אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכונית הספורט של דנזה רוצה להתחרות בפורשה 911
ראשי » חדשות » מכונית הספורט של דנזה רוצה להתחרות בפורשה 911
דנזה Z

מכונית הספורט של דנזה רוצה להתחרות בפורשה 911

מותג היוקרה של BYD מסמן מטרה אירופאית נוספת, עם מכונית ספורט-קופה חשמלית בתצורת 2+2 שמתיימרת לאתגר את פורשה 911, לא פחות

אופיר דואק 23/04/2025 צלם: דין אפפל, יצרן

תערוכת שנחאי עמוסת החידושים כוללת כרגיל לא רק דגמים עבור השוק המקומי, אלא גם כמה תצוגות תכלית והצהרות שאפתניות לגבי השוק האירופאי. אחת ההצהרות המעניינות, שלא לומר היומרניות, מגיעה מכיוון דנזה. מותג היוקרה של קבוצת BYD (הממוקם מתחת ליאנגוואנג הבכירה והמוחצנת) שהחל בשבועות האחרונים לפעול רשמית באירופה.

דנזה הציגה באירופה את Z9 GT, מכונית ספורט-סאלון חשמלית בתצורת שוטינג ברייק ייחודית שהיא מעין מתחרה עתירת טכנולוגיה הממוצבת מול פורשה פאנמרה ופורשה טייקן – לא פחות. כעת ממשיכה דנזה למקד את הכוונות ביצרנית המהוללת משוטוטגארט עם לא פחות ממכונית ספורט-קופה חדשה אותה היא חושפת בשנחאי כשהמטרה היא לא פחות מאשר ה-911.

המכונית נקראת פשוט דנזה Z והיא מתאפיינת בעיצוב אופייני למכוניות ספורט קופה בתצורת 2+2 כששני המושבים מאחור אמורים להיות סמליים בלבד. לדנזה Z צללית נמוכה, חרטום מחודד לפנים, בתי גלגלים תפוחים ומודגשים המשתלבים בקווי הגוף המפוסלים. כמובן שאי אפשר בלי שלל עזרים אווירודינמיים מסביב, כולל כנף אחורית עצומה שאחרית לספק את ההגזמה הסינית האופיינית (כשגם עיצוב החישוקים נראה קצת גנרי).

 


כדרכם של הסינים, בפרט בדגם המוגדר כרגע כאב-טיפוס, אין פרטים טכניים מלאים אבל יש התהדרות בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות. אחת מהן היא טכנולוגיית היגוי על-חוט שאמורה להיות מותקנת במכונית, מה שמאשר שימוש בהגה שהוא מעין Yoke ללא חלק תחתון. שימוש זה אמור להתאפשר הודות ליכולת של מערכת ההיגוי לבצע לשנות את יחס ההעברה של מערכת ההיגוי ואת זווית ההפניה של הגלגלים בהתאם למהירות ולזווית ההפניה של ההגה, תוך הסתמכות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית (כי אי אפשר בלי AI בימנו).

בנוסף המכונית תהיה מצוידת במערכת מתלים Disus-M, גרסה מתקדמת יותר של מתלי ה- Disus-Z המותקנים בדגמי היוקרה של יאנגוואנג. מדובר במערכת מתלים אדפטיבית עם מנגנון איזון רציף ואוטומטי של המרכב בתאם למצב הכביש. לטענת דנזה מהירות התגובה של המתלים לשינויים בכביש היא של 10 אלפיות השניה. ומה לגבי הביצועים? הסינים לא מפרטים פרטים לגבי מערכת ההנעה למעט העובדה שהיא צפויה לעשות שימוש במנועים חשמליים מהדור החדש אותם פיתחה BYD המסוגלים להגיע למהירות של יותר מ-30 אלף סל”ד.

בהסתמך על כך שדנזה Z9 GT מציעה בגרסתה הבכירה שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 965 כ”ס, סביר להניח שדנזה Z לא תוכל להסתפק בפחות מכך, בטח כאשר על הכוונת של הסינים נמצאת לא אחרת מאשר ה-911 שמולה חייבת ה-Z להציג ביצועים ברמה דומה לכל הפחות לדגמי הטורבו הבכירים. כרגע לא ידוע מתי תגיע דנזה Z לייצור, אבל בהתחשב בקצב הפיתוח המואץ של BYD לא נתפלא אם זה יקרה עוד השנה.

BYD דנזה דנזה Z פורשה 911 תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד