בשנים האחרונות חטיבת M של ב.מ.וו נותנת דגש על גרסאות CS קיצוניות שעונות על הביקוש של חובבי המותג לעוד ביצועים ויכולות. אחרי שקיבלנו מב.מ.וו בזו אחר זו גרסאות CS ל-M3 סדאן, M4 קופה והשנה לראשונה גם ל-M3 סטיישן, מציגה ב.מ.וו גרסת CS קיצנית גם לאחות הקטנה במשפחת ה-M, כשהיא ממשיכה את המסורת של M2 CS שהוצגה לראשונה בשנת 2019.
כמובן, ב.מ.וו M2 CS החדשה מתבססת על הדור הנוכחי של ה-M2 שאמנם גדל במידותיו, אך הפך לחזק, כוחני ומהיר יותר מאי פעם. רק שגרסת ה-CS באה להרים עוד קצת את הרף. חיצונית ניתן להבחין בגרסת ה-CS באמצעות שבכה חשה ומושחרת, כונסי אוויר חדשים בפגוש הקדמי לזרימת אוויר משופרת, סמלי CS וחישוקים יפיפיים בצבע זהוב שיזכירו לחובבי המותג במידת מה את חישוקי ה-BBS הקלאסיים מימי ה-E30.
אבל מה שבולט, תרתי משמע, בגרסת ה-CS הם תפיחה מאסיבית על מכסה המנוע ודלת תא מטע אחורית חדשה עם ספויילר “DuckTail” מובנה כחלק ממנה שיחד עם ארבעת פתחי הפליטה החדשים מעניקים לה מראה רייסרי מתבקש.
אלא שיש כאן יותר מרק קוסמטיקה. מנוע ששת הצילינדרים כפול המגדשים בנפח 3.0 ליטר עבר מקצה שיפורים הכולל בין היתר מערכת ניהול מנוע מעודכנת ומערכת פליטה ספורטיבית מטיטניום. אלו מעמידים את תפוקת המנוע של ה-CS על 530 כ”ס המתקבלים ב-6,250 סל”ד ו-66.3 קג”מ הזמינים בין 2,650 ל-5,730 סל”ד. מדובר בתוספת של 55 כ”ס ו-5.1 קג”מ לעומת המנוע ב-M2 הסטנדרטית, ואלו כבר מספרים ששמים אותה בטריטוריה של ב.מ.וו M4 שחזקה רק ב-20 כ”ס בגרסת ה-CS שלה.
אלא שה-M2 היא קלה יותר, וגרסת ה-CS קלה אף יותר הודות לכמה תוספות שמצדיקות את צמד האותיות. הרשימה כולל גג, כיסויי מראות, דיפיוזר אחורי ודלת תא מטען העשויים מסיבי פחמן מרוכבים, כאשר בתא הנוסעים ישנם גם מסגרות מושבים וקונסולה מרכזית העשויים מהחומר האקזוטי. כל זה מסתכם בהפחתה של 30 ק”ג מהמשקל העצמי של המכונית.
תוספת הכוח והפחתת המשקל, יחד עם כיול מחודש לתיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת יחסי ההעברה שהיא ציוד סטנדרטי, מתורגמים לשיפור משמעותי ביצועים. ב.מ.וו M2 CS יורדת לראשונה מרף ה-4 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ועושה זאת ב-3.8 שניות בלבד – 0.2 שניה פחות מה-M2 הסטנדרטית, כאשר התאוצה ל-200 קמ”ש התקצרה ל-11.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 302 קמ”ש. אגב, זו בדיוק אותה מהירות מרבית של ה-M4 CS שכבר אינה מיוצרת, כשה-M2 איטית ממנה רק ב-0.4 שניה בזינוק ל-100 קמ”ש.
את השיפור בביצועים שמביאה ב.מ.וו M2 CS מגבים שלדה מונמכת ב-8 מ”מ, כיול מחודש לקפיצים ולבולמי הזעזועים האדפטיביים, מערכת הגה עם תגבור כוח משתנה תלוי סל”ד (סרווטרוניק), דיפרנציאל אחורי M ספורט, חישוקים מחושלים מאלומיניום במידות 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור עם צמיגי 275/35 ו-285/30 ואופציה לבלמים קרמיים.
אל אלו מצטרפים מצב נהיגה ייעודי למסלול ואפשרות בחירה בין 10 מצבי התערבות של מערכת בקרת האחיזה, יחד עם מערכת M Drift שתעזור לכם לנתח את ביצועי הדריפטים שלכם על המסלול, יחד עם מערכת מובנית למדידת זמני הקפה. חגיגה ממש.
כל אלו יכולים להיות שלכם תמורת מחיר התחלתי של 115 אלף יורו בגרמניה, מחיר הגבוה בלמעלה מ-10 אלף יורו מב.מ.וו M4 קומפטישן, . זו כבר אמירה בפני עצמה שה-M2 CS למרות מקומה בהיררכיה לא נחותה מאחותה הגדולה והמיוחסת, כשצריך לזכור שכמו כל גרסאות ה-CS גם ב.מ.וו M2 CS תיוצר בכמות מוגבלת.