסר שביעות הרצון מצד חובבי המותג.

השם ג’וניור שימש את אלפא רומיאו בשנות ה-70 עבור גרסאות הכניסה של סדרת ה-105/115 בשנות ה-60 וה-70, בתחילה עם מנוע 1,300 סמ”ק ובשנים מאוחרות עם מנוע 1,600 סמ”ק. הג’וניור זכתה להצלחה גדולה יחסית עם למעלה מ-100 אלף יחידות שיוצרו, מספר דומה לשאר דגמי ה-GTV והספרינט מאותה סדרה. הבחירה בשם ג’וניור תואמת את המיצוב של הקרוסאובר החדש כדגם הכניסה של אלפא רומיאו, אבל רק מגדיל את תחושת חילול הקודש מבחינת האלפיסטים, אפילו יוצר מהבחירה המקורית בשם מילאנו, אשר שימש את גרסאות ה-V6 של אלפא 75 אשר שווקו בצפון אמריקה.  למרבה הצער, נגד בחירות שיווקיות ציניות כאלו עדין לא חוקקו חוקים מתאימים.

אלפא רומיאו ג’וניור המקורית

אלפא רומיאו אלפא רומיאו ג'וניור אלפא רומיאו מילאנו ג'וניור מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד