תמיד שעשעה אותי הקוטביות של הגלגול המודרני של מיני. מצד אחד הלוק הייחודי הפך לאייקון אופנה חביב על המין היפה. מצד שני היא תמיד הציעה יכולת מרנינה על הכביש המפותל, כזו שקורצת לנהגים שיכולים להעריך תכונות כאלו.
עכשיו אחרי כמה גישושים לאורך השנים, מיני מצטרפת למהפכה החשמלית. מתבקש מאייקון אופנתי כשחושבים על זה. כי “המהפיכה הירוקה” היא אמירה נכונה ומדויקת היום. להיות ירוק זה הדבר הנכון. לשרוף מאובנים ולייצר עשן זה הכי 1980. אנשים יפים ועדכניים לא רוצים לזהם. או לפחות לא רוצים שיחשבו עליהם שהם כאלו.
וההצהרה הזו מתלבשת על הקהל האופנתי של המותג הזה כמו כפפה ליד. אפשר לראות את זה תוך כדי נהיגה בה, מאלו שתולים בה מבט אוהב או אפילו ניגשים ושואלים. “זו המיני החשמלית נכון?” – הם ספק שואלים ספק קובעים. כולם היו צעירים למדי (לפחות ברוחם). רובן צעירות אם לדייק. כאלו שמעורים בדיוק במה חם עכשיו.
ואם נגענו בקהל היעד, כדאי לדעת עליו משהו, שדווקא כן רלוונטי לשורות אלו. לפי החברה, מי שנוהג במיני נוהג 35 ק”מ בממוצע ביום – תזכרו את הפרט הזה, הוא יהיה חיוני בהמשך. אז יש מיני חשמלית, והיא כאן, עם תג מחיר של 239,000 ורמת אבזור גבוהה במיוחד. בהשוואה לכאלו מונעות בנזין בכל אופן.
התחושה בתא מאובזרת למדי, יש כאן פחות או יותר כל מה שאפשר לשים באחת כזו. גם מבחו. ההשקעה ניכרת לרבות פנסי יוניון-ג’ק מאחור ועוד נגיעות שמבדילות אותה מאחיותיה. מה שאין כאן זו בקרת שיוט אדפטיבית או יכולת תיקון סטייה מהנתיב. את הפינה הזו מכסה מערכת מובילאיי שקצת מרגישה לא קשורה כאן. בטח נוכח רמת הגימור והאבזור הגבוהה. לא מדובר במחסור מקומי, מיני לא מייצרת את המכונית הזו עם המערכות האלו. קצת תמוה ב-2020.
אבל אני לא מתכונן להתנגש באף אחד ובשום דבר היום, אז בואו נמשיך. אני כן רוצה לספר לך איך זה מרגיש. אז תא הנוסעים הוא מיני אופייני עם תחושה טכנולוגית יותר – מחוייב עם מערכת הנעה כזו. המושבים הקדמיים מצויינים, המושבים מאחור סמליים ותא המטען זניח. תנוחת הנהיגה משובחת, ההגה השמנמן נופל לתוך הידיים ואפשר לצאת לדרך.
המנוע החשמלי הזה, שעשה את דרכו לכאן מהב.מ.וו i3 מניע את המכונה הקטנה בצורה משכנעת למדי. אם בוחרים במצב הספורטיבי בהיצע, בצורה משכנעת מאוד. התאוצה מרגישה חזקה מכפי שמרמזים הנתונים הרשמיים. והדחיפה אחידה ומשמעותית עד למהירות הסופית. 150 קמ”ש קרובים ומוגבלי מחשב.
אין כל-כך רגש בדוושת התאוצה במצב הזה, התחושה שטוחה למדי. אבל למרות שזו לא דוושה חושנית הביצועים כאמור – מצוינים. המיני חורקת גלגלים ביציאה חזקה מהמקום ועושה זאת שוב ושוב על האספלט העירוני המצולק של גוש דן. עזיבת הדוושה מגלה את מערכת אגירת האנרגיה שמרגישה כמו בלימת מנוע חזקה למדי. יש לפונקציה הזו שני מצבים ולשניהם לוקח זמן להתרגל.
גם לבלמים הרגנרטיביים לוקח זמן להתרגל והם מרגישים דביקים כמו עוד בני מינם. אין כאן שום בעיה לעצור ואין דעיכה ביכולת. רק התחושה לא טבעית. לעיתים, אפשר לוותר על השימוש בדוושת הבלם לחלוטין ולתת למערכת אגירת האנרגיה (בייחוד במצבה החזק יותר) לתפקד כבלם לכל דבר ועניין. שוב דורש הסתגלות אבל מתגלה כסוג של משחק מהנה ומתגמל.
אני שמח לבשר שגם המיני הזו, מרגישה כמו שצריך כשהכביש לא ישר. המשקל לעומת גרסאות הבנזין צמח בכמה עשרות ק”ג. אבל סידור הסוללת לאורך מרכז ולרוחב המושב האחורי שומר על המאסה ממורכזת ומאלחש את השפעותיה השליליות על ההתנהגות. מכאן שהמיני עדיין שמחה לפנות, להענות להעברות משקל בחדווה ולגרום לנהגה לחייך.
הצד השני של המטבע כאן הוא נוחות הנסיעה. הכיול נוקשה למדי. מיני קופר SE היא לא מכונית נוחה על כביש משובש. ואם יורשה לי, גם טווח הנסיעה הריאלי קצת גרם לי לגרד בפדחת. בשימוש מעורב וממוזג בעוצמה הצלחתי לחלץ כ-130 ק”מ מהסוללה. זוכרים את לקוח מיני הממוצע (הממוצעת?) מתחילת הכתבה הזו, אותו זה לא אמור להטריד. אבל אני מקשה בכל זאת – האם גם אותו רוכש תיאורטי לא יצא לטיול ארוך קצת יותר באף סופ”ש בחייו?
אם נגעתי בטווח צריך רגע לדבר על דיני טעינה. טווח הנסיעה המוצהר של היצרנית עומד על למעלה מ-200 ק”מ ואולי הוא באמת אפשרי בנהיגה עירונית נינוחה ולא ממוזגת. בכל מקרה טעינה מלאה בעמדת טעינה ביתית אורכת כ-3.5 שעות. עמדת טעינה מהירה תוריד את משך הטעינה לשעה וחצי. אם נחזור שוב לנתון הנסועה של רוכשי מיני – פעם אחרונה מבטיח – זה אומר שהם יכולים לנהוג כמה ימים בין טעינה לטעינה. אוקיי.
כל התהיות והשאלות שלי ושלך קצת מיותרות. מי שייקנה את האוטו הזה, הוא בעל צרכים ספציפיים מאוד. חשוב לו המראה, המותג וגם האמירה הירוקה הזו. טווח הנסיעה אני חושב, לא ממש יטריד את אלו. אני חושב שלאנשים האלו, גם חדוות הנהיגה לא ממש חשובה. זה משאיר את קהל היעד של מיני קופר SE מצומצם, ספציפי. חבל, כי גם בגרסתה החשמלית, זו מכונית שכיף מאוד לשהות בתוכה, שכיף למדי לנהוג אותה.
נתונים: חשמלי, 184 כ”ס, 27.5 קג”מ, 130 ק”מ (מבחן), 7.3 ש’, 150 קמ”ש, 239,000 שקלים