אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני קופר S החדשה במבחן דרכים: זהות כפולה
ראשי » מבחני דרכים » מיני קופר S החדשה במבחן דרכים: זהות כפולה
מיני קופר S

מיני קופר S החדשה במבחן דרכים: זהות כפולה

מיני קופר S מנסה להתאים את עצמה לקו העכשווי של המותג ולשמור על רוח צעירה ורעננה, ועדין לשמור על התכונות שהפכו אותה לאחת המכוניות המהנות ביותר בז'אנר הנכחד של הקטנות החמות

אופיר דואק 25/09/2024 צלם: אופיר דואק

עברה כבר כמעט רבע מאה מאז נולדה מיני כמותג בפני עצמו תחת כנפי ב.מ.וו. רבע מאה היא פרק זמן שכבר הופך את התיוג של “המיני החדשה” ללא ממש רלוונטי, בטח בהתחשב בעובדה שבגלגולה המודרני היא כבר קיימת יותר ממחצית חייה של המיני המקורית והאייקונית. במהלך רבע המאה החולפת מיני הצליחה להתבסס ולהפוך ליותר מאביזר אופנה מוטורי בעיצוב רטרו. אמנם רוב הלקוחות רוכשים אותה בגלל העיצוב והסגנון, אבל לא פחות בגלל המיצוב והגישה שבה מכונית קטנה יכולה לספק גם תחושה יוקרתית לצד יכולת דינמית גבוהה. וב.מ.וו גבו על כך מחיר בהתאם.

ה-DNA הזה של מיני חלחל גם לדגמים נוספים הנושאים את שם המותג ונאמנים לאותם עקרונות מנחים,  עם חריגות מתבקשות לטעם הקהל כמו מיני עם 5 דלתות ומיני קאנטרימן, שתיהן לא ממש קטנות באופן כללי, אך עדין קטנות באופן יחסי. הצורך לגדול וגם לחדש ועדין להישאר נאמנים לעקרונות המותג, שלא לדבר על הנאמנות לאייקוניות הבריטית של מיני היא חתיכת כאב ראש למהנדסים, למעצבים ולא פחות מכך לאנשי השיווק שהיו צריכים ליצור את דור הדגמים הרביעי של המיני אשר הוצג השנה. כי עם כל הכבוד לסנטימנטים ולמורשת, תעשיית הרכב משתנה והקהל רוצה הרבה מעבר לרטרו. על הקונפליקט הזה מנסה לענות מיני קופר S החדשה בדרך לא שגרתית.

מן המקובל שדגם ותיק מוחלף בדגם חדש, אבל במקרה של מיני האצ’בק החדשה היא התפצלה לשני דגמים מקבילים ודומים, אבל רק לכאורה. כמכונית המיועדת לקהל שברובו עירוני לא תתפלאו לשמוע שבשלהי הדור היוצא של מיני האצ’בק 3 דלתות 40% מהמכירות היו של הדגם החשמלי, חרף העובדה שהיה מדובר באלתור זריז על הבסיס הקיים עם פשרות נדרשות וטווח נסיעה מביך. ההחמרה בתקני זיהום האוויר באירופה והעובדה שהכניסה למרכזי ערים גדולות תותר רק למכוניות בעלות הנעה חשמלית, מלאה או חלקית, במיני היו חייבים לפתח מיני חשמלית שהיא לא הסבה על בסיס דגם בעל מנוע בנזין.




התוצאה היא מיני קופר E ו-SE שמציגה גרסה מודרנית-צעצועית על בסיס הקווים המוכרים אלא שמתחת להם היא בנויה על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית שפותחה בשיתוף גרייט וול הסינית, כשהיא אף מיוצרת בסין. מסתבר שלגרמנים אין ממש סנטימנטים לאייקון הבריטי כשהדבר נוגע לרווחיות. הבשורה הטובה שבמיני לא ויתרו על דגמי הבנזין, אבל פיתוח פלטפורמה מודרנית חדשה היא עסק יקר ולא משתלם בהנחה (שבניתיים הולכת ומתבדה) שמכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית לא ישרדו את סוף העשור.


ישן וחדש
התוצאה היא מיני קופר S החדשה שלפניכם. חדשה? תלוי איך מסתכלים על כך. מבחינת העיצוב אימצה ה-S את האלמנטים החיצוניים של הדגם החשמלי החדש מה שבא לידי ביטוי בשבכה המוגדלת והפלסטית, פנסי הלד האחוריים בדוגמת היוניון ג’ק והוויתור על סממני עיצוב רטרו-קלאסיים כמו השבכה הקדמית המשורגת, פתח התדלוק המתכתי ועיצוב החישוקים שהפך להיות מצועצע ולא מחמיא. מתחת לעור מדובר בפלטפורמת הדור השלישי של מיני האצ’בק ששודרגה היכן שצריך, עם חיזוקי מרכב, הטמעת מערכות בטיחות אקטיבית חיוניות שחסרו בעבר ויחידות הנעה מעודכנת ומחוזקת. למרבה המזל המיני הזאת תמשיך להיות מיוצרת בבריטניה. יש גבול למה שנתיני הממלכה יכולים לספוג.




הדיסוננס ממשיך כשנכנסים לתא הנוסעים שהוא זהה לזה של המיני החשמלית. שיקולי עלויות אתם יודעים. זה טוב כי הקווי העיצוב הקלאסיים והנקיים נשמרו כאשר העיגול הגדול במרכז לוח המכשירים הוא כעת מסך פונקציונלי המשמש כלוח מחוונים ומערכות המולטימדיה, הניווט ובקרת האקלים יחד. רעיון נחמד, אבל הביצוע פחות מוצלח בגלל העומס על מסך קטן יחסית לריבוי המשימות וגרפיקה מתחכמת ומצועצעת, למרות שיתן לקבל גם מתצוגת מחוונים בסגנון רטרו, אבל רק כחלק ממצב נהיגה מסויים.

ההשקעה העיצובית ממשיכה לציפוי הבד על לוח המכשירים ודיפוני הדלתות שמתחתיו מוטמעת תאורת האווירה, לשונית הבד בסגנון רטרו בגלגל ההגה ותא אחסון המדליק בין המושבים מלפנים מצליחים לשדר מראה צעיר ואופנתי. הבשורה המפתיעה לרעה היא שבאופן נדיר איכות החומרים מעניקה תחושה פחות איכותית מאשר במיני היוצאת. למרבה הצער מתגי הכרום בתקרה נזנחו לטובת מתגי תאורה פלסטיים ושגרתיים. כך גם הפקדים והטבעות בקונסולה המרכזית שהוחלפו בפאנל שבו מתג סיבובי מדליק להנעה, בורר מצבי נהיגה ובורר הילוכים חביב למראה אבל פחות לתפעול. הבד הנאה מתגלה כמחוספס ולא נעים למגע, פתחי המיזוג מרגישים זולים ויש יותר מידי פלסטיק קשיח וזול למגע לדיפונים והמתגים. זה היה עובר אלמלא היינו זוכרים את תא הנוסעים של הדור הקודם. לפחות המושבים מרופדי העור נשארו נאים ונעימים כבעבר.




כל המאמץ להתאים את אייקון האופנה למציאות העכשווית מעוררים חשש לפני שמניעים. עיצוב הוא עיניין של טעם האם בניסיון להמציא את עצמה מחדש מיני קלקלה גם את נקודת החוזק שלה והיא השלדה הנפלאה?
תודה לאל שלא. ההיגוי אמנם מרגיש מעט יותר מתוגבר מבעבר אבל עדין מהיר, מאוזן ומייצר נחישות מרנינה בכניסה לפניה ושינויי כיוון. השמצערת מסוגלת לסייע בפניה כדי להדק קו ולרקוד עם הזנב כשהמתלים מוצקים ומרוסנים היטב גם אם על חשבון יכולת הספיגה.

הביצועים מגבים את יכולת השלדה. מנוע ה-2.0 ליטר של ה-S התחזק מ-178 ל-204 כ”ס, מפגין גמישות ולינאריות ועדין לא סורס ווקאלית לחלוטין (אם כי החוליגנים יתגעגעו לפיצוצים היזומים מהמפלט בעזיבת המצערת). למעט חוסר רהיטות קל בזינוק או בזחילה בפקקים תיבת ההילוכים כפולת המתמדים משתפת פעולה היטב עם המנוע ומורידה הילוכים בעזיבת המצערת כדי לשמור את הנהג בטווח הסל”ד הבריא, אבל כאן מתגלה הכשל הגדול ב-S החדשה עבור מי שמעוניין ביכולות שלה כמכונית נהיגה ולא רק כמכונית רושם. במיני היו חייבים לקלקל משהו והקופר S לא מאפשרת לנהג לבצע החלפת הילוכים ידנית. אין מתגים מאחורי ההגה ואל תנסו למשש את בורר ההילוכים. אה כן, גם לא תוכלו לרכוש קופר S ידנית כי היא פשוט לא קיימת. לרוב המכריע של הלקוחות זה לא יפריע כי הם לעולם לא ידעו שהתכונה הזו חסרה, אבל עבור מי שכן זהו פאול כאוב.




