אל גל מותגי הרכב הסיניים השוטף את ישראל בשנתיים האחרונות מצטרף כעת באופן רשמי המותג ג’אקו (JAECOO). ג’אקו ואומודה, הצפויה להצטרף אליו בקרוב, הם שני מותגי ייצוא של צ’רי שישווקו בישכראל על ידי כלמוביל, שכידוע מחזיקה גם בזיכיון על המותג הסיני ORA השייך לגרייט וול. שני המותגים יפעלו זה לצד זה באולמות תצוגה משותפים, כאשר דגמיהם חולקים בסיס מכאני דומה אך בפרשנות שונה המתאימה לכל מותג.
אומודה ממוצב המותג טכנולוגי אופנתי ואילו ג’אקו הוא מותג שמנסה לשלב גישה יוקרתית עם שימושיות ויכולת שטח. הדגמים של שני המותגים מתבססים על דגמים ופלטפורמות בהן כבר עושה צ’רי שימוש, כשהם מתוכננים להיות מוצעים עם מנועי בעירה פנימית, בגרסאות היברידיות נטענות ובגרסאות חשמליות כדי לפנות לקהל מגוון.
ג’אקו 7 הוא הדגם הראשון המושק בישראל, ומדובר בגרסה מערבית לצ’רי טאנסו 06 המשווק בסין. בחודשים הקרובים צפוי להצטרף אליו ג’אקו 8 עם שורת מושבים שלישית (אתם כבר יכולים לנחש על איזה דגם הוא מתבסס) עם יחידת הנעה היברידית נטענת וטווח חשמלי של עד 160 ק”מ, כשבשנה הבאה יגיע ג’אקו 5 הקומפקטי שיוצע עם שלושה סוגים של מערכות הנעה.
ג’אקו 7 הוא קרוסאובר בגודל בינוני, עם אורך של 450 ס”מ ובסיס גלגלים של 267 ס”מ הממקמים אותו ראש בראש מול קרוסאוברים פופולאריים בסגמנט דוגמת קיה ספורטאז’, טויוטה קורולה קרוס וגם יונדאי טוסון שמשווק גם הוא כידוע על ידי כלמוביל. העיצוב הוא קובייתי למדי ומקנה לו מראה גדול מכפי מידותיו, וזה יתרון עבור הלקוח הישראלי שרוצה הכל ובגדול, כאשר מלפנים בולטת שבכה גדולה מלאת כרום ותאורת לד מרשימה למראה שאחראיים על הרושם היוקרתי משהו.
בניגוד לגל החשמל, ובדומה לדגמי החברה האם, ג’אקו 7 מגיע ארצה בתצורת הנעה של מנוע בנזין בלבד עם אופציה להנעה כפולה. המנוע הוא אותו מנוע 1.6 ליטר מוגדש של צ’רי המספק כאן 147 כ”ס ו-28 קג”מ כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. נתוני הביצועים עומדים על 10.8 שניות בזינוק ל-100 לגרסאות ההנעה הקדמית -12 שניות לגרסת ההנעה הכפולה, כשכל הגרסאות רושמות מהירות מרבית של 180 קמ”ש.
גרסת ההנעה הקדמית של ג’אקו 7 תשווק בישראל בשתי רמות גימור, שתיהן עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיבית, מושבים מתכווננים חשמלית וריפוד דמוי עור. הגרסה הבסיסית המגונה “אקזקיוטיב” נושאת תג מחיר של 170 אלף שקלים, כ-10 אלף שקלים פחות מאשר גרסאות הבסיס של המתחרות הפוטנציאליות מקוריאה ויפן. רמת הגימור הגבוהה יותר המכונה “טיטניום” המוסיפה בין היתר גג שמש פנורמי ודלת תא מטען חשמלית דורשת תוספת של 9,000 שקלים.
גרסת ההנעה הכפולה שמתיימרת להציע יכולת שטח מסוימת בעזרת מצבי נהיגה יעודים לשטח ומצלמת גחון המצטרפים למרווח גחון של 20 ס”מ (בכל הגרסאות) מגיעה ברמת גימור המכונה “אדוונצ’ר”. מחיר גרסה זו עומד על 200 אלף שקלים והיא משתדרגת בזכות מסך מרכזי גדול יותר של 14.8 אינץ’ (לעומת 13.2 אינץ’ בגרסאות האחרות), קירור למושבים הקדמיים וחימום לגלגל ההגה והמושבים האחוריים.