אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל
ראשי » חדשות » תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל
לקסוס ES

תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל

לקסוס חשפה בשנחאי דור חדש של ה-ES כשמעבר לעיצוב נועז יותר ומידות שצמחו משמעותית מציעה לראשונה גם אופציה להנעה חשמלית

אופיר דואק 24/04/2025 צלם: יצרן

הלקוחות בשוק היוקרה הסיני אוהבים מכוניות קרוסאובר, אבל הם אוהבים עוד יותר מכוניות סדאן גדולות ומכובדות שעושות הרכבה רושם. לאור זאת, לא מפתיע שלקסוס בחרה להציג את הדור החדש של ה-ES, מכונית הסאלון שלה, דווקא בתערוכת שנחאי. בטח כאשר לראשונה אי פעם היא מוצעת גם בגרסה חשמלית מלאה.

הדור החדש של לקסוס ES מסמן גם כיוון עיצובי חדש אותו לוקחת לקסוס מבחוץ ובמפנים. מבחוץ ניתן להבחין במרכב שהוא עמוס בקווים זוויתיים, מהחרטום המחודד (שדומה באופן מחשיד לזה של טויוטה קראון), דרך הפיסולים בדפנות הדלתות ועד לעיצוב הייחודי של הזנב עם קו שמשה אחורית משתפל הנמתח ומשתלב אל תוך דלת תא המטען מה שיוצר בפרופיל מראה שהוא יותר נוצ’בק מסדאן – למרות שלא תמצאו כאן דלת חמישית.

העיצוב הזוויתי מצליח להסוות, לפחות בתמונות, את העובדה שהדור החדש של לקסוס ES צמח משמעותית במידותיו: תוספת של 16.5 ס”מ לאורך (514 ס”מ) שמתוכם 8 ס”מ לבסיס הגלגלים (295 ס”מ), 5.5 ס”מ לרוחב (192 ס”מ) ולא פחות מ-11 ס”מ לגובה (156 ס”מ). מידות אלו מעניקות ל-ES החדשה מידות של מכונית סאלון פול סייז, ולא רחוק ממידותיה של ה-LS הקיסרית.


 

תא הנוסעים שונה מכל לקסוס אחרת כיום, כשהוא מציג מראה נקי, כשבלקסוס צועדים עם האופנה ומציבים מסך מגע מרכזי גדול ובולט לצד מסך לוח מחוונים שקוע עם חיפוי המסוכך עליו והטמעת משטחי מגע לתפעול בקרת האקלים בפאנל לוח המכשירים. גם גלגל ההגה ומתגי השליטה שעליו חדשים לחלוטין, כאשר לראשונה כיתוב מחליף את  סמל לקסוס בטבור גלגל ההגה.

לקסוס ES החדשה יושבת על גרסה משודרגת של פלטפורמת TNGA-GAK. השינויים כוללים בין היתר מתלה אחורי רב חיבורי חדש והתאמה לשימוש במערכת הנעה חשמלית מלאה. את הגרסה החשמלית של לקסוס ES ניתן יהיה לקבל בשתי תצורת. תצורת הנעה קדמית (ES300e) עם מנוע בהספק צנוע יחסית של 224 כ”ס או בגרסת הנעה כפולה (ES500e) בה מנוע חשמלי אחורי מעלה את ההספק המשולב ל-343 כ”ס. ואם המספרים הללו נשמעים לכם מוכרים, זה בגלל שאלו בדיוק נתוני ההספק של יחידות ההנעה החשמליות המעודכנות שהוצגו לאחרונה בקנשיקי ב-bZ4x המחודשת. גרסת ההנעה הקדמית מאיצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות, כאשר גרסת ההנעה הכפולה חותכת 3 שניות עגולות מנתון זה.

בלקסוס לא מספקים פרטים לגבי קיבולת הסוללה, אך מצהירים על טווח נסיעה מרבי מרשים של עד 685 ק”מ בגרסת ההנעה הקדמית ו-610 ק”מ בגרסת ההנעה הכפולה. הסוללה תומכת בקצב טעינת DC של עד 150 קילוואט, מה שאמור להטעין את הסוללה ל-80% מקיבולתה בחצי שעה בתנאים אופטימליים. לצד גרסאות ההנעה החשמלית תוצע לקסוס ES כבעבר עם מערכת הנעה היברידית (HEV) בטעינה עצמאית. מדובר במערכת מהדור האחרון שפותחה על ידי טויוטה על בסיס מנוע 2.5 ליטר. עבור מערב אירופה תציע המערכת ההיברידית הספק משולב של 201 כ”ס, כשבשווקים אחרים בעלי תקני זיהום אוויר מחמירים פחות המערכת תספק 247 כ”ס. בשתי רמות ההספק ניתן יהיה לבחור במכונית בתצורת הנעה קדמית או כפולה.

שיווקה של לקסוס ES במהדורתה האירופאית צפוי להתחיל לקראת סוף 2025, כאשר מיבואנית לקסוס לישראל נמסר היא אלינו היא צפויה להגיע, בגרסאות ההיברידיות והחשמליות, במהלך 2026.

ES לקסוס לקסוס ES לקסוס ES היבריד לקסוס ES חשמלית תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד