חלפו כבר 17 שנה מאז מצא את מותו נהג הראלי קולין מקריי בהתרסקות מסוק, אך אלוף העולם במרוצי ראלי עדין נערץ בצורה מיתית, ולא רק ברחבי הממלכה הבריטית. שמו של קולין מקריי כאחת מאגדות הראלי הגדולות בכל הזמנים הופך את המכוניות בהן נהג, גם אם לזמן קצר, לפרטי אספנות נחשקים, וכאשר אחת כזו מוצעת למכירה הביקוש מתעורר והמחירים קופצים בהתאם.
בימים אלו מוצעת למכירה עוד מכונית ראלי של סובארו בה נהג מקריי. נהג, אבל לא התחרה. מדובר באבטיפוס שבנתה סדנת פרודרייב כדי שישמש כמכונית מבחן, ועליה נהג מקריי בין השנים 1993 ל-1996. ככל הידוע המכונית הספציפית זו לא שימשה את קבוצת פרודרייב במרוצים רשמיים, אבל מקריי הספיק לצבור עליה לא מעט קילומטרים של נהיגת ניסוי.
לאחר מכן נמכרה המכונית לשימושו של נהג ראלי פרטי, ובשנת 2020 עברה שיחזור מלא כולל בניה מחדש של המנוע לפי המפרט המקורי. זה המקום לציין פרט חשוב מאד עבור האספנים והוא שמספרי המנוע והשלדה תואמים לרישומים המקוריים. את הבכורה שלה לאחר השיפוץ ערכה המכונית באירוע Rally Legend בסן מרינו בשנת 2022 וכעת היא עומדת למכירה על ידי הבעלים באתר race cars direct שבו מוצעות למכירה שלל מכוניות מרוץ כמעט מכל סוג ושנה אפשריים.
במצבה הנוכחי האימפרזה הזו היא במצב מקורי לחלוטין בדיוק כמו בתקופה שמקריי השתמש בה, כולל מושבי המרוצים של פרודרייב בעלי המסגרת מסיבי הפחמן. מה שמוביל אותנו לדבר הלא פחות מעניין במכונית הזו. במכונית נמכרת כשהיא מוכנה למרוצי ראלי אספלט, וזה אומר שכל הציוד הנדרש כדי לאפשר לה להתחרות במרוצים רשמיים של ה-FIA (חגרות בטיחות, מערכת כיבוי אש, מיכל דלק ממוגן ואפילו רישוי מרוצים בתוקף באיטליה. הדבר היחיד שמונע מהסובארו הזו לעלות ולהתחרות היא המושבים שמוגדרים כפגי תוקף מבחינת תקנות הבטיחות של המרוצים, אך המוכר מציין כי ניתן יהיה לקבל את המכונית גם עם מושבים חדשים ותקניים במידה והרוכש יהיה מעוניין בכך.
כאמור, המכונית מגיעה כאשר היא בתצורת מרוצי כביש, אך הרוכש המאושר יקבל עית גם את קיט ההסבה המלא של פרודרייב להתאמתה למרוצי עפר הכולל, בולמי זעזועים שונים, חישוקים, צמיגים ועוד כמה פריטים חיוניים שיגרמו ליושב מאחור ההגה לדמיין שהוא קולין מקריי.
למכונית המיוחדת הזו עם כל ההיסטוריה הנלווית אליה ישנו גם תג מחיר לא נמוך כלל. המוכר דורש עבורה סכום של 500 אלף דולר. לא מעט אבל יחסית מדובר בסכום נמוך יותר מאשר נמכרו בו בשנים האחרונות מכונית ראלי בהן נהג מקריי, כמו אחת בה התחרה ב-1997 או ה-22B האישית שלו. תהיו בטוחים שעם השנים המחיר שלה ושל מכוניות דומות הקשורות להיסטוריה של מקריי (ומכוניות ראלי מעידן הזהב של שנות ה-90) עוד צפויים לעלות, כך שמודבר בהשקעה לא רעה עם ערך סנטימנטלי שאפילו תוכלו להתחרות איתה מידי פעם באיזה מירוץ ראלי קלאסיות מזדמן.