אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני קופר S: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » מיני קופר S: נהיגה ראשונה
מיני קופר S

מיני קופר S: נהיגה ראשונה

הדור השלישי של המיני עבר מתיחת פנים קלה ועדיין היינו חייבים לקחת ולראות מה השינויים בעצמנו

דין אפפל 13/08/2018

יום שישי, שעת בוקר מאוחרת והטלפון מצלצל. מהעבר השני אני שומע את אריאל: ״דין יש מיני קופר S שצריך לאסוף מהסוכנות ואני תקוע בפצאל, סומך עליך״. התארגנות זריזה ואני כבר אוסף את המפתחות של מיני קופר S שעברה מתיחת פנים לאחרונה ועתה נחתה בארץ.

זה הרגע אולי לספר שבעברי הייתי הבעלים של מיני קופר S 3 דלתות (מהדור הקודם), בדיוק כמו זאת שקיבלתי למבחן, ידנית בצבע שחור עם גג לבן. לעומתה המיני החדשה זכתה לתיבה כפולת מצמדים חדשה (עליה ארחיב המשך), גג בצבע שחור ולבשה צבע כתום בולט שמעט מכוניות ירגישו איתו בנוח בסביבה עירונית. אבל מיני קופר S מקבלת יחס שונה מהסביבה, יחס מועדף זה מרגיש לאור התגובות האוהדות שאני מקבל איתה. וכך גם הצבע, נראה שאנשים מגיבים בחיוב למיני עם צבעים בולטים.

המשך הנסיעה הביתה הפתיע אותי לטובה. אם יש משהו שלא אהבתי במיני קופר S הישנה שלי זאת נוחות הנסיעה בעיר, או ליתר דיוק אי הנוחות. היא הייתה קשיחה וקיפצה על כל בור ושבר באספלט. המיני החדשה לא מעלימה את אותם בורות ושברים לחלוטין, גם היא לא שיא הנוחות אבל ההבדל עצום ורק על השברים האכזריים ביותר היא מרימה ידיים ומעבירה אותם לתא הנוסעים.

מיני קופר S


 

מה חדש?

מיני קופר S החדשה עשתה גם שיפור ניכר בתא הנוסעים. הכוונה לכל הדור הנוכחי כי לעומת הגרסה טרום מתיחת הפנים ההבדל מזערי אם בכלל. למראית עין ראשונה ניכר כי הדגש היה על עיצוב לפני הכל, ועם זאת לא קשה להתמצא בתא הנוסעים כך שתפעול המערכות השונות וביניהם מערכת המולטימדיה אינטואיטיבי. אגב מולטימדיה, היא מציעה תפעול במגע או עם חוגה (סטייל איי-דרייב של ב.מ.וו) ולמעט אופציה לאפל קארפליי או אנדרואיד אוטו שהיו חסרות היא עבדה מעולה וכמוה מערכת הסאונד. מה שהיה קצת תמוהה זאת בחירת מיקום הרמקולים בדלתות שכן הוא היה צמוד לברך הנהג ועשוי רשת מתכתית לא נעימה שהפריעה בנהיגה דינמית. שאר תנוחת הנהיגה דווקא מעולה עם שפע אפשרויות כיוון להגה ולמושב שלעצמו התגלה כנוח מאוד גם בנסיעות ארוכות. איכות החומרים טובה וכוללת שפע פלסטיק רך ברחבי תא הנוסעים ועור במושבים. האחוריים מיועדים רק ל-2 נוסעים והגישה אליהם מעט קשה. אך אחרי התמקמות בתוכם למעט מחסור במרווח לכפות רגליים ומרווח גבולי לברכיים (אם היושבים מקדימה גבוהים מהרגיל) שאר המרווח והנוחות הכללית הפתיעו לטובה, ולא תהיה בעיה לקחת ילדים לנסיעות ארוכות שם. תא המטען מנגד קטן (211 ליטר מוצהר) ויתקשה אפילו עם קניה שבועית בסופר.

 

איך זה מרגיש?

בדרך לכבישי הנהיגה האהובים עלינו בדרום אני מציין לעצמי כמה נקודות. הראשונה, שהאוטו לא שקט במיוחד למרות ששעון הסל״ד מראה 1,600 בשיוט ב-100 קמ״ש, עם הרבה רעש שמגיע מכיוון בתי הגלגלים ומעט מהמראות. הנקודה השנייה היא נוחות נסיעה מעט קופצנית ועסוקה. אך עם זאת היא לא מעייפת בשום צורה בשיוט בכביש 6. בקרת השיוט אמנם לא אקטיבית אך עושה עבודה טובה ובעיקר לא זכור לי רכב בו התפעול של בקרת השיוט היה כה קל ונוח.

