לפני קצת יותר משנה השיקה BYD מותג יוקרה חדש בשם YangWang ואיתו הבטחות והצהרות יומרניות להתחרות בדגמים הבכירים והיקירים של מותגי היוקרה המובילים במערב. עם השקת מותג היוקרה הציגה BYD שני דגמי קונספט מרשימים: האחד רכב שטח ענק בשם U8 והשני מכונית על ראוותנית בשם U9. שני הדגמים מתבססים על פלטפורמה ייעודית חדשה שפיתחה BYD המכונה e4 ומשלבת מנוע חשמלי לכל גלגל ומתלי אוויר אקטיביים.
יאנגוואנג U8 הסדרתי כבר הוצג לפני מספר חודשים, ואף הפגין יכולות ציפה וצליחת מעברי מים מרשימות, דגם סאלון יוקרתי בשם U7 נמצא גם הוא בשלבי פיתוח מתקדמים אבל -BYD לא זנחה גם את ה-U9. אחרי שפגשנו בו באקראי לפני כחצי שנה בביקור במטה החברה בסין, הוא נחשף לפני מספר ימין בגרסת הייצור הסופית שלו, עם מפרט טכני מלא ונתוני ביצועיים שמאיימים על מכוניות העל החשמליות המובילות כמו רימאק נאוורה ופינינפארינה באטיסטה.
העיצוב נותר דומה למדי לדגם התצוגה, אך ניתן להבחין ביחידות תאורה משולבות בצורת האות C בולטות עוד יותר בחזית שמזכירה קצת את זו של BYD סיל, עיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית כשאי אפשר לפספס את הכנף האחורית העצומה. BYD העדיפו להעניק ל-U9 את כל המאפיינים של מכונית על, ובהגזמה. התמונות אולי לא ממחישות זאת, אבל מדובר במכונית ענקית, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של למעלה משני מטרים ובסיס גלגלים של 290 ס”מ. לעמות הצעקנות של העיצוב החיצוני, תא הנוסעים לעומת זאת מפגין יותר איפוק עם מראה נקי למדי ולא מתחכם, כאשר גם כאן המסכים מרכזים את מלוא תשומת הלב, עם מסך רוחבי המשמש כלוח מחוונים, מסך מולטימדיה אנכי מרכזי ואופציה למסך נוסף מול הנהג.
אבל מה שחשוב באמת במכונית על הוא הביצועים. כאמור ישנם ארבעה מנועים חשמליים המניבים הספק משולב של 1288 כ”ס ושיא מומנט של 171 קג”מ. מדובר ב-600 כ”ס פחו מאשר ברימאק נווארה, אבל עדין מספיק כוח המאפשר להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.36 שניות ולהשלים מרחק של 400 מטרים ב-9.76 שניות, שוב פחות מאשר ברימאק אבל עדין מהר יותר כמעט מכל מכונית סדרתית אחרת. המהירות המרבית עומדת על 309 קמ”ש, לא רע עבור מכונית שמשקלה הוא 2,475 קג”מ שמתוכם 633 ק”ג הם עבור מכלול הסוללה.
יאנגוואנג U9 עושה שימוש בסוללת בלייד בהרכב ליתיום-ברזל-פוספט (LFP) בקיבולת לא גדולה במיוחד של 80 קוט”ש. BYD מצהירה על טווח מרבי של 465 ק”מ לפי התקן הסיני, כלומר 400 ק”מ במקרה הטוב לפי תקן WLTP כשלא צריך להיות גאון כדי להבין שבמיצוי הביצועים של יאנגוואנג U9 הטווח בפועל אמור להיות נמוך בעשרות אחוזים. זאת הסיבה ש-U9 מציעה יכולת טעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 500 קילוואט היכול למלא את הסוללה מ-30 ל-80 אחוזים ב-10 דקות, אלא שעמדות טעינה שכאלו כמעט אינן קיימות בעולם. כדי לפצות על כך ל-U9 ישנם שני פתחי טעינה ויכולת לקבל טעינה משתי עמדות במקביל – נחמד על הנייר, אבל פרחות פרקטי ברוב העמדות בהן אספקת האנרגיה מתחלקת בין שני האקדחי הטעינה.
הסינים מתגאים גם במערכת המתלים האקטיביים של יאנגוואנג U9 שמעבר לאפשרות ייצוב המרכב גם עומסי צד גבוהים והגבהת המרכב במעבר על פני מהמורות. כמובן אי אפשר בלי גימיקים ול-U9 יש מצב Dance המסוגל להקפיץ את המכונית על פני שלושה צירים (רוחב, גובה, אורך) בשילוב מופע אורות חיצוני כאילו היה מדובר בספינה אמריקאית עם מתלי Air Ride. לבסוף ישנה גם אופציה לבצע סיבוב במקום בדומה לטנק, כפי שקיים גם ביאנגוואנג U8.
את כלו אלו מציעה BYD במחיר שעומד בסין על כ-235 אלף דולרים, גבוה בכ-100 אלף דולר ממחיר היעד כאשר נחשפה יאנגוואנג U9 הקונספט, אך עדין עשירית ממחירה של רימאק נאוורה. במקרה מדובר במחיר דומה לזה של מקלארן ארטורה ספיידר. כך שעם כל הכבוד לניסיון הסיני, אנחנו יודעים כבר מה אנחנו היינו עושים אם היו לנו רבע מיליון דולר פנויים.