אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכונית העל החשמלית של BYD נחשפה בגרסה הסדרתית
ראשי » חדשות » מכונית העל החשמלית של BYD נחשפה בגרסה הסדרתית
יאנגוואנג U9

מכונית העל החשמלית של BYD נחשפה בגרסה הסדרתית

שנה לאחר שנחשפה לראשונה, חושפת BYD את מכונית העל שלה בגרסה הסדרתית כשהיא מתהדרת בנתוני הספק ותאוצה מרשימים ומחיר אטרקטיבי יחסית של פחות מרבע מיליון דולר

אופיר דואק 28/02/2024 צלם: יצרן

לפני קצת יותר משנה השיקה BYD מותג יוקרה חדש בשם YangWang ואיתו הבטחות והצהרות יומרניות להתחרות בדגמים הבכירים והיקירים של מותגי היוקרה המובילים במערב. עם השקת מותג היוקרה הציגה BYD שני דגמי קונספט מרשימים: האחד רכב שטח ענק בשם U8 והשני מכונית על ראוותנית בשם U9. שני הדגמים מתבססים על פלטפורמה ייעודית חדשה שפיתחה BYD המכונה e4 ומשלבת מנוע חשמלי לכל גלגל ומתלי אוויר אקטיביים.

יאנגוואנג U8 הסדרתי כבר הוצג לפני מספר חודשים, ואף הפגין יכולות ציפה וצליחת מעברי מים מרשימות, דגם סאלון יוקרתי בשם U7 נמצא גם הוא בשלבי פיתוח מתקדמים אבל -BYD לא זנחה גם את ה-U9. אחרי שפגשנו בו באקראי לפני כחצי שנה בביקור במטה החברה בסין, הוא נחשף לפני מספר ימין בגרסת הייצור הסופית שלו, עם מפרט טכני מלא ונתוני ביצועיים שמאיימים על מכוניות העל החשמליות המובילות כמו רימאק נאוורה ופינינפארינה באטיסטה.

העיצוב נותר דומה למדי לדגם התצוגה, אך ניתן להבחין ביחידות תאורה משולבות בצורת האות C בולטות עוד יותר בחזית שמזכירה קצת את זו של  BYD סיל, עיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית כשאי אפשר לפספס את הכנף האחורית העצומה. BYD העדיפו להעניק ל-U9 את כל המאפיינים של מכונית על, ובהגזמה. התמונות אולי לא ממחישות זאת, אבל מדובר במכונית ענקית, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של למעלה משני מטרים ובסיס גלגלים של 290 ס”מ. לעמות הצעקנות של העיצוב החיצוני, תא הנוסעים לעומת זאת מפגין יותר איפוק עם מראה נקי למדי ולא מתחכם, כאשר גם כאן המסכים מרכזים את מלוא תשומת הלב, עם מסך רוחבי המשמש כלוח מחוונים, מסך מולטימדיה אנכי מרכזי ואופציה למסך נוסף מול הנהג.


אבל מה שחשוב באמת במכונית על הוא הביצועים. כאמור ישנם ארבעה מנועים חשמליים המניבים הספק משולב של 1288 כ”ס ושיא מומנט של 171 קג”מ. מדובר ב-600 כ”ס פחו מאשר ברימאק נווארה, אבל עדין מספיק כוח המאפשר להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.36 שניות ולהשלים מרחק של 400 מטרים ב-9.76 שניות, שוב פחות מאשר ברימאק אבל עדין מהר יותר כמעט מכל מכונית סדרתית אחרת. המהירות המרבית עומדת על 309 קמ”ש, לא רע עבור מכונית שמשקלה הוא 2,475 קג”מ שמתוכם 633 ק”ג הם עבור מכלול הסוללה.

 

יאנגוואנג U9 עושה שימוש בסוללת בלייד בהרכב ליתיום-ברזל-פוספט (LFP) בקיבולת לא גדולה במיוחד של 80 קוט”ש. BYD מצהירה על טווח מרבי של 465 ק”מ לפי התקן הסיני, כלומר 400 ק”מ במקרה הטוב לפי תקן WLTP כשלא צריך להיות גאון כדי להבין שבמיצוי הביצועים של יאנגוואנג U9 הטווח בפועל אמור להיות נמוך בעשרות אחוזים. זאת הסיבה ש-U9 מציעה יכולת טעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 500 קילוואט היכול למלא את הסוללה מ-30 ל-80 אחוזים ב-10 דקות, אלא שעמדות טעינה שכאלו כמעט אינן קיימות בעולם. כדי לפצות על כך ל-U9 ישנם שני פתחי טעינה ויכולת לקבל טעינה משתי עמדות במקביל – נחמד על הנייר, אבל פרחות פרקטי ברוב העמדות בהן אספקת האנרגיה מתחלקת בין שני האקדחי הטעינה.

הסינים מתגאים גם במערכת המתלים האקטיביים של יאנגוואנג U9 שמעבר לאפשרות ייצוב המרכב גם עומסי צד גבוהים והגבהת המרכב במעבר על פני מהמורות. כמובן אי אפשר בלי גימיקים ול-U9 יש מצב  Dance המסוגל להקפיץ את המכונית על פני שלושה צירים (רוחב, גובה, אורך) בשילוב מופע אורות חיצוני כאילו היה מדובר בספינה אמריקאית עם מתלי Air Ride. לבסוף ישנה גם אופציה לבצע סיבוב במקום בדומה לטנק, כפי שקיים גם ביאנגוואנג U8.

את כלו אלו מציעה BYD במחיר שעומד בסין על כ-235 אלף דולרים, גבוה בכ-100 אלף דולר ממחיר היעד כאשר נחשפה יאנגוואנג U9 הקונספט, אך עדין עשירית ממחירה של רימאק נאוורה. במקרה מדובר במחיר דומה לזה של מקלארן ארטורה ספיידר. כך שעם כל הכבוד לניסיון הסיני, אנחנו יודעים כבר מה אנחנו היינו עושים אם היו לנו רבע מיליון דולר פנויים.

BYD U9 יאנגוואנג יאנגוואנג U9
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד