חלפו קצת יותר משלושה עשורים מאז מקלארן הציגה את מכונית העל הסנסציונית שלה שכתבה מחדש את ספר החוקים של מכוניות העל. מדובר כמובן ב-F1 שיוצרה בכמויות מצומצמות אבל סללה את דרכה של מקלארן עשור מאוחר יותר להציג ליין שלם של מכוניות על ספורטיביות שרק הולכות ומשביחות עם הזמן ומאמצות את הטכנולוגיה של מקלארן מעולם הפורמולה 1.
מקלארן F1 אמנם לא זכתה למחליפה ישירה בזמן אמת, אבל בראשית העשור הקודם הוצגה לה יורשת רוחנית בדמות ה-P1 שאמנם לא אימצה את תצורת “הנהג במרכז” של ה-F1 אבל הביאה עימה בשורה בדמות יחידת הנעה היברידית ועזרים אווירודינמיים אקטיביים היישר ממסלולי הפורמולה 1. גם ה-P1 יוצרה בכמות מצומצמת לזמן קצר ולא זכתה למחליפה ישירה, לפחות עד השבוע כאשר חשפה מקלארן את ה-W1.
מקלארן W1 אמורה להיות פסגת היצע הדגמים של מקלארן כשהיא עדין הגיונית (במידה מסוימת) לשימוש בכביש הציבורי. העיצוב האו אבולוציה לקווים המוכרים של מקלארן, אך בניגוד לרוב דגמי העל של מקלארן שאימצו מראה הרמוני וזורם, יש שיגידו אפילו סולידי יחסית לז’אנר, במקרה של W1 העצימו מעצבי מקלארן את החזות האגרסיבית עם שלל כונסי אוויר, מסיטי רוח ותוספות אווירודינמיות שהם מבטיחים שיש להן השפעה חיונית על יכולות המכונית. הספויילר האחורי שהוא למעשה חלק מהזנב הוא בעל ההשפעה המשמעותית ביותר כיוון שהוא גם מסוגל להאריך ולקצר את הזנב כדי לשפר את זרימת האוויר במהירויות גבוהות בנוסף לייצור כוח הצמדה חיוני בפניות.
בדומה ל-P1 גם מקלארן W1 עושה שימוש ביחידת הנעה היברידית שהיא מעשית היברידית-נטענת, אך בפועל בחרו במקלארן להשתמש בסוללה קטנטנה בקיבולת של 1.4 קוט”ש, שליש מהקיבולת של הסוללה ב-P1, שתספק טווח נסיעה חשמלי מרבי של 2 ק”מ במקרה הטוב. לא שזה מפריע לנו כי הסוללה נועדה לשמש בעיקר ספקית כוח למנוע חשמלי המורכב בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי עברה. והמטרה של מקלארן נשארה לשמור על משקל נמוך ככל הניתן.
המנוע החשמלי מייצר 342 כ”ס וכמעט 45 קג”מ הזמינים כמעט בכל עת לעזרת מנוע הבנזין שהוא החזק ביותר שהותקן במקלארן סדרתית. מדובר במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המספק 916 כ”ס ומומנט של 91.8 קג”מ שהיו יכולים להספיק לכל מכונית על באשר היא. השילוב של שני המנועים מייצר הספק משולב של 1,258 כ”ס ומומנט של 136.6 קג”מ שאולי כבר לא נשמעים כאלו קיצונים למשל בהשוואה לבוגאטי טורביו, אלא שההבדל הוא שמקלארן W1 היא בעלת משקל יבש של 1,399 ק”ג בדיוק, בין היתר בזכות שימוש נרחב בסיבי פחמן ממנו בנויה שלדת המונוקוק של המכונית ורוב חלקי המרכב, לצד הסתפקות בהנעה אחורית בלבד.
על הכביש יחס משקל הספק של 911 כ”ס לטון מתורגמים ל-2.7 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ו-5.8 שניות ל-200 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של למעלה מ-350 קמ”ש. בהתאם ליכולות ההלו מצוידת מקלארן W1 במיטב במכלולים בהם מתלים אקטיביים, בלמים קרבון-קרמיים וצמידי פירלי P ZERO R במידות 265/35 מלפנים ו-335/30 מאחור עם חישוקי 19 ו-20 אינץ’ בהתאמה.
מקלארן תייצר רק 399 יחידות מה-W1 החדשה ואם אתם לקוחות מקלארן מועדפים שתהיה להם האפשרות לרכוש את המכונית תאלצו להיפרד מ-2.1 מיליון דולר לפני תוספות והתאמות אישיות.