תערוכת שנחאי עמוסת החידושים כוללת כרגיל לא רק דגמים עבור השוק המקומי, אלא גם כמה תצוגות תכלית והצהרות שאפתניות לגבי השוק האירופאי. אחת ההצהרות המעניינות, שלא לומר היומרניות, מגיעה מכיוון דנזה. מותג היוקרה של קבוצת BYD (הממוקם מתחת ליאנגוואנג הבכירה והמוחצנת) שהחל בשבועות האחרונים לפעול רשמית באירופה.
דנזה הציגה באירופה את Z9 GT, מכונית ספורט-סאלון חשמלית בתצורת שוטינג ברייק ייחודית שהיא מעין מתחרה עתירת טכנולוגיה הממוצבת מול פורשה פאנמרה ופורשה טייקן – לא פחות. כעת ממשיכה דנזה למקד את הכוונות ביצרנית המהוללת משוטוטגארט עם לא פחות ממכונית ספורט-קופה חדשה אותה היא חושפת בשנחאי כשהמטרה היא לא פחות מאשר ה-911.
המכונית נקראת פשוט דנזה Z והיא מתאפיינת בעיצוב אופייני למכוניות ספורט קופה בתצורת 2+2 כששני המושבים מאחור אמורים להיות סמליים בלבד. לדנזה Z צללית נמוכה, חרטום מחודד לפנים, בתי גלגלים תפוחים ומודגשים המשתלבים בקווי הגוף המפוסלים. כמובן שאי אפשר בלי שלל עזרים אווירודינמיים מסביב, כולל כנף אחורית עצומה שאחרית לספק את ההגזמה הסינית האופיינית (כשגם עיצוב החישוקים נראה קצת גנרי).
כדרכם של הסינים, בפרט בדגם המוגדר כרגע כאב-טיפוס, אין פרטים טכניים מלאים אבל יש התהדרות בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות. אחת מהן היא טכנולוגיית היגוי על-חוט שאמורה להיות מותקנת במכונית, מה שמאשר שימוש בהגה שהוא מעין Yoke ללא חלק תחתון. שימוש זה אמור להתאפשר הודות ליכולת של מערכת ההיגוי לבצע לשנות את יחס ההעברה של מערכת ההיגוי ואת זווית ההפניה של הגלגלים בהתאם למהירות ולזווית ההפניה של ההגה, תוך הסתמכות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית (כי אי אפשר בלי AI בימנו).
בנוסף המכונית תהיה מצוידת במערכת מתלים Disus-M, גרסה מתקדמת יותר של מתלי ה- Disus-Z המותקנים בדגמי היוקרה של יאנגוואנג. מדובר במערכת מתלים אדפטיבית עם מנגנון איזון רציף ואוטומטי של המרכב בתאם למצב הכביש. לטענת דנזה מהירות התגובה של המתלים לשינויים בכביש היא של 10 אלפיות השניה. ומה לגבי הביצועים? הסינים לא מפרטים פרטים לגבי מערכת ההנעה למעט העובדה שהיא צפויה לעשות שימוש במנועים חשמליים מהדור החדש אותם פיתחה BYD המסוגלים להגיע למהירות של יותר מ-30 אלף סל”ד.
בהסתמך על כך שדנזה Z9 GT מציעה בגרסתה הבכירה שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 965 כ”ס, סביר להניח שדנזה Z לא תוכל להסתפק בפחות מכך, בטח כאשר על הכוונת של הסינים נמצאת לא אחרת מאשר ה-911 שמולה חייבת ה-Z להציג ביצועים ברמה דומה לכל הפחות לדגמי הטורבו הבכירים. כרגע לא ידוע מתי תגיע דנזה Z לייצור, אבל בהתחשב בקצב הפיתוח המואץ של BYD לא נתפלא אם זה יקרה עוד השנה.