במסיבת עיתונאים שערכה פורשה אמש סיכמה החברה את התוצאות הפיננסיות של שנת 2022 שהייתה שנת שיא עבור המותג, הן בכמויות היצור והן בהכנסות שעלו ב-13.6%. בסך הכל מכרה פורשה בשנה החולפת 313,721 מכוניות חדשות, עליה של יותר מ-16 אלף מכוניות לעומת שנת 2022.
למרות שפורשה מזוהה יותר מכל עם מכוניות ספורט, רק קצת פחות מ-20% מכלל היצור שלה היה של מכוניות כאלו, כשהוא כולל 40,715 דגמי 911 ועוד 18,392 יחידות מדגמי 718 בוקסטר וקאיימן. המכונית הנמכרת ביותר של החברה, לא תופתעו לגלות, היא הקאיין שלמרות גילה זינקה במכירות בשנה החולפת עם למעלה מ-96 אלף יחידות כשהיא מקדימה את המקאן עם קצת פחות מ-90 אלף יחידות.
לצד הסיכומים המוצלחים בפורשה מסתכלים קדימה, וכדי להגדיל את כוחה מתכוונים בחברה לתת דגש משמעותי בשנים הקרובות על מעבר להנעה חשמלית כך שהטאייקן שכבר עקפה במכירות את הפנאמרה לא תישאר לבד. עד סוף העשור 80% ממכוניות פורשה שייוצרו יהיו בעלות הנעה חשמלית והדרך לשם עוברת קודם כל דרך חשמול דגמי הפנאי הפופולאריים.
כבר דיווחנו כי מתיחת פנים נוספת לקאיין צפויה להופיע השנה אך כשנתיים לאחר מכן כבר צפוי להופיע הדור הרביעי והחדש לחלוטין של הקאיין שיציע גם גרסה חשמלית מלאה. עוד קודם לכן ב-2024 צפוי להופיע מקאן חדש וחשמלי ואם זה לא מספיק, עובדים בפורשה גם על SUV גדול מהקאיין על בסיס פלטפורמת חשמלית שמפותחת בשיתוף עם אאודי כשהוא צפוי להיות רווחי במיוחד בשוק האמריקאי מול מתחרים כמו ב.מ.וו X7 ומרצדס GLS.
עם דגמי SUV חשמליים של פורשה אנחנו עוד יכולים לחיות, אלא שמהפכת החשמל תגיע למרבה הצער גם למכוניות הספורט של החברה. אמנם 911 חדשה וחשמלית עדין לא נראית באופק למרבה המזל, אבל את טבילת האש החשמלית הראשונה בתחום תעשה פורשה עם יורשת סדרה 718. על פי הצהרת פורשה, הדור החדש של בוקסטר וקאיימן אמור להופיע לקראת שנת 2025 והוא צפוי להיות חשמלי לחלוטין – וזו כבר בשורה מעציבה.
פורשה לא חושפים מידע טכני כלשהו נוסף אודות הבוקסטר והקאיימן הבאות. סביר להניח שהיורשות יציעו ביצועים עדיפים, כששימוש בטכנולוגיות וחומרים מתקדמים יאפשרו לשמור על משקל עצמי סביר יחסית, אבל גורלם של דגמי המנוע המרכזי שלה יחרץ שלושה עשורים לאחר שהופיעה הבוקסטר לראשונה, וגם הם יהפכו לזיכרון מוטורי לאספנים.