פער הדורות
אני יורד ממיני קופר S בתחושות מעורבות וגם בתהיות, לאו דווקא כלפיה אליה כלפי עצמי. האם הפכתי לבומר טרחן יותר מאי פעם שקשה לו יותר מתמיד עם שינויים? אהבתי את מיני ואת השילוב הנהדר עליו שמרה לאורך השנים בין המראה לביצוע בעידן שהנהג ותחושותיו הפכו להיות גורם משני. הצעד של מיני לשמור על הקופר S כמיני ספורטיבית עם מנוע בנזין ראויה להערכה, בטח לאור העובדה שהיא משמרת את התכונות הדינמיות שגרמו לנו לאהוב אותה. אבל משהו בניסיון להתאים אותה להלך הרוח העכשיו מפספס משהו להקלאסיות שכבר התהוותה בה מאז נולדה מחדש אל תוך המיליניום. למרות האכזבות הקטנות, מיני קופר S החדשה היא עדין מכונית נאה, מדליקה, מהנה והכי חשוב: גורמת לך להרגיש צעיר כם אם אתה לא באמת כזה. רק חבל שבנוסף לכל היא גם יקרה מאי פעם.



מיני קופר S – תעודת זהות
מנוע: 1,998 סמ”ק, טורבו-בנזין, הספק: 204 כ”ס ב-5,000-6,500 סל”ד, מומנט: 30.6 קג”מ ב-1,450-4,500 סל”ד, תמסורת:, כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 249.5 ס”מ, משקל: 1,360 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.6 שניות, מהירות מרבית: 242 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.9 ק”מ לליטר, מחיר: 290 אלף שקלים

 

Mini Cooper S 2025 02Mini Cooper S 2025 02Preview
Mini Cooper S 2025 03Mini Cooper S 2025 03Preview
Mini Cooper S 2025 09Mini Cooper S 2025 09Preview
Mini Cooper S 2025 27Mini Cooper S 2025 27Preview
Mini Cooper S 2025 08Mini Cooper S 2025 08Preview
Mini Cooper S 2025 04Mini Cooper S 2025 04Preview
Mini Cooper S 2025 05Mini Cooper S 2025 05Preview
Mini Cooper S 2025 06Mini Cooper S 2025 06Preview
Mini Cooper S 2025 07Mini Cooper S 2025 07Preview
Mini Cooper S 2025 18Mini Cooper S 2025 18Preview
Mini Cooper S 2025 24Mini Cooper S 2025 24Preview
Mini Cooper S 2025 23Mini Cooper S 2025 23Preview
Mini Cooper S 2025 16Mini Cooper S 2025 16Preview
Mini Cooper S 2025 15Mini Cooper S 2025 15Preview
Mini Cooper S 2025 17Mini Cooper S 2025 17Preview
Mini Cooper S 2025 19Mini Cooper S 2025 19Preview
Mini Cooper S 2025 20Mini Cooper S 2025 20Preview
Mini Cooper S 2025 10Mini Cooper S 2025 10Preview
Mini Cooper S 2025 11Mini Cooper S 2025 11Preview
Mini Cooper S 2025 12Mini Cooper S 2025 12Preview
מיני קופר Sמיני קופר SPreview
Mini Cooper S 2025 14Mini Cooper S 2025 14Preview
Mini Cooper S 2025 21Mini Cooper S 2025 21Preview
Mini Cooper S 2025 22Mini Cooper S 2025 22Preview
Mini Cooper S 2025 25Mini Cooper S 2025 25Preview
Mini Cooper S 2025 26Mini Cooper S 2025 26Preview
Mini Cooper S 2025 28Mini Cooper S 2025 28Preview
Mini Cooper S 2025 29Mini Cooper S 2025 29Preview

מיני מיני קופר S מיני קופר S החדשה קופר S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד