הדור הנוכחי של מיני האצ’בק נמצא איתנו כבר כעשור, ודור חדש לחלוטין כבר נמצא מעבר לפינה. כמקובל בימנו, עד לחשיפה הרשמית ידאגו במיני לטפטף ולהאביס אותנו בשלל טיזרים, וזה בדיוק מה שקורה כעת כאשר מתפרסמות תמונות רשמיות ראשונות של המיני החדשה תחת הסוואה כבדה במבחנים על המסלול.
בהתאם לצו השעה, המיני המככבת על המסלול היא הגרסה החשמלית של המיני החדשה. הדור החדש יוצע גם בגרסאות בנזין, אבל במיני בוחרים לתת דגש וגם לחשוף פרטים ראשונים על הגרסה החשמלית שהפכה תוך זמן קצר להיות הגרסה הנמכרת ביותר של המיני עם יותר מ-43 אלף יחידות שנמכרו בשנה שעברה.
מדובר בהישג נאה בפרט אם לוקחים בחשבון שאמנם מיני קופר SE הצליחה לשמור על תחושת חדות ועל ביצועים נעים, אך טווח נסיעה של בקושי 200 ק”מ הסגיר את העובדה שמדובר בפתרון זמני של הסבה מהירה על בסיס פלטפורמה ותיקה.
התמונות תחת הסוואה לא חושפות יותר מידי לגבי השינויים העיצובים, אבל כן ניתן להבחין שמיני שומרת על המאפיינים המוכרים של יחידות תאורה עגולות המשתלבות בקימורי הכנפיים, השבכה הגדולה שתהיה אטומה מן הסתם והפרופורצית עם סרחי עודף קטנים יחסית. עם זאת ניתן גם לזהות שהשמשה הקדמית הקעורה נוטה בזווית חדה יותר לטובת האווירודינמיות וקו הכתפיים גבוה מדור היוצא.
מיני קופר החשמלית תתבסס על פלטפורמה חדשה שמותאמת גם להנעה חשמלית כאשר הסוללה מותקנת ברצפת המכונית, מה שעוזר למיני להצהיר שתחושת הקרטינג המוכרת תישמר גם בדור החדש הודות לחלוקת משקל נכונה ומרכז כובד נמוך. מיני החשמלית תוצע בשתי גרסאות הנעה. מיני קופר E תהיה בעלת מנוע חשמלי בהספק של 172 כ”ס עם סוללה בקיבולת של 40.7 קוט”ש (לעומת 32.6 קוט”ש בקופר SE הנוכחית), מה שיאפשר טווח נסיעה של 300 ק”מ. הגרסה הבכירה תיקרא מיני קופר SE והיא כבר תונע על ידי מנוע חשמלי בהספק של 214 כ”ס ותצויד בסוללה בקיבולת של 52.4 קוט”ש שתאפשר טווח ראוי של 400 ק”מ בין טעינות. פרטי על מערכת הטעינה לא פורסמו, אבל סביר להניח שתהיה תמיכה גם בטעינת DC מהירה של 80 קילוואט לפחות.
הדור החדש של מיני האצ’בק יחשף רשמית בחודשים הקרובים והוא חלק מתהליך ההתחדשות של המותג שיכלול השנה גם את המיני קאנטרימן החדשה שתיוצר בגרמניה ותיחשף בנובמבר ואת המיני אייסמן המסקרנת שתוצג בתחילת 2024, שתיהן יחלקו פלטפורמה ומכלולים דומים.