עצירה קצרה לקפה של בוקר מאפשר להעיף מבט נוסף על העיצוב החיצוני. אני רושם לעצמי פנסי חזית מעט חדשים בעיצובם הפנימי והפנסים האחוריים שזכו לעיצוב כמו דגל אנגליה – אין מותג יותר פטריוטי ממיני, אפילו יש אופציה לדגל אנגליה על הגג (הרגיל או הנפתח) רק אם לא בחרתם בסנרוף הכפול כמו שהיה ברכב המבחן. פה בערך מסתכמים ההבדלים לפני ואחרי מתיחת הפנים. ולפני שיוצאים לדרך אני מסמן לעצמי לחיוב שבטמבון הקדמי יש 2 פתחים להזרמת אוויר קר לכיוון הברקסים הקדמיים, ומסמן לשלילה שכונס האוויר במכסה המנוע סתום ומהווה רק אלמנט עיצובי להבדיל את מיני קופר S מאחותה הרגילה. יניקת האוויר מגיעה מהגריל הקדמי.

בדומה להרבה רכבים מודרנים גם למיני קופר S בורר מצבי נהיגה. מצב ״גרין״ למקסימום חיסכון בדלק שלמעט דוושת גז פחות מגיבה ועוד תצוגת חיסכון לא הרגישו הבדל אמיתי לעומת מצב הביניים ״מיד״ (MID). שניהם אגב מאפשרים בשיוט לחסוך בדלק על-ידי הפרדת הקלאץ’ ושיוט ללא הילוך.

מיני קופר S

 

אבל עכשיו אני כבר בכבישים האהובים עליי בדרום והגיע הזמן להרים את הקצב אז את הבורר אני מעביר לספורט ומייד מרגישים את החידוד בדוושת הגז, התיבה מורידה הילוך וההגה מקבל יותר משקל. לא שזה הופך אותו לדברן, הוא לא. כרגיל ברכבים מודרניים עם הגה חשמלי אין כמעט מה לדבר על פידבק אמיתי, שזה מפתיע כי ב-2 הדורות הקודמים של המיני ההגה, למרות שהיה חשמלי, היה אחד הטובים שיצא לי לחוות מבחינת תקשורת בין נהג למכונה.

אני מתקרב לפניה בקצב מהיר, בולם חזק ורושם לעצמי בראש את הבלמים לחיוב. עם יכולת ורגש טובים מהדוושה, אך מורגש מחסור ביכולת התאוטה – בגלל צמיגי מישלין פרמסי 3 ירוקים ולחץ אוויר סופר גבוה של 40 קדימה ו-37 מאחור. גם הפתיעה הדעיכה והדוושה המעט רכה שנותרה אחרי מקטע כביש שכלל מספר בלימות חזקות. מפנה את ההגה האילם במתינות, מנסה להרגיש דרך דוושת הברקס והמושב את כמות האחיזה שיש לי. הנטייה לתת-היגוי קל בכניסה לא מפתיעה אותי, מעבר לגז בתוך הסיבוב מיני קופר S מגבירה את דחיפת האף הצידה. קליק אחד למעלה במשוט מאחורי ההגה והאף חוזר לקו הנבחר כשאני מנצל בעיקר את המומנט באמצע עקומת הסל״ד בשביל להאיץ. ויש הרבה ממנו.

מיני מספרים על 28.5 קג״מ שזמינים החל מ-1,350 סל״ד מגרדי רצפה. בפועל המנוע מתחיל לדחוף אחרי השהיה קטנה של הטורבו מ-2,500 סל״ד וב-3,500 סל״ד הדחיפה מקבלת עוד קצת עוצמה וממשיכה ככה עד שהמנוע מאבד אוויר סביב 5,700 סל״ד קצת לפני המנתק ב-6,000. המנוע עצמו עשוי לתת תחושה מטעה שכן הוא לא בועט בך בשום שלב, אלא הוא מאוד לינארי ונעים עם סאונד באסי נוכח ופיצוצים קטנטנים מהאגזוז בעזיבות גז. למרות שההספק נותר זהה (192 כ״ס) הוא עבר מספר שדרוגים במתיחת הפנים במערכת החשמל, הזרקה ישירה בלחץ גבוה יותר ושימוש בשאריות קרבון משולבות פלסטיק שנשארו מתהליך הייצור של דגמי ה-i של ב.מ.וו. כל זה לטובת חסכון בדלק של עד 5%.

מיני קופר S

 

אני מחזיר את הפיקוד של התיבה למצב ספורט (יש מצב ספורט לתיבה בנוסף למצב ספורט לשאר מכלולי הרכב) ותוך כדי בלימה לפניה הבאה מרגיש שחסר לי משהו. רק בתוך הפניה כשהתיבה סופסוף מורידה הילוך אני מבין שגם במצב הזה היא לא מכוילת מספיק טוב לצרכי נהיגה אמתיים. היא תמשוך הילוך לתאוצה אבל בבלימה חסרה הורדת הילוכים כדי להכניס אותך למוד נהיגה המתאים. התיבה עצמה היא עוד חידוש של מתיחת הפנים ועתה היא כפולת מצמד בעלת 7 הילוכים. בהשוואה לאוטומטית (6 יחסים) הפלנטרית הקודמת היא בהחלט צעד קדימה. חלקה, ללא רעידות בפקקים ומהירת תגובה בהעלאת הילוכים.

 

שורה תחתונה

בסוף קטע הנהיגה אני לא יכול שלא לחזור להשוואה בינה לבין מיני קופר S שהייתה לי. בדור הקודם ה-S נחשבה לגרסה הספורטיבית, זאת שגם יודעת להאיץ אבל גם יותר לפנות אבל בעיקר יודעת לערב את הנהג בכל רגע של נהיגה בה. בדור הנוכחי וגם במתיחת הפנים הזו, זה השתנה. זו מכונית בוגרת שפונה לקהל רחב יותר כעת. היכולת גבוהה אבל נראה שמישהו בחברה עשה ארגון מחדש למיצוב גרסאות מיני השונות. מעתה דגמי ה-one, קופר והקופר S הם אותה גברת בשינוי הספק ותוספת אבזור. מכונית טובה מאוד לאנשים שיודעים לזהות איכות, סטייל ודורשים כמויות מאלו במכונית שלהם. ועבור אותם אנשים המיני תבצע, ותגרום להם להרגיש הכי מיוחדים על הכביש. חובבי הרכב, אלו שהעריצו את מיני קופר S  הישנה, עדיף שיבדוקו את ה-JCW האגרסיבית יותר, בשביל מנת הריגוש שלהם.

מיני קופר S

 

נתונים: 1,998 סמ”ק, 192 כ”ס מ-5,000 עד ל-6,000 סל”ד, 28.5 קג”מ מ-1,350 עד ל-4,600 סל”ד, 1,280  ק”ג, 10.7 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר: החל ב-210,000 שקלים

S מיני קופר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הונדה: 60 תשלומים ללא מקדמה

הונדה: 60 תשלומים ללא מקדמה

עופר-אבניר: סניף קונספט חדש במסגר

עופר-אבניר: סניף קונספט חדש במסגר

עופר-אבניר: רכיבת מבחן וירטואלית

עופר-אבניר: רכיבת מבחן וירטואלית

ימאהה וקוואסאקי: המחירים יורדים

ימאהה וקוואסאקי: המחירים יורדים

בלאק פריידיי בסוזוקי

בלאק פריידיי בסוזוקי

בלאק-פריידיי בניסאן

בלאק-פריידיי בניסאן

מאזדה ופורד – שבוע מכירות

מאזדה ופורד – שבוע מכירות

ימי מכירות: מסחריות של סיטרואן ופיג’ו

ימי מכירות: מסחריות של סיטרואן ופיג’ו

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פורמולה ישראלית: גריפ G1 ברישוי אפור ב-349,000 שקלים

פורמולה ישראלית: גריפ G1 ברישוי אפור ב-349,000 שקלים

טויוטה ראב 4 החדש: נהיגה ראשונה (השקה עולמית)

טויוטה ראב 4 החדש: נהיגה ראשונה (השקה עולמית)

טויוטה סופרה החדשה נחשפה!

טויוטה סופרה החדשה נחשפה!

יגואר I-פייס: נהג אחד, מסלול אחד ומכונית חשמלית אחת

יגואר I-פייס: נהג אחד, מסלול אחד ומכונית חשמלית אחת

פורשה 911 החדשה: מאבדת את הגג

פורשה 911 החדשה: מאבדת את הגג

למבורגיני הוראקן איבו – 4 דברים שצריך לדעת

למבורגיני הוראקן איבו – 4 דברים שצריך לדעת

כמה היית משלם על טויוטה סופרה ידנית משנת 1994?

כמה היית משלם על טויוטה סופרה ידנית משנת 1994?

סובארו אאוטבק: נגד הזרם

סובארו אאוטבק: נגד הזרם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד